Ga naar inhoud


advies gevraagt bij aankoop homecinemaset 2.1


Aanbevolen berichten


Het is wel zo handig als je vermeld hoe groot je budget ongeveer is. Mijn idee wat betreft luisterapparatuur is nog altijd : zelf gaan luisteren. Als nu vanuit je budget gaat denken ga je eerst eens een lijst maken met set's die in aanmerking zouden kunnen komen.Heb je vervolgens een set op het oog ga dan evt. een winkel zoeken die scherp geprijsd is ( weinig service ?) of voor een meer service gericht bedrijf ( hogere prijs).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fatfreddy
Het is wel zo handig als je vermeld hoe groot je budget ongeveer is. Mijn idee wat betreft luisterapparatuur is nog altijd : zelf gaan luisteren. Als nu vanuit je budget gaat denken ga je eerst eens een lijst maken met set's die in aanmerking zouden kunnen komen.Heb je vervolgens een set op het oog ga dan evt. een winkel zoeken die scherp geprijsd is ( weinig service ?) of voor een meer service gericht bedrijf ( hogere prijs).

ik had op het oog samsung RTS-HE 10T
sony DAV-X1
panasonic SC-PTX50
philips HTS660/12
sony DAV-F200
hier uit zou ik een keus willen maken.
mss leden die met deze toestellen ervaring hebben.
zit rond de prijsklasse tot ongeveer 500 euro.

1x dreambox 7000- 1x 7020-2x schotel astra1-2-3-hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
harleyke, wat is de type aanduiding 2.1 eigenlijk????
begin van de hulp is duidelijke vragen stellen
is het 2 in 1
is het versie 2.1
is het 2punt1
is het 2komma1
?

chiao

ik bedoel een 2.1 systeem, dvd player - 2 speakers en een subwoofer.
ik had mijn oog laten vallen op bovenstaande sets.
mss iemand ervaring met deze sets,
gr.harleyke.

1x dreambox 7000- 1x 7020-2x schotel astra1-2-3-hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maw bedoel je dus een voorgemaakt setje, die 2.1 spreekt indd enkel over de luidsprekers. Alhoewel ik mij de vraag stel hoe een 2.1 een homecinema kan zijn ?

met homecinema versta ik een sound creeren in een huiskamer waar de kogels je om de oren suizen, en dat kan volgens mij enkel met minimum een 5.1 systeem (met uitzondering van het systeem van bose 123) maar die heb je niet voor 500 euro.

 

Alles start altijd van een dvd speler, en dan heb je al snel een linker front, een rechter front, een center en twee rear speakers nodig. al dan niet aangevuld met een subwoofer (vandaar het .1) zo kom je aan 5.1 ! een 2.1 is in feite een stereo systeem met twee kleine frontluidsprekers bijgestaan door een sub. Om dat nu een homecinema systeem te noemen ? pas op alle repekt voor de keuze, maar bij muziek is het altijd zo en al vele malen aangehaald. Antwoorden op een vraag wat speelt goed ,beter of best is bijna onmogelijk hangt ervan van af wat je verlangt.

Maar ga er gerust vanuit als je echt homecinema effect wilt zul je met een 2.1 niet ver geraken, dan zoek je best een 5.1 systeempje uit .

vriendelijke groeten,

jan

------------------------------------------------

VU duo - dreambox 7000/160Gb -T90 4sats

Als je niets kan zeggen die mooier klinkt dan de stilte, zwijg dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel succes met je zoektocht , een raad laat je door niemand leiden dan door je eigen gehoor.

indd die systemen dat je opgaf bootsen een redelijk Homecinema geluid na.

 

ik wens je veel luistergenot,

groeten,

jan.

 

------------------------------------------------

VU duo - dreambox 7000/160Gb -T90 4sats

Als je niets kan zeggen die mooier klinkt dan de stilte, zwijg dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fatfreddy
en neem er absoluut de tijd voor want die op het eerste gehoor het beste klinkt kan achteraf wel eens minder zijn. Probeer de instellingen uit en neem je eigen dvd's mee.

ga ik zeker doen.
thanks all.

1x dreambox 7000- 1x 7020-2x schotel astra1-2-3-hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Probleem is dat je in een audio winkel het geluid uit zo'n set toch anders ervaart dan in een woonkamer.

dat is wel zo,maar ik denk dat ik ga voor panasonic,daar ik ook een lcd tv van panasonic heb.dinsdag gaan we luisteren.
gr.harleyke.

1x dreambox 7000- 1x 7020-2x schotel astra1-2-3-hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...