Ga naar inhoud


7700PVR, 6000PVRE wat moet ik kiezen??


RvdV

Aanbevolen berichten

Beste Topfielders, ik heb hulp nodig (roept mijn vrouw ook al jaren trouwens...).

Ik ben al een paar jaar in het gezegende bezit van een TF5000PVR met Astoncam. Ik ben er erg blij mee, maar nu kan ik deze 'doorschuiven' en ben ik dus de afgelopen dagen aan het zoeken geweest naar een waardige opvolger. En dat lukt me niet! Ik kan voor een zeer aantrekkelijke prijs aan een nieuwe 7700PVR met 250GB komen (329,-), maar ik wordt een beetje huiverig voor de 7700PVR als ik het forum doorspit. Ik heb ook aan een 6000PVRE (met vaste LAN connectie) gedacht (299,-) maar wat voegt dat eigenlijk écht toe? Ik kijk op een HDready plasma met ook composiet en uiteraard HDMI.

 

Moet ik maar gewoon mijn TF5000 houden?

Visiosat Trisat 13.0/19.2/28.2

Dreambox DM8000/Gemini II/OpenPli 1.0/1TB

Topfield TF5000PVR/200GB

Topfield TF5300K Digitenne/120GB

Thomson DVR Mediabox UPC

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dag rvdv, welkom op het forum.

Of je de TF5000 moet houden kun je allen zelf beoordelen.

Ik kan je alleen vertellen dat ik jaren een TF5500 als hoofdontvanger heb gebruikt (en nog steeds op mijn slaapkamer) en sinds november 2007 gebruik ik de TF7700 ter vollen tevredenheid.

Als je geen waarde hecht aan een nauwkeurige 2-daagse EPG en het ontbreken van het gebruik van TAP's je niet kan schelen dan is dit een uitstekende ontvanger.

Uiteraard zijn er veel negatieve berichten over deze ontvanger geschreven maar als je de ontvanger recht toe, recht aan wilt gebruiken dan is dit een goede vervanger voor jouw TF5000.

Je kunt overigens de Aston CAM ook voor de TF7700 gebruiken mits dit een type 1.07 is en voorzien van FW version 2.18.

Succes met je keuze.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel Jürgen :-)

Tsja die EPG gebruik ik stiekum toch we veel en ik heb begrepen dat ik dan naar de (veel) duurdere 7710 moet? Mijn grootste wens is eigenlijk het elimineren van de digitaal>analoog>digitaal conversie. Vandaar dat de 7700 in beeld kwam (HDMI). Wie heeft er eigenlijk ervaring met de composiet uitgang van de TF 6000? Is dat zichtbaar beter/anders dan RGB?

Visiosat Trisat 13.0/19.2/28.2

Dreambox DM8000/Gemini II/OpenPli 1.0/1TB

Topfield TF5000PVR/200GB

Topfield TF5300K Digitenne/120GB

Thomson DVR Mediabox UPC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rvdv
Tsja die EPG gebruik ik stiekum toch we veel en ik heb begrepen dat ik dan naar de (veel) duurdere 7710 moet?

Een eventuele keuze voor de duurdere 7710 zal het EPG probleem niet oplossen.
Ik heb mijn TF7700 via een ID-changer omgezet naar de TF7710 en ook daar hetzelfde probleem met de EPG.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

[quote=

opnemen doe ik heel weinig, maar gaat wel goed

 

Tot je je nieuwe seca3 kaart krijgt. Dan is het over met de opnamepret. Ik neem aan, dat je de ellende, die daarmee bij opnames gepaart gaat, wel elders op dit forum zult hebben gelezen, het bevriezen van je beeld tijdens afkijken, het moeten decoderen meteen na de opname, omdat je, door snelle sleutelwissels, anders je opname niet meer kunt zien.

 

Met dank aan CDS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi René,

 

Dat bevriezen van het beeld zal wel te maken hebben met het feit dat de gecodeerde opname niet snel genoeg gedecodeerd is. Eigenlijk moet ik 'was' zeggen. CDS heeft de termijn opgerekt naar enkele dagen. Voor die tijd moet je een gecodeerde opname dus decoderen. En daar heb ik nu dus geen moeite meer mee.

 

Overigens is het natuurlijk niet goed dat die optie bij de 7700 en 7710HDPVR bij Topfield niet zit ingebouwd. Maar dat is weer een andere discussie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: René Verbiest
Ik neem aan, dat je de ellende, die daarmee bij opnames gepaart gaat, wel elders op dit forum zult hebben gelezen, het bevriezen van je beeld tijdens afkijken, het moeten decoderen meteen na de opname,

Dit probleem heeft niet expliciet met de TF7700 te maken maar is generiek.
Ik bekijk mijn opnames meestal binnen 48 uur en anders decodeer ik deze.
Dus ik weet niet wat deze bijdrage met de kwaliteit van de TF7700 te maken heeft.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Daarom is het te hopen, dan Canal Digital met een oplossing komt,

of dat er een progje komt, of software die gedecodeerd opneemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...