Ga naar inhoud


[TF7710PVR] Beeld bevriest 12 seconden elk half uur om exact dezelfde tijd


milestone

Aanbevolen berichten

Sinds ongeveer 10 dagen bevriest het beeld op de Nederlandse zenders precies elk half uur om exact dezelfde tijd 12 seconden lang en krijg ik de melding geen of gecodeerde uitzending te zien. Dat gebeurt uitsluitend op de Nederlandse zenders. Als ik naar de Belgische, Engelse of Duitse zenders kijk gebeurt dat niet.

Het is ontstaan rondom de kaartwissel, maar ook heb ik rond die tijd voor het eerst een programma opgenomen op de harddisk

en tevens heeft er een update plaatsgevonden van de laatste firmware.

Ik heb al geprobeerd om de oude firmware weer terug te plaatsen, fabrieksinstellingen weer terug te zetten, oude smartcard terug te plaatsen. Niets helpt.

Het probleem blijft zich voordoen.

TF7710HDPVR

TWINCAM Homecast MX1TC

Canal Digitaal mediaguard 3

Firmware 23331 TF HSCB 700.29 mrt 15 2009

Link naar reactie
Delen op andere sites


Handig voor ons om te weten:

Welke CAM gebruik je, en welke versie/firmware?

Welke firmware heb je nu in je TF7710 zitten?

Gebeurt het alleen bij Nederlandse zenders, of bij alle zenders van Canaldigitaal? Of alleen bij de gecodeerde zenders (dus niet bij BVN of de regionalen)?

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een Twincam van het merk Homecast de MX 1TC (Deze is gelijk aan de Omega 9)

De laatse update is die van 15 december 2008 met als versienummer TFHSCB 700.29 system ID 23331 loader L1.02

 

Het beeld bevriest niet op alle Canal-Digitaal zenders,Wel op NED1 NED2 NED3 en RTL4 in ieder geval niet op de Belgische zenders. In ieder geval ook niet op de Canal-Digitaal zenders op de Astra 3. Omdat ik vrijwel nooit naar BVN, NET5 of SBS6 kijk weet ik niet of het daar ook gebeurt.

 

TF7710HDPVR

TWINCAM Homecast MX1TC

Canal Digitaal mediaguard 3

Firmware 23331 TF HSCB 700.29 mrt 15 2009

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft de TwinCam het tot 10 dagen geleden wel goed gedaan en is dit probleem dan pas voor het eerst opgetreden?

Nu is een TwinCam Homecast in een Tf77xx wel een exotisch type want ik kan me niet herinneren dat iemand dit type gebruikt.

Ik weet wel dat de TF77xx serie nogal moeilijk doet wat de CAM`s betreft.

Ook zou het een rol kunnen spelen dat CD zeer recent een nieuw coderingssysteem in gebruik heeft genomen waarmee de CAM misschien niet overweg kan.

Wellicht moet je overwegen om b.v. een Aston 1.07 of PowerCam Pro CAM van iemand te lenen en daarmee controleren of dezelfde fout optreedt.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De twincam heeft het al die tijd goed gedaan. Ik zal eens kijken of ik een andere CAM kan lenen.

De oude smartcard opnieuw gebruiken heeft het probleem ook niet verholpen dus ik denk eigenlijk niet dat het aan de twincam ligt.

 

TF7710HDPVR

TWINCAM Homecast MX1TC

Canal Digitaal mediaguard 3

Firmware 23331 TF HSCB 700.29 mrt 15 2009

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...