Ga naar inhoud


[DM500+]SNR van 91% BER van 0 en toch steeds haperen, wat kan dit zijn?


djkoelkast

Aanbevolen berichten

Om te beginnen ben ik echt een kabeltelevisie persoon, ik weet zo goed als niets van satelliet, maar om te testen en omdat ik het leuk vind heb ik een Triax schotel opgehangen met enkele LNB, een Hirschmann in dit geval.

Mijn receiver is een Dreambox 500+ met Gemini 4.6 en de schotel is gericht op de Astra 19.2E

 

So far so good, uitgericht en volgens mij een uitstekend signaal:

 

SNR: 91% (hoe hoger hoe beter, toch?)

AGC: 92% (in geval van Dreambox ook hoe hoger hoe beter heb ik gelezen)

BER: 0 (moet eigenlijk altijd 0 zijn voor een goed signaal)

 

Ik vind ook alle zenders, echt ongelooflijk veel, maar natuurlijk kan ik het merendeel niet bekijken, geen probleem. Maar wat ik wel kan bekijken dat speelt een minuutje en dan blijft het beeld een seconde of 5-10 hangen. Bovenstaande gegevens veranderen niet in die tijd. Daarna gaat hij gewoon weer verder.

 

Ook met een CanalDigital kaartje erin gaat netjes de S (van Secam?) groen branden op zenders die op de kaart staan, maar dan alsnog: 30-60 seconden beeld, 5-10 seconden stilstaand beeld. De groene S wordt niet plotseling geel ofzo.

 

Kan iemand mij hier in helpen of in elk geval bevestigen dat het niet aan mijn signaal ligt? Dan kan ik elders zoeken in plaats van de hele tijd aan die schotel morren.

Ik heb nog wat andere LNB's liggen, zou ik eens een ander er op moeten zetten?

 

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Om de oorzaak van de fout te kunnen lokaliseren, een paar vragen.

 

Treedt dit bevriezen op alle kanalen op, of alleen op Canaldigitaal zenders.

BVN is niet gecodeerd, kan je die wel goed ontvangen?

Heb je een dect telefoon of een draadloos netwerk in de buurt van je ontvanger staan, of in de buurt van de schotel?

Heb je de ontvanger eventueel op een andere schotel geprobeerd, of op deze schotel een andere ontvanger?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een andere schotel en ontvanger heb ik helaas niet.

Draadloos netwerk heb ik ook niet.

De DECT telefoon staat zo'n 4m van de Dreambox en zeker 8m (+ muur/ramen) van de schotel.

Maar op BVN lijkt dit inderdaad niet voor te komen, dus dan ligt het aan ofwel de kaart ofwel de manier waarop ik de kaart aanspreek. Ik zal hier eens naar gaan kijken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Schakel voor alle zekerheid even de dect telefoon uit, je weet maar nooit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: djkoelkast
Ook met een CanalDigital kaartje erin gaat netjes de S (van Secam?) groen branden op zenders die op de kaart staan, maar dan alsnog: 30-60 seconden beeld, 5-10 seconden stilstaand beeld. De groene S wordt niet plotseling geel ofzo.


Zonder kaart erin dus ook.
Oorzaak: Jij hebt een nieuwe seca-3 kaart, en je hebt een share naar een server met een seca-2 kaart welke blijkbaar niet stabiel is.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...