Ga naar inhoud


[ASTON DUAL] TF4000 blijft hangen op "Initializing"


Aanbevolen berichten

Mijn Topfield 4000 herkent plotseling mijn Aston module niet meer (blijft hangen op "Initializing"). De module (ASTON SECA 1.07 CI MODULE VERSIE 2.14) zat tot voor kort in Slot 2, heb hem even overgezet naar slot 1 en het is over met de pret. Werkt plotseling ook niet meer in slot 2. Al van alles geprobeerd, met/zonder module opgestart, met zonder kaart opgestart in verschillende sloten, niets helpt.

Lampje van Cam brand wel.

Hoe kan ik dit oplossen?

Topfield 4000PVR 80 Gb met Aston Crypt 1.07 CAM

Topfield 5000PVR 300 Gb met Aston Crypt 1.07 CAM

 

Visiosat BIG BISAT schotel

3 x Alps Quad / 1 x Smart Quad

Astra 1/2/3 + Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

door uitsluiting vaststellen, of het probleem in de cam of de ontvanger zit.

Probeer de cam eens in een andere ontvanger of probeer een andere cam in deze ontvanger.

 

Heel soms verliest de Aston cam wel eens zijn software.

Eventueel de software opnieuw in je cam zetten?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag me toch af hoe een Aston module plotseling zijn software kan verliezen, als je hem alleen maar overbrengt van slot 1 naar 2.

Hoe kan ik nieuwe software in de Cam krijgen? Ik heb nog wel een Duolabs programmer liggen (Cas Interface 2), kan ik daarmee de software laden? En waar vind ik die Aston software (versie 1.07)?

Topfield 4000PVR 80 Gb met Aston Crypt 1.07 CAM

Topfield 5000PVR 300 Gb met Aston Crypt 1.07 CAM

 

Visiosat BIG BISAT schotel

3 x Alps Quad / 1 x Smart Quad

Astra 1/2/3 + Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat staat onder meer hier beschreven.

 

Het verliezen gan z'n firmware komt soms voor. De exacte reden is niet bekend, maar mogelijk zijn stoorpulsen of spanningsdips hiervoor verantwoordelijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Downloaden via STB Compag lukt niet, om de eenvoudige reden dat mijn TF4000 de CAM al niet herkend. De TF zou hem toch eerst moeten herkennen voor ik hem kan updaten?

Daarnaast lees ik op diverse forums dat de STB Compag al een jaar geen SW meer doorgeeft, dat het voor de TF4000 niet zou werken...

Is er nog een andere manier om mijn CAM weer goed te krijgen, behalve deze op te sturen naar Frankrijk (Bijvoorbeeld met de CAS Interface 2) ?

Topfield 4000PVR 80 Gb met Aston Crypt 1.07 CAM

Topfield 5000PVR 300 Gb met Aston Crypt 1.07 CAM

 

Visiosat BIG BISAT schotel

3 x Alps Quad / 1 x Smart Quad

Astra 1/2/3 + Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...