Ga naar inhoud


[DM7025] Diseqc probleem met A-HB opstelling


kimadi

Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

Op aanraden van mij heeft mijn buurman ooit een DM7025 aangeschaft.Nu hebben wij naast de Astra1 er een 2e lnb bijgeplaatst voor de Hotbird.

 

Nu wil het geval dat de Dreambox niet of nauwelijks wil schakelen tussen de A & HB.Zeg maar gerust niet!!!

 

Waar wij opzoek naar zijn is de oorzaak???

 

We hebben alle tuners van de DM7025 een eigen coax gegeven.Verder zitten er 4-1 switchen tussen maar dat moet volgens mij niets uitmaken toch??

 

Wat hebben wij al geprobeerd.

 

Software vervangen van RonalD naar PLI.(geen oplossing)

Switchen vervangen door diverse merken (geen oplossing)

Lnb's vervangen (geen oplossing)

Coax vervangen (geen oplossing)

F-Connector's laten vervangen door krimp connector's (geen oplossing)

 

Dus eigenlijk weten we het niet meer??

 

Ik heb gisteren zijn DM500 van de slaapkamer er tussen gezet en die schakelt gewoon feilloos tussen de beide satellieten.

Zet ik de 7025 er dan weer tussen dan is het probleem er weer??

 

Verder hebben we de Diseqc instellingen veranderd in geavanceerd met AA en AB enz...(geen oplossing)

 

Nu heb ik de 7025 meegenomen naar mijn eigen huis en aangesloten op mijn set A1-2-3-HB met een goedkope merkloze diseqc switch er tussen en hij schakelt zonder problemen????

 

Wij weten het nu even niet meer??

 

Is er misschien iets wat wij nog vergeten zijn???

 

Zijn DECT telefoon staat ruim 4 meter van de ontvanger af en de switchen liggen boven in de kast er zit dan 3,5mtr coax tussen van de switchen naar de ontvanger.

 

Ik hoop dat iemand een tip heeft wat we nog zouden kunnen doen??

 

Gr.Kimadi

 

 

VU-DUO+ - DM800SE

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het probleem zit in de switches. Deze hebben een te lage isolatie waardoor de diseqc commandos via de (twin) lnb's naar elkaar lopen. Ik weet zeker dat als jouw dat jullie tegelijk wel de astra of HB kunnen aansturen. In het dure segment kun je kiezen voor Spaun. Wil je niet zoveel uitgeven dan ga je voor Maximum switches.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mojo
Het probleem zit in de switches. Deze hebben een te lage isolatie waardoor de diseqc commandos via de (twin) lnb's naar elkaar lopen. Ik weet zeker dat als jouw dat jullie tegelijk wel de astra of HB kunnen aansturen. In het dure segment kun je kiezen voor Spaun. Wil je niet zoveel uitgeven dan ga je voor Maximum switches.


Hallo Mojo,

Daar hebben wij ook al aan zitten denken..Alleen in mijn situatie heb ik ook een twin Lnb en een Quad waar ik de Dreambox tussen plaats.Alleen in mijn geval heb ik allemaal Inverto Lnb's.Bij de buurman hebben we de twin van Inverto nu vervangen voor een GT-Sat Diamond Twin.

Wat is het verschil tussen een Spaun en b.v een Triax(diode)switch???De Triax hebben we namelijk ook al geprobeerd.

Geprobeerde switchen:

Maxdigital.
Digitality High Iso
Maximum
Triax diode

Helaas andere switchen kunnen we niet krijgen hier in de buurt.Deze zouden we moeten gaan bestellen via het Net.Als we zeker wisten dat dit de oplossing was dan gingen we hier voor.


Gr.Kimadi

VU-DUO+ - DM800SE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kimadi

Geprobeerde switchen:

Maxdigital.
Digitality High Iso
Maximum
Triax diode



Juist die Digitality High Iso, en óók de Maximum (als het een High Iso versie is) geven altijd problemen met de Dreambox.
DE Triax diode had ik toch van verwacht dat ie het wel zou doen.
Heb je de volgorde wel goed zitten?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
de Maximum (als het een High Iso versie is) geven altijd problemen met de Dreambox

 

Absoluut geen probleem met de maximum switchen. Werken storingsvrij met DM7000+5620 en 4 alps twin lnb's

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...