Ga naar inhoud


Kleurcodes audio uitgangen PC


boaz

Aanbevolen berichten

Ik heb zo'n mini PC bijgekocht en nu wil ik de audiouitgangen aansluiten op de surround set. Omdat HDMI en optisch wat problemen geven, wil ik de klassieke uitgangen proberen.

Alleen, het is zo'n matzwarte uitvoering, met grijze symboolopdruk, oftewel onleesbaar zonder felle lamp en vergrootglas en de handleiding is net iets groter als 1 A4.

 

Heeft iemand de kleurcodes beschikbaar voor de audiouitgangen?

Ding kan tot 7.1 aan.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tsja, soms is het zo simpel, ik zocht met meerdere zoekwoorden en vond alles behalve de kleurtabel.

 

Thanks.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog gekker, de PC meldt zelf de kleurcodes, alleen, dat scherm is pas zichtbaar nadat er tenminste 1 kabel is ingeplugd....... crazy

Het blijkt overigens dat gelijk de HDMI wordt uitgeschakeld zodra er 1 plug wordt ingestoken. Ook niet echt handig, nu vervalt de keuze geluid via TV met HDMI of surround ingeschakeld en dan geluid via deze.

(waarom niet geluid via HDMI naar surround? Omdat dan een deel van het geluid mist, raar maar waar, bijv wel de intro van een game maar niet de gameplay).

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet welk os je gebruikt, maar in Vista kun je per applicatie aangeven welke uitgang er gebruikt wordt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vista Business.

Maar het vreemde is dat via HDMI bij een simpele flash game wel de intro weergegeven wordt en niet de gamegeluiden. Zou toch geen verschil in mogen zijn.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...