Ga naar inhoud


Vlaamse TV-Vlaanderen kanalen 'bibberen' op verschillende images


sdspieg

Aanbevolen berichten

Ik heb een officiele TVV-smartcard die het tot voor kort prima deed (met CCCam). Maar sinds een paar weken is het beeld op alle Vlaamse kanalen (VRTEen, Canvas, enz.) verschrikkelijk, terwijl het beeld op een aantal andere kanalen (met name de Nederlandse) prima zijn. Heeft iemand hier een verklaring voor?

 

-Stephan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik bedoel dat ik maar flarden van het beeld te zien krijg - soms geeft dat een flickering effect, soms zie ik bijna niets. Ik heb het nu nog eens nauwkeuriger bekeken en het blijkt dat ik het probleem alleen op transponder 12720 (waar de 'Vlamingen' opzitten) heb. Daar springen de SNR rates van 78 en 87%, terwijl ik op alle andere transponders een SNR van 91% stabiel krijg. Ben ik de enige met dit probleem? En wat kan zoiets verklaren?

 

-Stephan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe moet ik mij dat bibberen voorstellen.

Ik heb hetvolgende voor gehad...als ik goed naar het scherm keek dan was het scherm eigenlijk een beetje op en neer aan het dansen. Over 1 pixel...constant op en neer, 3 keer per seconde ongeveer.

En toen heb ik de plasma op 50hz gezet ipv 60 hz en dat was opgelost.

Misschien moet je ook eens in die richting gaan zoeken, in de instellingen van je scherm ?

 

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...