Ga naar inhoud


[DM500S] DREAMBOX500S ORIGINEEL OF......


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Gast S40 1998

Zijn er momenteel nog uiterlijke kenmerken waaraan ik kan zien of een DB500S nu origineel is of imitatie.

Er word veel materiaal aangeboden maar ik durf eigenlijk

geen DB500S meer te kopen.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik een heel slechte ervaring heb met imitatie.

Bij de eerste versies waren er duidelijke afwijkingen zoals

koelgleuven zowel links als rechts.

Het MAC.adres

Het gaat om het uiterlijk.

 

Groeten S40 1998

Link naar reactie
Delen op andere sites


De originele DM500S wordt toch niet meer gemaakt ? Dus als je er een tegenkomt moet het wel een imitatie zijn. Deze werken trouwens net zo goed, behalve de clonecheck natuurlijk. Daarvoor moet je het MAC adres veranderen.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast S40 1998
Origineel bericht van: caveman
Imitatie en origineel kwamen uit dezelfde fabriek....

Dit laatste geloof ik niet helemaal.
Waarom is de kleur afwijkend.
Waarom dan toch verschillende behuizingen.
Waarom plastic op de behuizing.
Waarom een extra audio-video snoertje.
Waarom dan toch verschillende onderdelen.
Waarom een ander MAC. adres.

Het gaat mij om de uiterlijke kenmerken want als ik zo,n ding via het internet koop en dan ophaal, denk ik dat de verkoper me al ziet
met het openen van de box voor ik beslis.

Gr. S40 1998
Link naar reactie
Delen op andere sites

hihi,

 

denk dat DM niet zo dom is om clones te maken van eigen produkten.

 

 

Er schijnen nu zelfs DM800HD clones te bestaand dus paar daar ook mee op!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: halloa
hihi,

denk dat DM niet zo dom is om clones te maken van eigen produkten.


Er schijnen nu zelfs DM800HD clones te bestaand dus paar daar ook mee op!


Als je denkt lekker goedkoop in China een product te laten maken loop je het risico dan er langs de achterdeur kopieen buiten gaan. Ze nemen het niet zo nauw met copyright etc.
DMM is dus wel zo dom om de tekeningen aan deze Chinese bedrijven te geven, dus het is wel een beetje hun eigen schuld dat er clones in omloop zijn. Blijbaar hebben ze er wel van geleerd want de 8000 word in Nederland gemaakt.
Is er ooit al aangetoond dat de kopien slechter zijn dan het origineel?

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker is dat aangetoond.

Ik hou er niet zo van als iemand er maar een beetje op los kletst. Jouw uitspraken koppen niet en je weet ze vast en zeker ook niet met "bewijs" te onderbouwen.

Als je nu nog een nieuwe DM500S kunt kopen, is dat altijd een kopie. Originele zijn er al ruim anderhalf jaar niet meer nieuw.

De DM500S is ook niet in China gemaakt. De DM500S is ontworpen bij een bedrijf in Berlijn en vervolgens in Taiwan geproduceert en niet in China waar wel de clones vandaan komen.

Dat de 8000 (of in ieder geval het mainboard) in Nederland ontworpen en ook gemaakt wordt, is omdat het bedrijf dat het ontworpen heeft, ook een state of the art productielijn heeft. Ik schat dat Dream Multimedia voor ontwerp en productie gewoon een goede deal heeft kunnen maken.

Waarom zou je dan het mainboard in China of taiwan produceren?

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja?

Als je het invoert gelden er wel invoerrechten, douane en transportkosten.

Bovendien staat er bij een moderne productiefaciliteit tegenwoordig nog maar 1 persoon aan de band en kan je dus prima met lage loon landen concurreren.

De behuizing en voeding zal in dat soort landen goedkoper blijven, maar die worden dan ook nog steeds daar gemaakt.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Taiwan is officieel nog steeds een onderdeel van China maar goed.

Ik klets er niet zomaar wat op los, deze info heb ik van een handelaar die jaren in deze business heeft gewerkt.

 

Als die clones zo slecht zijn waarom horen we hier dan zo weining over? Op welke manier is dit aangetoond?

 

Als de DM500 al anderhalf jaar niet meer word gemaakt waarom worden dan nog steeds overal (en niet alleen maar door vage bedrijfjes) DM500´s aangeboden? zijn dit allemaal kopieen dan die gewoon openlijk op websites van toch gerespecteerde bedrijven worden aangeboden?

Jij schat dat electronica goedkoper in Nederland kan worden gemaakt als je een goede deal kan maken, als dit zo is waarom worden dan zowat alle electronica producten in dat soort landen gemaakt?

 

Ik keur deze praktijken absoluut niet goed, maar soms lijkt het wel een beetje een heksenjacht.

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als die clones zo slecht zijn waarom horen we hier dan zo weining over?

Misschien omdat het item "clone" een tijd geleden op s4a niet bespreekbaar was.
Citaat:
Als de DM500 al anderhalf jaar niet meer word gemaakt waarom worden dan nog steeds overal (en niet alleen maar door vage bedrijfjes) DM500´s aangeboden? zijn dit allemaal kopieen dan die gewoon openlijk op websites van toch gerespecteerde bedrijven worden aangeboden?

Ook reclame maken voor producten die niet leverbaar zijn, de klant wordt dan toch naar de sites gehaald door o.a. google.
Ook denk ik dat de openlijke jacht op de clones door onze vorige importeur gestaakt zijn, dus is er waarschijnlijk van heksenjacht ook geen sprake meer.
Feit blijft, dat de materialen die in de clonen gebruikt zijn rondom bagger zijn.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DM500+ is nog hier en daar origineel beschikbaar, maar ALLE "nieuw in doos" DM500S exemplaren zijn kopieen!

Dat je er HIER niets over hoort is omdat zodra een onderwerp over ondersteuning op een kopie gaat, wij die wissen.

Kopieen zijn illegaal en dus op sat4all ongewenst.

Als iemand dus een probleem heeft met een kopie, wordt dat waarschijnlijk besproken als ware het gewoon een origineel.

De voeding van een kopie weegt 68 gram minder dan het origineel. Het toestel zelf weegt ook minder. Ik weet niet precies hoeveel. Dat is vast niet omdat er zo'n hoogwaardige componenten in zitten.

Bij de kopieen ploffen zowel in de voeding als in het toestel zelf diverse elco's, bij diverse kopieen worden diverse zenders niet gevonden, bij diverse kopieen schakelt diseqc uitermate slecht en is de afstandsbediening van miserabele kwaliteit.

De zinloze discussie gaat nu verder op slot, want sat4all is immers geen discussieforum voor kopieen, maar voor Dreamboxen.

De vraagsteller heeft bovendien ruimschoots antwoord op zijn vragen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...