Ga naar inhoud


Geen IP adres.


schalke

Aanbevolen berichten

Mijn dreambox vindt geen IP adres. Ik heb een draadloos netwerk. Onder "netwek configuratie" WiFi netwerken zoeken" vindt hij het draadloze netwerk wel. Als ik de schakelaar aan de achterzijde uit zet, toets aan de voorkant ingedrukt hou, dan verschijnt in het display: "dhcp"... wat doe ik fout?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: schalke
Mijn dreambox vindt geen IP adres. Ik heb een draadloos netwerk. Onder "netwek configuratie" WiFi netwerken zoeken" vindt hij het draadloze netwerk wel. Als ik de schakelaar aan de achterzijde uit zet, toets aan de voorkant ingedrukt hou, dan verschijnt in het display: "dhcp"... wat doe ik fout?

Bij hetaanzetten krijg je altijd DHCP. Na volledig opstarten kun je het netwerk pas instellen. OP DHCP of fixed.

Zeg nooit nooit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Skotelke
Ik heb precies hetzelfde probleem, via de kabel krijg ik geen Ip toegewezen, draadloos wel. Iedere andere dreambox die ik aansluit krijgt wel een Ip, maar de 8000 niet.

Heb je voor netwerk of wireless gekozen bij het activeren van het netwerk? Kijk daar eens of het goed staat. Je activeert of netwerk-kabel of wireless. Beiden tegelijk kan niet volgens mij.

Zeg nooit nooit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: schalke
ik heb voor wireless gekozen.


Ik gebruik al maanden wireless zonder enig probleem. Ik heb een fixed ip ingesteld met het gateway-, dns-adres en de encryptie-methode (WPA/WPA2).
Heb je toevallig een pc met wireless om te testen of wireless ok is?

Zeg nooit nooit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: schalke
Mijn dreambox vindt geen IP adres. Ik heb een draadloos netwerk. Onder "netwek configuratie" WiFi netwerken zoeken" vindt hij het draadloze netwerk wel. Als ik de schakelaar aan de achterzijde uit zet, toets aan de voorkant ingedrukt hou, dan verschijnt in het display: "dhcp"... wat doe ik fout?



waarom zou je dat in Hemelsnaam doen?
wie zet zijn dreambox middels de schakelaar zo zonder pardon uit?


ik begrijp het effe niet.

chiao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Harley
Origineel bericht van: Tonskidutch
wie zet zijn dreambox middels de schakelaar zo zonder pardon uit?


ik begrijp het effe niet.

chiao


Moet je een 8000 kopen, dan begrijp je hem wel :D


ach echt en jij met ook een dm8000 kunt dan niet verklaren wat er WEL moet gebeuren?

bovendien werd ook niets door schalke geschreven in vorige berichten over ik wil graag de ***stop*** boot procedure doen wegens het flashen van een image.

dan zou je wellicht eerst eens willen telnetten en de bios openen.

chiao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Origineel bericht van: Harley
Origineel bericht van: Tonskidutch
wie zet zijn dreambox middels de schakelaar zo zonder pardon uit?


ik begrijp het effe niet.

chiao


Moet je een 8000 kopen, dan begrijp je hem wel :D




ach echt en jij met ook een dm8000 kunt dan niet verklaren wat er WEL moet gebeuren?

bovendien werd ook niets door schalke geschreven in vorige berichten over ik wil graag de ***stop*** boot procedure doen wegens het flashen van een image.

dan zou je wellicht eerst eens willen telnetten en de bios openen.

chiao



Nog een aanvulling:
De STOP-methode krijgt alleen maar een ip-adres via een netwerkkabel en NIET via wireless. Is dat je probleem?

Zeg nooit nooit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...