Ga naar inhoud


Betalen voor de nieuwe kaart.


Gast thomas999

Aanbevolen berichten


  • Reacties 173
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ter info uit de thread over TVVlaanderen:

 

Naar aanleiding van de vraag op het forum 1000-poot van Vladimir, hierna het antwoord van de Economische Inspectie (hetgene losstaat van de ingediende klacht), zie ook www.1000-poot.com

 

" Een contract is een contract: als het niet voorziet in kosten, kan men die niet van u eisen. Als een aanbieder het contract eenzijdig wil wijzigen, moet hij u de mogelijkheid bieden uw abonnement zonder kosten op te zeggen.

We gaan er van uit dat u het contract in die zin grondig hebt nagelezen.

 

Wij raden u aan om de dienstverlener alvast schriftelijk en in detail in te lichten van uw standpunt. Maak ook duidelijk wat u eist.

 

Ter info: de Wet op de Handelspraktijken werd vorig jaar gewijzigd. De meest recente versie vindt u hier: http://economie.fgov.be/protection_consumer/trade_practices/trade_law/law_on_protection_001.pdf.

De laatste grote wijziging was de omzetting van de Europese richtlijn over oneerlijke handelspraktijken.

Er bestaat een website van de Europese Commissie die alles hierover netjes uitlegt: http://www.isitfair.eu

Zeker de moeite om eens een kijkje te nemen.

 

_________________

FOD Economie, KMO, Middenstand en Energie

Algemene Directie Controle en Bemiddeling

http://economie.fgov.be

 

T +32 (0) 2 277 54 84

F +32 (0) 2 277 54 52

eco.inspec.fo@economie.fgov.be"

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ONDERSTAANDE EMAIL HEBBEN WIJ VAN U ONTVANGEN:

 

Mail ID: 57651

Mijn mail naar CD

Uw reactie: 4. Moet ik betalen voor de nieuwe smartcard?

Voor de overgrote meerderheid van de abonnees is de nieuwe smartcard gratis.

 

Dus mijn vraag is moet ik voor de nieuwe Smartcard betalen. Zo ja !!!

Ik heb niet gevraagd om een kaart wissel.

Het huidige systeem werkt voor mij goed.

Maar word wel opgescheept met de kosten.

Die ik NIET ga betalen.

Er zijn gelukkig genoeg alternatieven.

Met vriendelijke groet H M V

 

 

ik kreeg dit terug van CD via de Mail.

 

Geachte heer H M V,

 

Bij deze bedanken wij u voor uw verzonden E-Mail.

De kaarten worden gewisseld in volgorde van pakketvorm. U maakt gebruik van het Basispakket en u hoeft geen administratiekosten te betalen voor de kaartwissel.

 

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u ook terecht op onze website www.canaldigitaal.nl/service

 

Kijk voor veelgestelde vragen aan de Klantenservice op www.canaldigitaal.nl/vragen

Voor vragen over satellietontvangst en hulp of advies van andere schotelbezitters adviseren wij u te kijken op

www.***censuur****

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Klantenservice CanalDigitaal

 

U kunt niet rechtstreeks reageren op dit bericht. Wilt u reageren op deze email? Ga naar ons contactformulier (Email de Klantenservice) onder Mijn CanalDigitaal. Of klik op https://www.canaldigitaal.nl/mijncanaldigitaal

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
brief CD van Jaap008 smirk


vraag me dan af wat er gebeurt als je die kosten niet betaalt, dat wordt nergens vermeld. Volgens mij hopen ze gewoon dat genoeg mensen zo gek zijn om de machtiging terug te sturen

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe interessante info op een ander forum met een satelliet magazine.

 

Basispakketabonnees dienen 9,95 Euro te betalen, nog geen kaartwissel gepland voor STB en Standaardpakketabonnees.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

tja, als je de waarde van een smartcard struktureel op 79 euro stelt dan is een kaartwissel inderdaad een dure exercitie.

 

Ik hoop dat een ieder hier die de activatiekosten in rekening gebracht ziet de moeite wil nemen om dit bij consuwijzer te melden, zodat daar het besef ontstaat dat hier iets vreemds aan de hand is.

 

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in iedergeval al een klacht daar weg gelegd ,verder op het forum van canaldigitaal gaat het er ook heftig aan toe ,postings worden verwijderd of verplaatst of gesloten.

Ik heb de indruk dat er veel mensen ten strijden trekken en het er niet bij laten zitten.

 

Groetjes Jaap

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 5620_gek
Origineel bericht van: Littlesat
Deze mail komt gewoon automatisch terug als er de woorden "nieuwe kaart" in jouw mail staat ;-)


Oke maar deze mail bewaar ik goed.
Mocht ik ooit een rekening ontvangen,
hebben ze pech ik betaal niet.


Heel goed om die email te bewaren.
Het antwoord is immers duidelijk.

Zoals in de Veelgestelde Vragen ook al stond.
Dat men die antwoorden nu even snel gaat veranderen doet niet ter zake.
Daar trappen we dus niet in!
Gelukkig hebben we nog ziets als een "cache".

Voor de rest is het geleuter in de brief die hier ergens boven staat ook onzin.
Dat de winkelwaarde € 79,95 is zegt niets over de werkelijke kostprijs voor CD.

Als men dan toch zo graag een nieuwe kaart aan mij wil verstrekken mogen ze de oude terugkopen tegen een bedrag van minimaal de kosten die ze nu willen doorberekenen.
Waarom ruilen ze niet gewoon de oude kaart in voor een nieuwe?
Ze mogen de oude kaart van mij best terug hebben als ik een nieuwe heb.

Ik ben zeker niet van plan zomaar te gaan betalen al is het alleen al uit principe.
TV kijken kost geld, maar dit is echte onzin waar CD mee bezig is.

Klachten kunnen inderdaad naar Consuwijzer, maar ook naar Radar en Kassa.
Bij voldoende klachten zal er zeker iets mee gedaan worden.
Het aantal schotelkijkers is immers niet gering.

Citaat:

Bron: CanalDigitaal website

2. Wat moet ik doen met mijn oude smartcard?
Nadat u de nieuwe smartcard in gebruik heeft genomen en zonder problemen televisie kunt kijken, mag u de oude smartcard doorknippen en weggooien. De oude smartcard zal enige tijd nadat u de nieuwe smartcard heeft ontvangen, worden gedeactiveerd. U kunt de oude smartcard ook terugsturen naar CanalDigitaal zodat wij uw oude, onbeschadigde smartcard kunnen recyclen. Stuur uw oude smartcard in dat geval naar: CanalDigitaal smartcard recycling, Postbus 39, 3440 AA te Woerden.


Beetje zonde hè van een smartcard met een winkelwaarde van € 79,95.
Gewoon doorknippen en weggooien?
Terugsturen is ook geen optie, kost je nog een postzegel ook....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Reactie ontvangen van ConsuWijzer n.a.v. klacht:

 

Geachte heer Cosmos,

 

Hartelijk dank voor uw e-mail van 28 februari 2009. Uit uw e-mail komt naar voren dat u klant bent bij Canal Digitaal. Om te voorkomen dat de verbinding gehacked wordt, ontvangen alle klanten van Canal Digitaal een nieuwe kaart. Echter de klanten met het laagste abonnement dienen administratie kosten te betalen. U wilt een klacht indienen over de handelswijze van Canaal Digitaal.

 

Wanneer uw aanbieder in zijn algemene voorwaarden de mogelijkheid tot deze wijziging heeft opengelaten (een wijzigingsbeding), dan zult u hier vaak genoegen mee moeten nemen. Uw aanbieder is echter wel verplicht wijzigingen in de voorwaarden minimaal vier weken van tevoren aan u te melden. Als een wijziging – zoals in uw geval – nadelig is voor de consument, mag u op dat moment de overeenkomst zonder verdere kosten opzeggen. Daarna vervalt deze mogelijkheid!

 

Uit uw e-mail komt echter naar voren dat uw aanbieder per direct de abonnementsvorm/voorwaarden heeft gewijzigd en u niet vier weken van tevoren heeft ingelicht. Op basis hiervan kunt u de volgende stappen ondernemen:

 

U kunt de volgende stappen ondernemen:

• Schrijf uw aanbieder (nogmaals) een (aangetekende) brief waarin u inhoudelijk uw klacht aangeeft. Stel een redelijke termijn (zie de algemene voorwaarden bij uw contract, anders vier weken) waarbinnen uw klacht afgehandeld moet zijn. Geef aan welke vervolgstappen u onderneemt (juridische procedure) als uw aanbieder niet aan uw verzoek tegemoet komt. Ook voor een aanbieder kost dit extra tijd en geld, zij zijn er daarom bij gebaat om het probleem, zonder tussenkomst van de rechter, op te lossen. Kijk voor voorbeeldbrieven op www.consuwijzer.nl.

• Indien uw klacht niet juist wordt afgehandeld, dan kunt u overwegen om een gerechtelijke procedure te beginnen tegen de betrokken aanbieder. In dat geval adviseren wij u eerst juridisch advies in te winnen over uw specifieke rechtspositie en eventuele mogelijkheden tot het verkrijgen van schadevergoeding bijvoorbeeld bij een rechtswinkel, juridisch loket (tel: 0900-8020 10 ct. p.m. of website: www.juridischloket.nl), of -indien van toepassing- via uw rechtsbijstandverzekering.

 

U hebt hiermee een signaal afgegeven aan de toezichthouders achter ConsuWijzer: de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa), de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) en de Consumentenautoriteit. Deze toezichthouders hebben wettelijke middelen om in te grijpen als bedrijven zich niet aan de regels houden.

Lossen ConsuWijzer en de toezichthouders mijn individuele probleem met een bedrijf op?

ConsuWijzer geeft u in eerste instantie praktisch advies over uw rechten en hoe u zelf uw recht kunt halen. ConsuWijzer en de toezichthouders lossen uw probleem met een bedrijf dus niet persoonlijk voor u op. In Nederland zijn er namelijk speciale instanties die u daarbij helpen. ConsuWijzer wijst u de weg en geeft u daar advies over. Uw melding bij ConsuWijzer is wel heel belangrijk voor de toezichthouders. Zij gebruiken uw meldingen namelijk om een beter beeld te krijgen op waar het misgaat in de markt en hebben wettelijke middelen om in te grijpen.

Wat doet een toezichthouder met mijn melding bij ConsuWijzer?

 

Eén of meerdere meldingen kunnen er voor zorgen dat een toezichthouder:

- een bepaalde sector extra gaat controleren

- een onderzoek start naar een bedrijf

- op basis van een onderzoek besluit om een boete op te leggen aan een bedrijf

- een bedrijf dwingt om met een structurele oplossing te komen voor problemen die consumenten ervaren

- via ConsuWijzer extra voorlichting geeft over een bepaald onderwerp

 

Waarom laat ConsuWijzer mij niet persoonlijk weten of een toezichthouder actie onderneemt op mijn klacht?

De toezichthouders ontvangen via ConsuWijzer jaarlijks tienduizenden meldingen. Helaas kunnen toezichthouders tijdens een onderzoek vaak niet bekend maken om welk bedrijf het gaat en wat er onderzocht wordt. Dat kan het onderzoek belemmeren. Het bedrijf zou met die informatie immers haar voordeel kunnen doen. Maar de uitkomst van een onderzoek kan natuurlijk ook zijn dat een bedrijf de wet níet overtreedt. Meestal moet er dus eerst een uitspraak zijn voordat een toezichthouder de bedrijfsnaam en overtreding bekend kan maken. Uitspraken die openbaar zijn communiceert ConsuWijzer onder andere via www.consuwijzer.nl en in kranten.

 

Meer weten over wat er gebeurt met uw klacht bij ConsuWijzer en welke acties de toezichthouders hebben ondernomen naar aanleiding van klachten bij ConsuWijzer? Kijk op www.consuwijzer.nl

 

Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact op met ConsuWijzer, bij voorkeur per telefoon. Het telefoonnummer is 088-0707070. Vermeld daarbij uw contactnummer 2966318. Op www.consuwijzer.nl vindt u naast informatie over uw rechten als consument ook handige infobladen en voorbeeldbrieven.

 

Met vriendelijke groet,

 

Mw. mr. P.C.M. Bijlenga

Hoofd ConsuWijzer

(T) 088 - 070 70 70

Postbus 1031

2260 BA Leidschendam

 

www.consuwijzer.nl

Praktisch advies over uw rechten als consument

 

Reactie ontvangen Canal Digitaal n.a.v. klacht:

 

Geachte heer Cosmos,

 

Bij deze bedanken wij u voor uw verzonden E-Mail.

U heeft een laag betalend abonnement. Daarom vragen wij eenmalige administratiekosten. U krijgt een kaart ter waarde van 79.95 euro.

 

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u ook terecht op onze website www.canaldigitaal.nl/service

 

Met vriendelijke groet,

 

Klantenservice CanalDigitaal

 

U kunt niet rechtstreeks reageren op dit bericht. Wilt u reageren op deze email? Ga naar ons contactformulier (Email de Klantenservice) onder Mijn CanalDigitaal. Of klik op https://www.canaldigitaal.nl/mijncanaldigitaal

 

Bovenstaand reactie n.a.v. onderstaande klacht van mij

 

Onderwerp: Smartcard wissel

Uw reactie:

 

Beste mevrouw of mijnheer,

 

Mijn vraag gaat over dat kaart wissel naar een nieuw coderingssysteem, ik vraag mij af waarom men moet betalen voor deze wissel, het is dan ook niet de schuld van de klant die voor dit nieuwe systeem moet betalen.

Met vriendelijke groet,

Cosmos

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als iedereen die moet betalen (ik verwacht dat SetopBox en Basis)

Nu gewoon zijn abbo opzegt wil ik wel eens weten wie er gaat piepen .

 

Ik ben al jaren lid van die boevenbende , heb een Settopbox pakket , dus mogen ze best een beetje coulant zijn .

En anders heeft CDS mooi pech dan gaat er een brief naar hun dat ik geen gebruik meer wil maken van hun diensten . Desnoods stap ik wel terug naar de kabel .

 

-- Dreambox 8000
-- Dreambox DM800

-- Xtrend ET10000
-- All OpenPli Powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede actie van Cosmos.

 

Wel grappig dat CD doet voorkomen of ze je "zomaar" een kaart van € 79,95 opsturen. Je moet daar eigenlijk eeuwig dankbaar voor zijn lijkt het wel.

 

Dat je aan je reeds betaalde oude kaart niets meer hebt is blijkbaar pech hebben. Daar heeft CD het vervolgens niet meer over. Behalve dan dat je de kaart kunt weggooien.

Hoezo kapitaalvernietiging?

 

Nogmaals, als klant levert de nieuwe kaart geen voordeel op.

Nergens kan CD duidelijk maken wat de toegevoegde waarde van de nieuwe kaart is. De toegevoegde waarde is immers louter en alleen voor hun zelf ivm de verbeterde codering.

De klant met extra kosten opschepen is dus principieel onjuist, zelfs al wordt maar een deel van de werkelijke kosten verhaald.

CD geeft dan nog ruiterlijk toe dat ze bij de "beter" betaalde abonnementen geen kosten doorberekenen. Nee, niet zo gek als je zoveel per maand moet betalen als nu.

 

Hoewel ik nog geen brief van CD heb ontvangen schat ik de kansen klein in dat ik niet hoeft te betalen met mijn Basispakket.

Ik ga vast een klacht sturen naar Consuwijzer.

Dat is de instantie die het meeste druk kan uitoefenen via de Opta.

 

Zijn er op dit forum geen juristen die ons van advies kunnen dienen??

Ik maak mij sterk dan er helemaal geen juristen tussen de lezer van dit forum zitten.

Er ligt een schone taak voor jullie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...