Ga naar inhoud


[DM800HD] Twijvel tussen DM800 of DM8000 aanschaffen


Getyours2008

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: riji

Ik geloof dit graag, maar als het daarmee ook eenvoudiger te bedienen is voor ALLE gezinsleden?


Een 8000 is wat betreft bediening vrijwel gelijk aan een 800.

Overigens, over een gezin gesproken, als je oorlog in je gezin wilt moet je vooral een DM800 neerzetten, en geen DM8000.
Wat ik al eerder aangaf: zodra je iets opneemt met een 800 (en ik neem aan dat er altijd wel één van de gezinsleden is die iets op wilt nemen) dan kun je niet meer kijken naar een ander kanaal.
Je gezin zal dus erg blij met je zijn (maar niet heus) als jij iets om 20.00uur wilt opnemen van SBS6 en zij daardoor niet naar NL3 kunnen kijken.

Met een 8000, of een extra receiver naast een DM800, heb je dit probleem niet. Enkel een DM800 is echt onvoldoende.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: riji

Ik geloof dit graag, maar als het daarmee ook eenvoudiger te bedienen is voor ALLE gezinsleden?

Overigens, over een gezin gesproken, als je oorlog in je gezin wilt moet je vooral een DM800 neerzetten, en geen DM8000.
Wat ik al eerder aangaf: zodra je iets opneemt met een 800 (en ik neem aan dat er altijd wel één van de gezinsleden is die iets op wilt nemen) dan kun je niet meer kijken naar een ander kanaal.
Je gezin zal dus erg blij met je zijn (maar niet heus) als jij iets om 20.00uur wilt opnemen van SBS6 en zij daardoor niet naar NL3 kunnen kijken.
Met een 8000, of een extra receiver naast een DM800, heb je dit probleem niet. Enkel een DM800 is echt onvoldoende.

En moet ik daarvoor 600 euro meer uitgeven voor die DM-8000? Dit is toch een luxe uitgave en al kan ik mij die veroorloven, dan nog wil ik mij niet laten misleiden door een kapitalistisch systeem dat steeds nieuwe behoeften schept om winst te kunnen maken. Sorry, want ik begrijp wel dat zo'n filosofische benadering hier niet aan de orde is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Getyours2008
Als ik het zo allemaal lees komt het op neer dat een dm 800 met een Mediaplayer de beste oplossing voor mij is. Daar de mediaplayers niet alles kunnen wat ik graag terug zien in een mediaplayer denk ik dat het het handigste is hier een htpc met fanless ventilatoren en voeding aanschaf en deze gebruik voor de film e.d. Iemand en tip voor een fanless moederboard die hd720 kan decoden>

Ik gebruik een PopcornHour als mediaplayer en die speelt zo wat alle videobestanden af. Wat denk je dat die niet zou kunnen?
Het merk doet er niet veel toe want die mediaplayers komen meestal van de firma Syabas met eenzelfde hoofdchip van Sigma.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, ik kijk nog naar een 15 jaar ouwe CRT, dus zo kapitalistisch ingesteld ben ik nou niet smile

 

Je zou een 800 kunnen kopen, en je houdt je ouwe ontvanger gewoon erbij. Kun je die gebruiken om naar SBS6 te kijken als de DM800 Ned3 aan het opnemen is. Je kunt hem gewoon doorlussen.

 

Of je koopt een 7025. Want als consumptiemaatschappijvijand nummer één is het natuurlijk niet zo dat je al een groot HDTV scherm hebt, wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mereltje
Origineel bericht van: theparasol
Ik wil absoluut de DM8000 maar dan pas als het prijskaartje van de DM800 er aan hangt.

Tot die tijd moeten de 600 en de 7020 maar voldoen!

Na die brandjes zal de productie wel omhoog gaan en de prijs niet omlaag wink


Ik zal wel een muts zijn om dit te vragen maarre 'brandjes'??

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

HTPC zonder TVkaart die als mediaplayer functioneert heeft meer opties dan een standaard hardwarematige mediaplayer.

 

Ik loop er nu tegenaan dat de TVKaart de bottelneck in de HTPC is. Onder Mediaportal draait het een paar maanden stabiel en dan na verloop van tijd wordt instabiel. Bij VMC draai het opzich ook wel stabiel maar bij beide systeem blijft het maar er is ieder keer wel iets dat het niet doet.

Daarom heb ik besloten om een dm 800 te halen. Eerst getwijfeld om de dm600 te verkopen maar die houdt ik voor de slaapkamer. Alles wat ik op tv wil zien kan ik kijken op nemen heb ik nog nooit gedaan dus dus de dm8000 heeft in dat opzicht geen toegevoegde waarde teven heb ik hier zat systemen zo gekoppeld dat ik op alle plaatsen in huis wel tv kan kijken.

 

Dus zoals ik al eerde zei mij voorkeur gaat naar de dm800 icm een htpc. Moet nu alleen nog een systeem vinden die min 720p afspeeld en volledig passief gekoeld kan worden.

 

Bedank voor de tips zal volgende week een dm800 bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...