Ga naar inhoud


Voordelen Freesat ontvanger?


Gast dvr

Aanbevolen berichten

Ik wil graag gebruikmaken van Freesat, om de Britse FTA kanalen te kunnen ontvangen.

 

Nu kan ik die natuurlijk bekijken met een standaard FTA ontvanger, maar een deel van de door Freesat geboden functionaliteit mis je dan. Denk aan interactieve TV ('Red Button') en (naar ik begrepen heb) EPG. Ik overweeg daarom om in Engeland een Humax Foxsat HDR decoder te bestellen, maar dit is niet ideaal. De stekker is een Engelse, en ook met garantie is dit allesbehalve handig.

 

Daarin vraag ik me af of iemand weet wat de echte meerwaarde is van de specifieke door Freesat geboden funcionaliteit, en of het het risico van het kopen van een specifieke Freesat-decoder in Engeland waard is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja,

 

Ook ik dacht aan het kopen van Foxsat HDR maar die dingen waren ( en ik geloof het probleem nu is opgelost ) moeilijk te krijgen.

 

Ik heb uiteindelijk een Clark Tech gekocht. Die toeters en bellen van programma gids en zo zijn wel aardig, maar de extra waarde van de Clark Tech is o.a. de ingebouwde kaartlezer.

 

Voor die stekker is gewoon een verloop te kopen bij iedere electronicaboer.

 

 

Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je alleen maar naar het Freesat-pakket kijkt, dan ben je best af met een Freesat-ontvanger. Dan moet je nooit iets doen, want zenders inladen doet ie allemaal zelf en je krijgt ITV HD zonder moeite erbij. En je hebt de uitgebreide EPG.

Maar als je extra FTA-zenders wil, om maar te beginnen op 28,2/28,5°E bijvoorbeeld Travel Channel, dan moet je ze inladen in non-freesat mode en dan kan het zijn dat al je geplande opnames in Freesat-mode verdwijnen. En omgekeerd...

Het zijn en blijven beperkte ontvangers om het de gemiddelde op het platteland wonende Brit die geen Freeview (DVB-T) kan ontvangen, meer zenders te geven.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, freesat ontvangers zijn ideaal voor alleen freesat te ontvangen en het typische englse(britae) publiek. Als je meer wilt zien is dat niet (alijd) even makkelijk.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: etienne v
Een uitgebreide goedwerkende EPG is toch een voordeel ?
Zijn er andere ontvangers die een epg voor de britse fta zenders hebben ?

Ik ben ook wel benieuwd, Drs. IJzerbout is namelijk wel heel stellig zonder verdere toelichting.
Ik had begrepen dat Dreamboxen met een recente custom image ook de EPG kan uitlezen/decrypten, maar ik weet niet of ik dat goed heb begrepen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik dan concluderen dat het enige (Freesat-)verschil tussen een Freesat ontvanger en een Dreambox ontvanger de Red Button functionaliteit is die ontbreekt bij een Dreambox?

 

En is de Freesat EPG bij een Dreambox de echte Freesat EPG, of een EPG die gedownload wordt van een of andere website?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Als het om het stekkertje gaat, Google even op internet. Er zijn zat elektronica shops, die verloopstekkers aanbieden. Originele Engelse stekker er in, Europees uit.

Je kan natuurlijk ook het snoer doorknippen, en er een Europese stekker opzetten.

Wat betreft de garantie: je zal altijd zien dat een apparaat stuk gaat NADat de garantie verlopen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

word gedownload van een website (net als bij de reelbox die ook 7 daagse freesat epg heeft)

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dishman_ex5020

Ik werk hier met een Reelbox Lite. Ik heb de Nederlandse zenders 19.2E (1 volle week EPG) en een dozijn Engelse zenders ('freesat' met 2 volle weken EPG)van 28.2E.

 

Beide EPG's worden via een ethernetverbinding van mijn website gehaald op afroep door de tuner. Heb dus geen transponder in gebruik voor een EPG. Mijn website zelf wordt voorzien van EPG-data na conversie door zelfgeschreven Delphi-programma's die het grabben en converteren voor hun rekening nemen.

 

Ik programmeer de zenders met zoektimers in de EPG: zodra de Reelbox een treffer heeft gevonden, maakt hij automatisch een timer aan.

 

Zoals je ziet: ik kan van alles zien, en heb geen originele Freesat-tuner nodig. Ik gebruik nog wel een Aston 2.17 CAM om meerdere opnamen gelijktijdig gedekodeerd op te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...