Ga naar inhoud


[NSLU2] hoe verbinden met de nslu2 i.v.m het uitstaan van DHCP ?


Cobus R

Aanbevolen berichten

Hoe kan ik connecten met een nslu2 met deze firmware daar deze geen dhcp standaard aan heeft staan kom ik er niet in met geen 1 mogelijkheid zowel rechtstreeks met de pc verbonden (crosskabel) als via de router ik heb het tooltje van de cd ook al geprobeert en dat lukt ook niet kom gewoonweg niet in de web interface ik kan wel connecten als ik er slugbe erop zet want ik wil een cardserver ervan maken (CCcam) maar ipgk pakt hij dan ook niet dus kom gewoon niet verder bijde versies zijn de laaste.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt die toch in default krijgen zodat die weer naar 192.168.1.77 luistert?

 

Anders opstarten met het resetknopje ingedrukt, als de led amber kleurt direct loslaten, nu kan je met de tool die op de cd staat weer connecten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf ben bezig met OpenWrt 8.09 op een NSLU2 te zetten en daar dan ook mijn card server van de te maken. Ik gebruik OpenWRT omdat ik daar ervaring mee heb op mijn router. Het een zeer kleine en compacte linux distributie speciaal voor dit soort apparaten. Omdat het klein en compact is weet je snel waar alles staat en wat er nou precies draait na het opstarten (zeer weinig in eerste instantie). Je moet wel wat weten van de command line voor openwrt maar dat zou je ook wel moeten weten als je er debian op zet.

 

En voor het flashen van de NSLU2 gebruik ik UpSlug2 onder linux, werkt zeer handig en snel en geen gedoe met web interfaces etc. Je kan het ook gebruiken om de orginele firmware van LinkSys er weer op terug te zetten.

 

Success,

 

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al een server draaien (intern) daar heb ik dus ubuntu op gezet en dat werkt als een tierelier wel de server versie uiteraard en ik dacht dat is wel makkelijk daar deze veel weg heeft van debian zodoende heb ik dus nu voor debian gekozen ik ben nog niet z'n held met linux maar langzaam leer je het een klein beetje.

 

Als jij het werkend heb zou jij dan een how to kunnen maken ?

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Begin eesrt hier ; http://www.cyrius.com/debian/nslu2/install.html en als dat draait, dan zoek zoek dan op debian howto forums hoe je een samba, ftp en eventueel apache-web server installeert en inricht. (heb er zelf ook een twonky-vision multimedia-server op draaien)

Nu kun de NSLU2 op allerlei manieren benaderen, en pas dan installeer je de CCcam-server zou ik zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...