Ga naar inhoud


Astra1-Astra3 lnb. Astra1 wel maar op Astra3 geen signaalsterkte.


Gast Peter007

Aanbevolen berichten

Gast Peter007

Hallo allemaal, zit met het volgende probleem. Heb op dit moment 3 losse schotels op mijn dak staan. 1 gericht op astra 1, 1 gericht op astra 2 en 1 gericht op de hotbird. Deze gaan dan naar een diseqc switch en vandaar naar mijn ontvanger. Nu heb ik een duo lnb astra1-astra3 gekocht. Deze heb ik voor mijn triax 78 cm schotel geplaatst ipv mijn oude astra1 lnb. Heb een Arion 8000HDCI ontvanger. Kreeg bij astra1 wel signaalsterkte, maar wat ik ook probeerde bij de instellingen van de astra3 (bij arion gemeld als astra1d/3a) kreeg ik geen signaalsterkte. Wat doe ik verkeerd. Alsvast dank. Groet Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites


kan zijn dat de ontvanger de juiste TP niet kent.

MAW de afstelling is goed maar niet de frequenties waarop hij het signaal meet.

Dus ingeven in de ontvanger de frequentie van de regionalen 11914 horizontaal 27500 en dan weer kijken wat hij aangeeft.

opstelling triax 78 cm met lnb astra 1 en 3 gaat gegarandeerd goed. En je hebt toch wel de instelling in je ontvanger gewijzigd in disecq 1.0 met op astra 1 pos.1 en astra 3 pos.2

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Peter007

Hallo, bedankt voor je antwoordt. Ga het zeker van het weekend proberen. Heb alleen nog de volgende vraag. Op dit moment gebruik ik de volgende ingangen op mijn switch. asta 1 op 1, astra 2 op 2 en hotbird op 3. Nu heeft dit duoblok al een ingebouwde switch. Hoe moet ik het nu aansluiten op de switch en hoe op mijn ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Astra 1 op 1, astra 3 op 2 en hotbird op 3.

En in de switch een doorverbinding tussen ingang 1 en ingang 2 solderen.

 

Was pas geleden een draadje over.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Peter007

Hallo weet je nog waar het stond. Is er echt geen andere oplossing. Ben geen soldeerder (heb zelfs geen soldeerapp. in huis). Dacht zelf als de lnb goed stond, dat ik het zo moet instellen in de ontvanger dat ik bij astra 1 en 3 disequ 1.1 moet gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast Peter007

Hallo, Heb ook ergens gelezen dat je vanaf de duo lnb met 1 kabel naar een f-connectorsplitter kan gaan en vanaf deze splitter dan met twee kabels naar je switch. De ene kabel moet je dan aansluiten op ingang 1 en de andere op 2. Is dit juist.

Scheelt mij nl. soldeerwerk. Alvast dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat zou ook moeten werken.

Let alleen wel op, dat de coax splitter wel gelijkspanning doorlaat, en geen weerstanden in de splitter heeft zitten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Peter007

Hallo, ben vanmiddag bezig geweest. Het is gelukt. Gewoon via internet bij een bedrijf een f-connector splitter gekocht (2 voor 1,95 euro) en van het duobloc astra 1-astra 3 met 1 kabel naar de splitter. Vanuit de splitter met 2 kabels naar de poorten 1 en 2 op de switch. Het werkt goed op mijn Arion 8000HD alleen mijn topfield 5000ci die ik boven heb staand kent geen astra 3. Weet iemand hoe ik de instellingen moet doen in mijn topfield 5000ci om het hiet ook goed te krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Peter007
alleen mijn topfield 5000ci die ik boven heb staand kent geen astra 3. Weet iemand hoe ik de instellingen moet doen in mijn topfield 5000ci om het hiet ook goed te krijgen


Die satelliet die voor astra 3 gebruikt wordt, hing vroeger op een andere positie, en heeft in die Topfield een andere naam.
Ik kan die alleen even niet vinden.
Iemand anders misschien?

Edit: Kijk eens of het met de "Kopernicus" wel lukt. Eventueel de transponders met de hand toevoegen voor de nederlandse zenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Peter007

Hallo, bijna alles is gelukt. Het enige wat nog niet goed is zijn de hd kanalen. Heb deze transponder toegevoegd maar krijg dan zowel boven op mijn topfield 5000ci als beneden op mijn arion 8000hdci geen signaal.Weet ook wel dat mijn topfield geen hd kanalen kan ontvangen maar kan natuurlijk wel signaalsterkte aangeven. Regiozenders en eredivisielive 2 ontvang ik wel. Moet misschien de lnb kop van de astra 3 die op het duoblock zit dan toch nog iets naar boven of beneden toe ? Heb de tekening die er bij zat op de duoblock geplakt en

de lijn waterpas gesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...