Ga naar inhoud


[Release!] MiLo-image voor DM7025, DM800 en DM8000


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

@milo

 

1) Teletekst cache werkt nog steeds niet helemaal lekker in de laatste image.

Bij PLi bijvoorbeeld wordt meteen begonnen met cachen als je naar de zender schakelt.

Bij jouw image wordt er pas gecached op het moment dat je tuxtxt start en de cache is meteen gewist als je tuxtxt stopt.

 

2) Zou je misschien de Swain skin mee kunnen nemen in je feed? Deze skin van "kerni" is erg mooi en eenvoudig.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 1.1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Golfdiesel
1) Teletekst cache werkt nog steeds niet helemaal lekker in de laatste image.


Zie verder terug in deze thread. Ik herhaal het niet nog eens.

Origineel bericht van: Golfdiesel
2) Zou je misschien de Swain skin mee kunnen nemen in je feed? Deze skin van "kerni" is erg mooi en eenvoudig.


Post een link (liefst een waar ik niet voor hoef te "registreren" ofzo) of stuur de ipk naar mijn e-mail.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Origineel bericht van: Golfdiesel
1) Teletekst cache werkt nog steeds niet helemaal lekker in de laatste image.


Zie verder terug in deze thread. Ik herhaal het niet nog eens.


Ik heb het gevonden, even wachten dus tot PLi hun enigma2 spullen ook onder de GPL uitbrengt wat ze nu al met de enigma1 hebben gedaan.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Golfdiesel
Origineel bericht van: MiLo
Origineel bericht van: Golfdiesel
1) Teletekst cache werkt nog steeds niet helemaal lekker in de laatste image.


Zie verder terug in deze thread. Ik herhaal het niet nog eens.


Ik heb het gevonden, even wachten dus tot PLi hun enigma2 spullen ook onder de GPL uitbrengt wat ze nu al met de enigma1 hebben gedaan.


en nog wat verder teruglezen, ik herhaal mezelf ook niet graag, vooral niet als dat betekent dat ik opnieuw boos moet worden wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
Origineel bericht van: MiLo
Origineel bericht van: pieterg
Ik heb het al eens eerder geroepen, die spullen staan allemaal vanaf het begin al daar waar ze horen, in de opendreambox repos.


Welke precies?
Ik kijk altijd in http://git.opendreambox.org/
Daar staan al 4 varianten van de openembedded tree, maar volgens mij gebruiken die allemaal nog een stokoude tuxtxt uit 2005 ofzo.


openembedded.git
(die is bedoeld als uiteindelijke vervanger voor de huidige '1.5' branch, op openembedded.org)


Gevonden ;-) (toch?)

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuw image is online.

 

De autoinstaller werkt (je moet wel een werkend netwerk hebben natuurlijk...) dus nu hoef je ook je plugins niet meer opnieuw te installeren. Onderaan de download pagina staat een omschrijving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Nieuw image is online.

De autoinstaller werkt (je moet wel een werkend netwerk hebben natuurlijk...) dus nu hoef je ook je plugins niet meer opnieuw te installeren. Onderaan de download pagina staat een omschrijving.


Geweldige optie! Bovendien krijg ik toch al een fout bij het updaten, dus wordt het tijd voor een nieuwe flash.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Nieuw image is online.

De autoinstaller werkt (je moet wel een werkend netwerk hebben natuurlijk...) dus nu hoef je ook je plugins niet meer opnieuw te installeren. Onderaan de download pagina staat een omschrijving.


Knal je trouwens de bitrateviewer ook nog een keer in de downloads?

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Draait lekker deze image.

autoinstaller werkt mooi, in combinatie met de settings backup heb je de image zo weer up and running na een upgrade.

Je moet alleen niet vergeten om je lijstje up to date te houden als je plugins gebruikt die niet in de download zitten.

 

Is het ook mogelijk om de fstab mee te laten gaan in de backup? Op deze manier heb ik de netwerk mounts en de swapfile ook meteen aan het draaien.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Golfdiesel
Is het ook mogelijk om de fstab mee te laten gaan in de backup?


Ja, je kunt /etc/fstab gewoon naar de /hdd/backup/ kopieren. Bij de restore knipt hij alleen de 'cifs' en 'nfs' regels eruit, en plaatst die bij de nieuwe fstab van het image.

Hetzelfde geldt voor /etc/passwd, als je die naar /hdd/backup/ kopieert dan blijft je root password gehandhaafd. Ook hier wordt alleen de "root" regel gebruikt, de rest van de file negeert hij.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Origineel bericht van: Golfdiesel
Is het ook mogelijk om de fstab mee te laten gaan in de backup?


Ja, je kunt /etc/fstab gewoon naar de /hdd/backup/ kopieren. Bij de restore knipt hij alleen de 'cifs' en 'nfs' regels eruit, en plaatst die bij de nieuwe fstab van het image.

Hetzelfde geldt voor /etc/passwd, als je die naar /hdd/backup/ kopieert dan blijft je root password gehandhaafd. Ook hier wordt alleen de "root" regel gebruikt, de rest van de file negeert hij.


Hee, da's nieuw dan zeker in deze image vwb die fstab? Want daarvoor werd hij toch gewoon overschreven?

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een domme vraag, maar wat zijn de notaties om een share van je dreambox naar je pc te maken?

 

Dius ik wil eventueel bestanden afspelen die op mijn pc staan.

 

Ik zie dat ik een lokaal ghedeelde map in moet vullen?

Wat is de notatie daarvan

Ik zie het iop adres, ik heb daar het ipadres ingevuld van mijn pc

Maar dan zie ik server share, daar staat al een shaer ingevuld.

 

Kortyom het wil bij mij niet werken.

 

Wie kan mij de voorwaarden en notaties ervan voorkouwen?

 

 

Elk probleem wat je oplost, heb je zelf gecreëerd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...