Ga naar inhoud


(DM8000) Waarom dvd via de 8000 mindere kwaliteit dan met mijn normale dvd speler?


Pedro4

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een dvd speler in mijn 8000 gezet. Het beeld valt me erg tegen. Het is een stuk slechter als met mijn gewone dvd speler die aangesloten was via een componenten kabel. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe dit kan ??

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee. Ik heb de schijf meteen in de andere dvd gedaan en daarna weer terug omdat ik mijn ogen niet kon geloven. Lastig probleem denk ik. Ik hoop dat het geen normaal iets is bij de 8000 en dat dit nog goed komt. Zijn er mensen waarbij het beeld wel super is en weet iemand de oplossing??

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meest voorkomende oorzaak is dat de TV op de dreambox ingang wel beeld "verbeteringen" doet en op de andere ingang niet.

 

Ook de upscaler kan er mee te maken hebben, de dreambox doet dat meestal minder goed dan de TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,hoi, Ja volgens mij wel. Ik heb 1080i ingesteld op de dreambox. Verder ben ik net de tv aan het afstellen. Ook even bekijken hoe de sdtv zenders zijn. Ik heb net Hd voetbal bekeken maar dat is bij niet te snelle beelden super scherp. Ik weet eigenlijk nog niet waarom het dreambox dvd beeld slechter is als mijn andere dvd beeld die aangesloten zit op de componenten ingang. Moet ik in het menu van de tv bij hdmi nog iets in stellen ??

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb net Hd voetbal bekeken maar dat is bij niet te snelle beelden super scherp

 

Dat ligt dan gegarandeerd aan (de kwaliteit van) je (LCD) TV.

Begin eens met alle "beeldverbeteraars" uit te zetten op je TV.

Zaken als dynamisch contrast, beeldscherpte regeling etc. allemaal UIT!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt

Ik ga dat proberen. Ik heb trouwens een 119cm tv met ambilight enz enz. Daar kan het niet aan liggen. Die is heel goed. Ik ga de instellingen proberen. Nogmaals dank en als er nog meer suggesties zijn dan hoor ik het wel van iedereen.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Citaat:
Ik heb net Hd voetbal bekeken maar dat is bij niet te snelle beelden super scherp


Dat ligt dan gegarandeerd aan (de kwaliteit van) je (LCD) TV.
Begin eens met alle "beeldverbeteraars" uit te zetten op je TV.
Zaken als dynamisch contrast, beeldscherpte regeling etc. allemaal UIT!

Ron


Ik ben niet echt blij met het beeld.
Iets slechter als mijn 7020 die ik gehad heb.
Moet het contrast en helderheid hoog staan of zo laag als mogelijk? Valt niet mee om het beeld beter te krijgen.
Is er niet ergens een testbeeld of iets dergelijks om alles goed af te stellen?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij zinvol dat je eens iemand laat komen die er wel verstand van heeft. Wat jij omschrijft kan namelijk niet.

De DM8000HD heeft juist waanzinnig mooi beeld.

Je hebt een slechte LCD, een verkeerd ingestelde LCD of je doet iets anders fout, maar wat dat is, kunnen wij op afstand onmogelijk zien.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro4
Bedankt
Ik ga dat proberen. Ik heb trouwens een 119cm tv met ambilight enz enz. Daar kan het niet aan liggen. Die is heel goed. Ik ga de instellingen proberen. Nogmaals dank en als er nog meer suggesties zijn dan hoor ik het wel van iedereen.


Ambilight ... een paar van die lampjes aan de achterkant van je lcd gaan er voor zorgen dat je een goed beeld hebt? Apart, ik heb gewoon een Pioneer plasma gekocht.

DM8000

Vaste opstelling Astra1, Astra2 en Astra3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Het lijkt mij zinvol dat je eens iemand laat komen die er wel verstand van heeft. Wat jij omschrijft kan namelijk niet.
De DM8000HD heeft juist waanzinnig mooi beeld.
Je hebt een slechte LCD, een verkeerd ingestelkde LCD of je doet iets anders fout, maar wat dat is, kunnen wij op afstand onmogelijk zien.

Ron


Hoi,

Die ambilight heeft er natuurlijk niets mee te maken zoals er iemand zegt.
Ik heb de 47PFL9732. Het merk mag ik denk ik niet noemen maar dit is volgens mij een hele goede lcd.
De HD uitzendingen zijn nu geweldig b.v. het astra demo kanaal. De sd uizendingen zijn wazig.
Als de schotel niet helemaal goed gericht is kan het dan zijn dat het beeld minder is? Of is dat wel of geen beeld?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schotel afstellen: Je hebt beeld en geluid in de beste kwaliteit of helemaal niets, hoe beter echter de afstelling hoe meer reserve voor zwakke transponders en slecht weersomstandigheden.

 

Omdat je HD kanalen wel ok zijn en je SD totaal niet ligt het ergens in de scalers van je tv / dreambox.

 

Zou zeggen schakel alles eens uit op zowel dreambox als tv en ga experimenteren wat voor jouw combinatie display / tuner het beste beeldkwaliteit oplevert.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...