Ga naar inhoud


[DSR 8121] 69% beschikbare HDD


Gast jansen

Aanbevolen berichten

Mijn vraag gaat over de Philips DSR 8121.

 

Via diverse importeurs heb ik vragen gesteld over de 160Gb schijf die er in zit. Als je namelijk

gaat kijken naar de beschikbaarheid van de harde schijf, dan staat er 69% beschikbaar.

 

Nu is mijn vraag waar is de andere 31% van de schijf, oftewel de overige 40Gb zeg maar. Canal

Digitaal kan ons daar niks over vertellen. Zei zeggen dat het aan de sofware ligt, maar dat

gaat bij ons er niet in. Een huis en tuin computer heeft ook niet zoveel nodig om te kunnen

draaien. Philips Nederland weet het ook niet en ik heb een importeur van Pace gebeld en die

weet het ook niet.

 

Weet iemand van jullie hoe het zit, want uitlezen gaat ook niet i.v.m. met een andere FAT

systeem die er in zit.

 

Ik zie graag de reacties van jullie,

 

Groetjes,

 

Jansen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is een andere coodering die we niet kunnen lezen. In zovere ik weet is er geen software voor te vinden. Alleen de fabrikant kan het uitlezen, maar ja die zit helaas niet in Nederland.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een blanco schijf heb ik zojuist gechecked: 99% beschikbaar?

 

Txt ondertiteling die ook problemen gaf, blijft; maar via de TXT op je TV kan je die odertiteling perfekt hebben.

 

Opnames moeten nu binnen de 3 dagen na opname bekeken worden, maar "er wordt aan gewerkt"....

 

wordt vervolgd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alweer wat meer nieuws.

 

Ik ben vanochtend gebeld door een leverancier en die vertelde dat 69% gebruikt wordt voor de opname en de 31% is gereserveerd voor bijvoorbeeld foto materiaal. Nou dan moet je aardig wat foto's er opzetten.

Je krijgt dus niet zelf de keuze om iets te kunnen doen met de totale schijf.

 

De leverancier vertelde ook dat je niks aan een grotere schijf hebt, omdat hij gecodeerd opneemt en dit maar 3 dagen ongecodeerd blijft en dan valt de opname weer terug in de codering. Alleen de topfield neemt ongecodeerd op vertelde hij ook nog.

 

Maar ik vind dat wij zelf de keuze mogen maken wat wij met de rest van de schijf willen doen.

 

Reserveren voor bijvoorbeeld foto's vind ik een beetje overdreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn weten is dit momenteel de enige decoder die altijd gedecodeerd opneemt.

 

Wat word er toch een hoop onzin verteld.

 

Laat de leverancier maar opnemen en gaan zappen ,doe je dan later een kaart erin voor mijn part een seca 1 dat ken je de opname(s)later gewoon afspelen.

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...