Ga naar inhoud


[DBOX-II] Ik wil graag een coaxiale S/PDIF uitgang op mijn dBox2


Adriaanvn

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn TV, VIA Epia computertje, dBox2 en de center-speaker in een verrijdbare kast enerzijds en de 5.1 versterker en de DVD speler anderzijds gekoppeld met een 'navelstreng' van ongeveer 5 meter.

 

Ik heb behoefte aan een coax S/PDIF uitgang, in plaats van de optische. In het schema neuzend en al googlend kom ik tot een stukje electronica met een inverter en een spanningsdeler of eventueel zelfs een galvanische scheiding (zie ascii-art tekening, onder).

Code:
                                                          S/PDIF output                                                          (RCA or BNC)                            |\ TTL level signal -----+-----| O-----680R--+---------+    +------- center pin                      |     |/            |         |    |                      |                   |          )||(                      |     |\            |          )||(                      +-----| O-----680R--+          )||(                            |/            |          )||(                                        100R        |    |                          74HC04          |         |    +------- ground                                          +----+----+ T1                                               |                                              ---
Vraag: Wie heeft er al zoiets werkend? (Zodat ik het wiel niet opnieuw hoef uit te vinden.)

 

Ik twijfelde of dit thuishoort in het DBOX II forum of de rokende soldeerbout. Omdat het dBox specifiek is, koos ik voor dit forum.

TechnoTrend 1500 en SkyStar II met opensasc-ng op MythTV (een Linux PVR); Nokia dBox2, 9500S

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb er een kant en klare converter voor gekocht bij een electronica zaak. kosten ongeveer 15 euro, maar dat zal voor jou waaschijnlijk niet de bedoeling zijn, ik had er even geen zin in om het wiel toen op dat moment uit te vinden.

wie weet wat morgen brengt........ik niet....ik weet niet eens wat er gisteren gebeurde

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb zoiets al eens heeelll lang geleden gebouwd op me Dbox1 maar hoe en wat weet ik niet echt meer.

 

Google eens op spdif Dbox1 ofzo.Dat breid iig je zoektocht uit.

 

Ik herinner me wel dat er meerdere van die poortjes achter elkaar geschakeld werden. Je hebt dan wel geen galvanische scheiding.

Maar het werkte wel.

Citaat:
ik had er even geen zin in om het wiel toen op dat moment uit te vinden.

 

 

Dat is juist de fun smile

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...