Ga naar inhoud


[DM5620] Mounten wat heb ik verkeerd staan?


Satfan

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Daniël
Aangezien ik het ook niet definitief voor elkaar krijg,(zie mijn eerdere posting)
Wie oh wie heeft de gouden tip voor ons twee, "Freecom Network Drive-Users" .... ??
Alvast bedankt!

Een WorkAround heb ik gevonden, maar ik vind 't erg onelegant ... frown

Ik heb de Timeshift-functie voor een half uur aangezet (hij blijft dan steeds in een directorie "Timeshift" kleine bestanden van zo'n 30mb aanmaken), laat de box aanstaan en doe dan de timeropnames programmeren .(waarbij hij na opname niet naar de uit of standbye stand mag gaan)

Dan blijft de DreamBox de Freecom zien en lukken de timeropnames prima ...
Alleen zo is m'n netwerk en de Freecom-HD natuurlijk continue in bedrijf ...

Enige wat ik nog kan proberen kan is een andere image op de DM7000 te zetten, ondanks het feit dat ik jaren een Pli-fan ben, wie heeft wb het eenvoudig mounten een tip welke andere image hier voor in aanmerking komt ?

Groeten, Daniël

 

=================================================================

Dreambox DM7000, PLi® Jade2 Images Suite 20090322 Rev.6302, Freecom Network Drive (WERKT VIA SAMBA GOED!)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Daniël

Ik heb de Timeshift-functie voor een half uur aangezet (hij blijft dan steeds in een directorie "Timeshift" kleine bestanden van zo'n 30mb aanmaken), laat de box aanstaan en doe dan de timeropnames programmeren .(waarbij hij na opname niet naar de uit of standbye stand mag gaan)

Dan blijft de DreamBox de Freecom zien en lukken de timeropnames prima ...
Alleen zo is m'n netwerk en de Freecom-HD natuurlijk continue in bedrijf ...

Enige wat ik nog kan proberen kan is een andere image op de DM7000 te zetten, ondanks het feit dat ik jaren een Pli-fan ben, wie heeft wb het eenvoudig mounten een tip welke andere image hier voor in aanmerking komt ?

Dit is wel interessante info. Het komt er dus op neer dat deze harddisk op een of andere manier altijd dataverkeer nodig heeft en anders stil valt. Ik zou eens moeten gaan zoeken naar "keep-alive" voor CIFS.

Wat betreft andere images: zo ver ik weet zijn ze allemaal zoals de standaard CVS image wat betreft mounten. Juist in PLi is het mounten flink verbeterd en heb ik truukjes ingebouwd voor lastige mounts. Probeer eens Gemini ofzo om te kijken of 't mounten daar wel gaat. Die mounten trouwens op /mnt en niet zoals in PLi op /media. Als 't daarmee lukt, dan kunnen we uitsluiten of 't aan de harddisk of aan de image ligt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dAF2000
Origineel bericht van: Daniël

Ik heb de Timeshift-functie voor een half uur aangezet (hij blijft dan steeds in een directorie "Timeshift" kleine bestanden van zo'n 30mb aanmaken), laat de box aanstaan en doe dan de timeropnames programmeren .(waarbij hij na opname niet naar de uit of standbye stand mag gaan)
Dan blijft de DreamBox de Freecom zien en lukken de timeropnames prima ...
Alleen zo is m'n netwerk en de Freecom-HD natuurlijk continue in bedrijf ...

Dit is wel interessante info. Het komt er dus op neer dat deze harddisk op een of andere manier altijd dataverkeer nodig heeft en anders stil valt. Ik zou eens moeten gaan zoeken naar "keep-alive" voor CIFS.

Met de Gemini-image krijg ik de Freecom Netwerk Drive niet eens gemount, hij accepteert wel alle instellingen (gemount via \var\mnt\hdd) maar ziet 'm niet, terwijl de Pli-Image 'm wel bij opstarten ziet (automount) 'm alleen na enige minuten van "nietsdoen" verliest. Een handmatige unmount en mount via het instellingenscherm verhelpt het wel, maar ook dan is de mount weer niet permanent.
Ik heb ook al geprobeerd de Freecom-helpdesk te bellen, maar daar was vandaag niemand bereikbaar.... frown

Groeten, Daniël

 

=================================================================

Dreambox DM7000, PLi® Jade2 Images Suite 20090322 Rev.6302, Freecom Network Drive (WERKT VIA SAMBA GOED!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Daniël

Met de Gemini-image krijg ik de Freecom Netwerk Drive niet eens gemount, hij accepteert wel alle instellingen (gemount via \var\mnt\hdd) maar ziet 'm niet, terwijl de Pli-Image 'm wel bij opstarten ziet (automount) 'm alleen na enige minuten van "nietsdoen" verliest. Een handmatige unmount en mount via het instellingenscherm verhelpt het wel, maar ook dan is de mount weer niet permanent.
Ik heb ook al geprobeerd de Freecom-helpdesk te bellen, maar daar was vandaag niemand bereikbaar.... frown

Dan heeft 't in ieder geval geen zin om een andere image te proberen. Dat-ie de verbinding verliest zou dan gewoon in die Freecom zitten, lijkt me. Als ik een oplossing vind dan hou ik jouw verhaal effe in m'n achterhoofd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga komende keer met alles naar de club!

Als men daar een oplossing vind, zal ik het hier vermelden.

Weet een ander ondertussen de oplossing, dan zijn we gelijk geholpen.

mvg,

Ron

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef niet vlug op en in combinatie met jullie hulp en meedenken:

 

Ik denk dat ik de oplossing te pakken heb ... :D

 

Via extra te installeren software ---> Samba Client geinstalleerd, daarna in de mount niet voor CIFS maar SMBF gekozen, herstart en YESSSS .... nu blijft ie netjes ook in de standbye-stand de Freecom Netwerk Drive vinden en beschrijven, ook het afspelen gaat goed en de mount lijkt gewoon goed stabiel te blijven. (Als test vannacht enkele opnames gemaakt)

 

Nu nog een test met de HD v/d Freecom met een ingestelde sleeptime van 5 min (dus na 5 min inactiviteit gaat ie in de sleepmode) want afgelopen etmaal had ik dat uitgezet (zodat ie dus steeds doorliep) .... ziet er ook goed uit ... nu kunnnen weer gaan Dreamen ... wink

Groeten, Daniël

 

=================================================================

Dreambox DM7000, PLi® Jade2 Images Suite 20090322 Rev.6302, Freecom Network Drive (WERKT VIA SAMBA GOED!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvullend; nu zie ik via het mount-bevel via Telnet:

 

Mount.jpg

 

Groeten, Daniël

 

=================================================================

Dreambox DM7000, PLi® Jade2 Images Suite 20090322 Rev.6302, Freecom Network Drive (WERKT VIA SAMBA GOED!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Transfersnelheid mbv Total Commander ziet er ook goed uit:

 

Transfersnelheid.jpg

 

=

 

Groeten, Daniël

 

=================================================================

Dreambox DM7000, PLi® Jade2 Images Suite 20090322 Rev.6302, Freecom Network Drive (WERKT VIA SAMBA GOED!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe vul ik dat in pli allemaal in?

Ik heb geen ervaring met dat andere systeem.

Mvg,

Ron

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satfan,

een hobbydag met een welwillende hobbyist die het je voor doet en uitlegt is denk ik beter

(want je vraag over samba installeren was al een indikatie)

 

het duurt te lang en is teveel tekst als je daniels laatste 2 berichten niet kunt volgen

daar is niets mis mee hoor,

maar je mist enkele basis handelingen en bedienkunde van de dreambox op dit moment

 

bij zo'n hobbydag kom je overigens nog veel meer aan de weet.

ik vind het houden van zo'n dag en uitleg geven of helpen met raad en daad veel effektiever en een mooi initiatief

 

chiao

 

 

Comptine d'un autre été, l'apres-midi

Yann Tiersen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon net als met CIFS, maar nu eerst de Samba Client installeren en daarna zie je in het mountvenster de instelmogelijkheid: SMBFS, kies die en zorg dat je op de Freecom een dir met de betreffende inlognaam en wachtwoord hebt ingesteld, bv ik heb, naast de PUBLIC-dir een dreambox-dir gemaakt, die aan de user daniel gekoppeld en daarvoor een wachtwoord ingesteld, op de Freecom, dat ik dan vervolgens natuurlijk 't zelfde invul in het mountinstelscherm.

 

Automount staat aan eb ik heb een vast IP-adres toegewezen, herstart en toe liep het goed.

Groeten, Daniël

 

=================================================================

Dreambox DM7000, PLi® Jade2 Images Suite 20090322 Rev.6302, Freecom Network Drive (WERKT VIA SAMBA GOED!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Ik had een soortgelijk probleem op mijn DM600 ism een Freecom 1 TB network drive (niet de pro versie).

Al meerdere malen het internet afgestruind naar een oplossing, en nu eindelijk gevonden. Op de Freecom site staat andere firmware die volgens hen dient op een probleem op te lossen voor Mac gebruikers. Na het flashen van mijn NAS blijft mijn schijf benaderbaar, ook nadat deze in de slaapstand is gegaan!

Voor meer info, voel je vrij om me een PM te sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...