Ga naar inhoud


Sat Ontvangst in Manila, Filipijnen


Gast bertusmanila

Aanbevolen berichten

Gast bertusmanila

Gewoon een leuke vraag. Ik woon en werk nu in Manila in de Filipijnen. Ik zoek mezelf suf naar goede informatie omtrent sateliet ontvangst hier.

 

De volgende Satelieten zijn hier te ontvangen. Maar hoe groot moet mij schotel zijn.

 

146.0E Agila2, 166.0E intelsat 8, 138.0E Apstar(telstart18), 105.5E Asiansat3S, 68.5E intelsat 7,10, 7.0W Nilesat101,102/Atlantic Bird, 108.0E Telekom1/Nss11, 88.0E Asiasat4, 138.0E Apsat5(telstar18)

 

Maar ik denk dat er meer te onvangen is.

Ik heb ergens gelezen dat BVN hier ook te onvangen is maar ik kan het niet vinden, ook eurosport. en het gerucht gaat hier in Asia te ronde dat de duitse zenders ook hier te onvangen is net als in amerika maar ook daar kan ik niets van vinden.

 

een goede feed back zou zeer welkom zijn.

 

vanuit een heet en zonnige manila (32gr) bedank ik u allemaal

Bertus

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast bertusmanila

aanvullende informatie:

Agila 2 heeft een digitaal pakket speciaal voor de Filipijnen. maar dat is het zelfde als de kabel hier. het pakket is net zo iets als canal digitaal, niet echt interesant dus maar ik kan het ontvangen met een 40cm schotel.

 

Nog steeds heet hier,

Bertus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst welkom op het board.

 

Nou of je hier nu veel respons krijgt weet ik ook niet de meesten hier zijn niet dagelijks op de Filipijnen te vinden laat staan daar met satontvangst bezig.

Het lijkt me dat je het best Engelstalige forums kunt proberen die daar regionaal bezig zijn die weten vaak het meest.

Maar je kunt veel meer ontvangen als wat je aangeeft misschien heb je nu alleen de KU band satelieten er bestaat ook nog C band.

 

Maar goed we proberen iets er is een Nederlander die een website heeft gemaakt van ontvangst in South East Azie dan kom je al beter in de richting.

Dan BVN die zit op de Thaicom 5 78.5 east en zit op de Global beam en dat moet op de Filipijnen uitstekend lukken volgens Lyngsat is het C band dus een grote draaibare schotel nodig dan moet het lukken.

C band schotels zijn die zoals op het plaatje van sat tv south east Azie je kleine 40 cm schotel zal een KU band schotel zijn. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

BVN, op Thaicom 78,5 graden, FTA, in de C-band: schotel tussen 3,20 en 4,00 meter op 3640 Ghz, Horizontaal gepolariseerd).

BBc World News, op NSS 11 108.2 graden, FTA, op 12431 Ghz, H, in Ku-band met een 50 cm schotel.

Ook via Telstar 18, 138 graden, 4124 V (C-band, schotelgrootte 1,15 en 1,45 meter.

Deutsche Welle Tv, Asiasat 3S,105.5 graden, 4071 Ghz Horizontaal, schotelgrootte 1,5 m, ,maar aangeraden wordt een 2 m schotel.

France 24 (ook in Engels), Asiasat 2 (C-band)105,5 graden,4000 H

TV5 Asia,Intelsat 704,66 graden, 4055 R, 2,55 m schotel.

Eurosport news wordt wel eens aangehaald op de Intelsat 10, maar Lygsat geeft deze niet aan!

Nilesat en Atlantic Bird hebben geen beam op Azie.

Wie wil aanvullen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Op Lygsat staat aangegeven: Thaicom 5, 78,5 graad, 30 DbW, schotelgrootte tussen 3,20 en4,00 meter.

Beampeak: 38 DBw, schotelgrootte: 1,25 en 1,60 meter.

Als er ontvangst was met een 1 1/2 meter schotel, zal dat wel onder de beampeak van 38 DbW vallen, en ook voor manilla gelden.

Echter er wer aangegeven naar meerdere programma's te willen kijken, en dan kan je beter een grotere maat schotel nemen.

Neem tussen 2 1/2 en 3 meter, dan heb je meer mogelijkheden!

 

-TV5 Asia,Intelsat 704, 66 graden, 4055 R, 2,55 m schotel-

Beampeak: 40,2 DBW: 1 meter tot 1,25 schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast bertusmanila

Heren,

Mag ik u allen bedanken voor de informatie. maar groter dan 1.60cm kan ik niet gaan. 3 meter schotels bestijk bijna mijn hele tuin. hahahaha. 1.60cm is net groot genoeg for dit.

Manila zit eigelijk net op een rot plekje heb ik al gemerkt

 

als ik nieuw heb laat ik het wel weten. nu nog even zoeken naar een winkel die wat apperatuur verkoopt. anders moet ik toch weer naar nederland gaan om dat weer te kopen.

 

vandag was het 35graden en zweten

groetjes en bedankt,

Bertus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Bertusmanilla,

 

ik heb eens voor je rond gekeken in satzaken in Manilla. Ik stuur je PM met een adres, misschien heb je er iets aan.

Het valt me wel op dat ze allemaal 45/60/90 cm Ku, en minimaal 6 feet (180cm) C-band schotels verkopen.Ik neem aan dat dat in Manilla wel de minimum maat zal zijn voor ontvangst in de C-band.

De 90cm Ku schotel zal net te klein zijn voor ontvangst in de C-band, en zo als je al zei, de 180 cm schotel te groot voor je tuin.

Waait het trouwens erg bij jullie, anders is een 1,50 m Ku schotel te overwegen. Zal je best ergens in de buurt kunnen bestellen.

Trouwens de 1,80 cm C-band schotel heb ik voor 72 US dollar (tweedehands) gezien.

Ik vond ook nog een lijstje met wat men daar, bij jullie, zou kunnen ontvangen:

 

also available 1.8m c-band dish

 

 

 

available channels FTA:

e-talk

abs-cbn

nbn4

tv5

gma7

cs9

ibc13

studio23

mtv philippines

rhtv

espn

travel & living

etc

hbo

cinemax

starmovies

tcm

2nd ave.

solar sports

animal planet

national georaphic

ama

god tv

rjtv

karaoke

max tv

living asia

tv-maria (free per view)

cartoon network

nickelodeon

animax

starworld

axn

hallmark

discovery channel

cnn

bbc

cnbc

star sports

tbn

jctv

church channel

smile of child

glc

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast bertusmanila

hoi Boretti,

Alle zenders die jij op noemt zijn te onvangen via de decoder via agila 2. and deze zenders zitten ook op de kabel hier in manila.

Starsport, star movies and starworld zijn van sky. ik zoek juist het andere englels talige zenders met een normale schotel. maximaal 180cm ik weet dat somige bars hier Australise zender onvangen via een decoder. (decoders zijn geen probleem hier)hier in the krant(buy and sell) staan ook advertenties dat je kan kijken naar die kanalen gratis . je bataal 10.000 pesos(ongeveer 753 Euro voor een complete set) maar ik geloof daar niet zo in.

dankje vor]or het rond neuzen ik zal ook wat zoeken. als ik wat meet weet laat ik het wel weten.

 

bertus

38Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

de australische zenders pakken ze waarschijnlijk van de optus satalieten... alleen de beam is ook niet echt uitzwaaiend buiten het continent shocked dus daar gebruiken ze waarschijnlijk enorme schotels voor?

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu
de australische zenders pakken ze waarschijnlijk van de optus satalieten... alleen de beam is ook niet echt uitzwaaiend buiten het continent shocked dus daar gebruiken ze waarschijnlijk enorme schotels voor?


Ik denk niet dat de Australische 'domestic' zenders in de Filipijnen te ontvangen zijn. De zender waar Bertus waarschijnlijk op doelt is 'Australia Network' en die zit niet op Optus. Dat is een zender bedoeld voor (hoofdzakelijk zuidoost) Aziatische landen, gelieerd aan Radio Australia. Een soort BVN dus, die helaas hier in europa nog altijd niet te ontvangen is.

Heb zelf 22 jaar in Australia gewoond, dus ik zou dat wel leuk vinden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm zou voor mn mams ook wel fijn zijn laugh die komt daar vandaan smile

 

nouja voorlopig moet ze t maar doen met de soaps van die kant wink

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: deepbluesky
Excuse me for the English but thought this filipino sat board might be of help for you: http://filsat.com/forum/index.php

Best regards from Stuttgart.


Vertaling:

Mijn verontschuldigingen voor het engels maar ik dacht dat dit filipijns sat board je kan helpen http://filsat.com/forum/index.php

Met vriedelijke groeten uit Stuttgart

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...