Ga naar inhoud


S3 kaart en CCcam 2.011


MR_B

Aanbevolen berichten

Met mijn oude S2 kaart keek CCcam altijd naar de eerste regel in de CCcam.cfg. Daarin staat dat hij altijd eerst lokaal moet draaien en ook de F regel dat hij de server is voor mijn andere 2 dreamboxen in huis.

Nu met met nieuwe S3 kaart slaat hij de eerste regel over en gaat naar mijn 2e dreambox van de S2 kaart.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit klopt niet helemaal.

 

Seca2 en Seca3 gebruiken dezelfde CAID en PROVID (100:6A) maar zitten wel op een andere ECM/EMM pid. Nu komen in de PMT tabel eerst de pids voor Seca-2 en vervolgens de Seca-3 pids.

 

CCcam handelt eerst de pids van seca-2 af in de volgorde lokaal, hop 1, hop2, enz... pas als er nergens wat gevonden wordt dan wordt de volgende pid gekozen die van seca-3. Wordt nu in het eerste traject een juiste CW gevonden dan heb je beeld via seca-2...

 

Helaas kun je seca-3 niet als prio instellen omdat beide gebruik maken van dezelfde caid/prov id combinatie (100:6a).

 

Je zou eigenlijk een prio moeten kunnen instellen voor de ECM/EMM pids (18xx ipv 16xx of zo). Echter dat kan in CCcam (nog) niet. Of er mag een aanpassing komen in CCcam zodat hij eerst een aantal pids probeert lokaal en dan op hop 1 enz...

 

Een leuk neveneffect is en blijft dat CDS hiermee cardshare lastig kan maken (vooral in grote netwerken) zolang ze seca 2 pids (eventueel fake) blijven uitzenden. Want deze truuk zorgt er voor dat je na een zap seconden lang mag wachten op beeld voordat de seca-3 pids geprobeerd worden...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat


Een leuk neveneffect is en blijft dat CDS hiermee cardshare lastig kan maken...

Ook daar zijn oplossingen op te bedenken.. wink

Er zijn geen methodes om cardsharen tegen te gaan, behalve de abonnementen legaal aantrekkelijk te maken.
Als een toppakket nu iets van 15 euro per maand zou kosten, dan zouden mensen er niet eens aan denken om een dure shareontvanger te kopen en genoegen nemen met een philipsdoos oid.
De tv kijkers zouden niet eens moeite doen om ingewikkelde installaties aan te leggen, die al snel in de honderden euro's lopen.
Vergeet niet dat je bijna 100 euro per maand kwijt bent aan abonneekosten, wat je met sharing zo terug kunt verdienen.
Met een betaalbaar pakket is het de moeite niet meer.

Naar mijn mening helpen de providers en filmmaatschappijen de piraterij zelf in de hand door achterlijke bedragen voor rechten e.d. te vragen.
Maar goed dat is weer een andere discussie..



"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Dit klopt niet helemaal.

Seca2 en Seca3 gebruiken dezelfde CAID en PROVID (100:6A) maar zitten wel op een andere ECM/EMM pid. Nu komen in de PMT tabel eerst de pids voor Seca-2 en vervolgens de Seca-3 pids.

CCcam handelt eerst de pids van seca-2 af in de volgorde lokaal, hop 1, hop2, enz... pas als er nergens wat gevonden wordt dan wordt de volgende pid gekozen die van seca-3. Wordt nu in het eerste traject een juiste CW gevonden dan heb je beeld via seca-2...

Helaas kun je seca-3 niet als prio instellen omdat beide gebruik maken van dezelfde caid/prov id combinatie (100:6a).

Je zou eigenlijk een prio moeten kunnen instellen voor de ECM/EMM pids (18xx ipv 16xx of zo). Echter dat kan in CCcam (nog) niet. Of er mag een aanpassing komen in CCcam zodat hij eerst een aantal pids probeert lokaal en dan op hop 1 enz...

Een leuk neveneffect is en blijft dat CDS hiermee cardshare lastig kan maken (vooral in grote netwerken) zolang ze seca 2 pids (eventueel fake) blijven uitzenden. Want deze truuk zorgt er voor dat je na een zap seconden lang mag wachten op beeld voordat de seca-3 pids geprobeerd worden...


Mijn kaart heeft inmiddels een Datum update gekregen naar 14/05 en nu kijkt ie wel weer eerst lokaal......

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Dan heb je ook geen seca2 kaartje meer in je netwerk -of- je seca 2 kaartje in je netwerk is uitgevallen


Nee hoor alles zit op dezelfde plaats en werken ook, heeft echt met die info te maken wat CD naar mijn kaart heeft gestuurt.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook hier vandaag de oude kaart op zwart. Na een telefoontje bleek CDS mijn nieuwe kaart op mijn naam te hebben gezet. Nieuwe kaart deed het echter nog niet. Na aktivatiepulsje te hebben aangevraagd meteen beeld. Oude kaart staat nu op 01-01-1991, nieuwe kaart verloopt pas weer op 1-7-2009.. smile

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ingelogd op mijn canaldigitaal...

Daar zag ik al wel de nieuwe pas gekoppeld aan mijn account.

Na een heractivatie (ook via internet) weer beeld..

 

Wat nu als ik een overnameformulier stuur met de oude pas?

Ik heb nl nog een 2de nodig.. blush

My DM7025 is MiLo-powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hehe, ondertussen blijkt dat canal digitaal alleen maar een kaartwissel voor handen had, vanwege het openzetten van de oude kaart en ondertussen aan het speculeren was hoe ze de 'rest' kunnen beveiligen.

 

Na een bezoekje op sat4all zijn ze een berg wijzer en hebben we volgend jaar weer een kaartwissel, met de oplossingen tegen illegaal kijken, die ze op sat4all zojuist gelezen hebben. smile

 

Ze mogen de knappe koppen op sat4all wel bedanken en op zijn minst een fles whisky sturen tegen de kater! :D

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...