Ga naar inhoud


[DM800HD] .ts file afspelen : wel beeld maar geen geluid


Stefaand

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb een .ts file in Blue-Ray HD gedownload van het internet.

Deze file is 10GB lang.

Met vlc op de pc speelt ie niet af en blijft het scherm zwart.

Dus ik dacht, ik ftp hem naar de dreambox.

 

Daar speelt ie wel met prachtig beeld, maar ik heb geen geluid.

Heb voor alle zekerheid eens een andere opname beluisterd en het geluid staat wel degelijk aan, want bij andere opnames hoor ik wel het geluid.

 

De knop AUDIO reageert niet om eventueel het geluidskanaal te kiezen of zo...

Nu is mijn vraag, hoe komt het dat ik geen geluid heb en hoe krijg ik dit wel aan de praat. Het is tenslotte en volledig optreden in HD van Robbie Williams en dat zou ik toch wel graag eens zien (en horen).

 

o ja en ik heb de laatste versie van Gemini in de DM800 zitten.

 

Bedankt,

Stefaan

 

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit is precies zoals verwacht. De transport streams van blue-ray bevatten h264 video en dts audio. H264 video kan de dm800 wel weergeven (hardware decoding), maar dts audio niet. Dat zou misschien nog wel in software gefixt kunnen worden, zou wel leuk zijn, als je inderdaad blue ray transport streams zou kunnen afspelen.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad,

in de file name van de gedownloade ts file staat zelfs H264.

Dat is inderdaad het probleem.

Dus:

1. de dreambox kan dit niet afspelen (de audio toch niet).

2. Hoe komt het dat VLC mij een zwart scherm geeft als ik de .ts file met vlc wil afspelen?

3. Of is er een betere player die me toelaat BEELD en GELUID te zien via de pc ?

 

bedankt,

Stefaan

 

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Stefaand
Ja inderdaad,
1. de dreambox kan dit niet afspelen (de audio toch niet).

Je kunt proberen de audio te transcoderen naar ac3, maar dat is wel een beetje voor gevorderden....

Origineel bericht van: Stefaand

2. Hoe komt het dat VLC mij een zwart scherm geeft als ik de .ts file met vlc wil afspelen?

Geen idee, vlc zou dat wel moeten kunnen.

Origineel bericht van: Stefaand

3. Of is er een betere player die me toelaat BEELD en GELUID te zien via de pc ?

pc = windows?

probeer eens een windows-versie van mplayer te pakken te krijgen, die speelt bijna alles af.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Erik,

ik heb de laatste versie van Mplayer gedownload en die versie doet het inderdaad, beeld een geluid.

En ondanks dat ik een dual core Amd Athlon X2 Dual 3800+ processor heb, is mijn processor te traag en kan hij de verwerking van de file niet aan.

Kan je me vertellen hoe ik de ac3 omvorming kan doen op de dm800?

(ik ben een techneut, dus je mag technisch gaan....denk ik).

Stefaan

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie screenshot: Dit is de instelling die je moet doen om op de meeste PC H264 films af te kunnen spelen, het "Loop" filter moet uitgezet worden.

 

Ter vergelijking, ik heb een AMD 4400+ dualcore, en die speelt de BBC HD stream prima af op 1920x1080 (18 Mbps stream).

post-12361-1318260227,0122_thumb.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Milo,

ik heb die setting veranderd...maar dat verandert geen iota aan de output...zwart scherm en geen geluid.

Mplayer doet het wel.

 

jij maakt ook images...enig idee wanneer de H264 codec geintegreerd wordt in een image?

 

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Stefaand
enig idee wanneer de H264 codec geintegreerd wordt in een image?


DMM is op de achtergrond bezig om DTS geluid 1 op 1 door te geven aan de digitale uitgangen. dit vraagt echter het een en ander van hun qua programmeerwerk.

ze zijn er dus mee bezig maar wanneer het gereed en beschikbaar is is nog niet bekend.

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok dan wordt het wachten geblazen.

Maar mijn dual core 3800+ met mplayer kan de verwerking niet aan hoor. Het geluid loopt perfect, maar het beeld is stuntelig.

 

Maar Erik zei dat ik het geluid zou kunnen omvormen naar AC3.

Erik...hoe kan ik dat doen ?

 

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Stefaand
Beste Erik,
ik heb de laatste versie van Mplayer gedownload en die versie doet het inderdaad, beeld een geluid.
En ondanks dat ik een dual core Amd Athlon X2 Dual 3800+ processor heb, is mijn processor te traag en kan hij de verwerking van de file niet aan.
Kan je me vertellen hoe ik de ac3 omvorming kan doen op de dm800?
(ik ben een techneut, dus je mag technisch gaan....denk ik).
Stefaan


Ik vind het wel vreemd eigenlijk. Op mijn oude laptop (single core pentium M, 2.13 Ghz) kon ik wel (full) HD materiaal kijken. Je hebt dan wel (schaling-)hulp van de videokaart nodig (onder X11 heet dat xv, ik weet niet hoe 't onder windows heet). Bijna elke videokaart heeft dat tegenwoordig. In software schalen trekt geen enkele processor in full HD.

Het probleem met de audio track vervangen is dat je daarmee gemakkelijk ook de a/v/t sync kwijtraak. Gewoon "demuxen" en " re-encoden" en weer "muxen" zou in principe moeten werken, maar levert in de praktijk meestal desync op.

Als je een programma hebt dat het hele proces intern doet (zoals ffmpeg, bedacht ik me gisteren), dan kunnen de timestamps behouden blijven en zou het goed kunnen gaan. Ffmpeg kan alleen niet met ondertiteling omgaan.

Zeg maar of je aan ffmpeg kunt komen, dan wil ik wel helpen met de syntax (want die is ehhhh, complex).

Misschien zijn er ook andere tools, maar daar ben ik dan niet bekend mee. VLC kan het misschien ook, maar daar heb ik niet zulke goede ervaringen mee, qua transcoding (vaak segfaults).

Mocht iemand anders nog een mooie tool weten, de video moet "transparant" erdoorheen, de audio moet van dts naar ac3 getranscodeerd worden en de output-container moet mpeg transport stream zijn (hoewel MKV misschien ook werkt).

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter
Mocht iemand anders nog een mooie tool weten, de video moet "transparant" erdoorheen, de audio moet van dts naar ac3 getranscodeerd worden en de output-container moet mpeg transport stream zijn (hoewel MKV misschien ook werkt).


Ik heb een keer een mkv gehad met DTS audio, zonder AC3. Ik heb met TsMuxer de mkv uitgepakt. Vervolgens met eac3to de dts-spoor omgezet naar ac3, en als laatste via mkvmerge de boel weer samengevoegd.

Is wel omslachtig, maar werkt wel.

Heb lang gezocht naar een programma die dit in een keer kon doen, maar heb niets bruikbaar gevonden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...