Ga naar inhoud


[DM7025+] Opnemen Dreambox 7025+


Gast Roland76

Aanbevolen berichten

Gast Roland76

Bij mij is vandaag een Dreambox 7025+ aangesloten incl. harde schijf. Ik probeer nu om opgenomen programma's af te spelen, maar tevergeefs.

Zodra ik op VIDEO klik en één van de opgenomen programma's selecteer, blijft het scherm leeg. Geen opnames te zien.

 

Doe ik iets fout ? Ik krijg nl op het scherm wel de tekens << > >> te zien, maar geen beeld dus.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat meer info zou wel handig zijn. Welke image, welke schijf & wordt deze herkent, staat er al wat op de schijf of heb je hem zelf ingebouwd enz enz enz...

 

Gert.

 

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo op 't eerst gezicht en zonder verdere informatie zou ik zeggen dat je tweede tuner, voor de opnames geen beeld geeft. Werk je met 1 of 2 kabels of gebruik je doorlussing op de beide tuners. Heb je je disec goed geconfigureerd, heb je de tweede tuner geactiveerd? Als je een direkte opname doet, dus niet via een timer heb je dan nog beeld als je tijdens die opname naar een ander kanaal zapt? Welke softcam heb je lopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Roland76

De Dreambox die ik heb, heeft Enigma versie 2008.7.22 (GEMINI PROJECT).

 

De harde schijf wordt herkend door de Dreambox, en heeft als device (bij Hardware): /device/host0/bus0/target0/lun0/disc

 

Als ik op VIDEO druk, krijg ik de betreffende opnames allemaal te zien. Opgenomen bestanden staan in /hdd/movie

Wanneer ik een van deze opnames selecteer, met OK, krijgik een afspeel scherm met o.a. de PLAY knop, vooruitspoelen, teruguit spoelen etc. Het scherm blijft echter zwart.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aansluitend op het antwoord van Hulkman lees ik op het gebruikersforum van Dream dat er heel veel problemen zijn met een niet werkende tuner B in de nieuwe 7025+

Nokia Dboxen Sportster Neutrino,

DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli

88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Roland76

Kan ik op de een of andere manier controleren hoe mijn tuners zijn aangesloten ? Als ik nu bijv. 1 programma opneem op Ned 1, dan kan ik niets meer kijken wat op een andere transponder zit.

Dit had ik ook met mijn Topfield, maar mij is verzekerd dat ik gewoon meerdere programma's tegelijkertijd kan opnemen op verschillende transponders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Roland76
Kan ik op de een of andere manier controleren hoe mijn tuners zijn aangesloten ? Als ik nu bijv. 1 programma opneem op Ned 1, dan kan ik niets meer kijken wat op een andere transponder zit.
Dit had ik ook met mijn Topfield, maar mij is verzekerd dat ik gewoon meerdere programma's tegelijkertijd kan opnemen op verschillende transponders.



Heb je wel een twin lnb.?

hoeveel coaxkabels heb je aangesloten op je dream,

staan je tuner instellingen goed.?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Roland76

Ik heb 2 coax kabels aangesloten.

Voorheeb had ik een Topfield 4000 PVR twin tuner, waarbij ook 2 coax kabels aangesloten waren. Deze 2 kabels zijn nu aangesloten op de Dreambxo.

 

Inmiddels is het me wel gelukt om op te nemen op een locatie op mijn QNAP NAS. De opname bestanden zie ik ook staan (die zag ik ook staan op mijn interne schijf overigens), maar afspelen lukt me niet.

Op mijn NAS staan nu 3 bestanden (AP,TS,MPEG), maar ik krijg bij het afspelen op de NAS ook een foutmelding:

 

SERVER EXECUTION FAILED

 

 

Ik ben helaas nog een leek, maar aldoende leert men is mij altijd geleerd smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Roland76

Het compleet herstarten van de dreambox was de oplossing.

 

Nu ga ik weer even verder met hobbyen met de NAS-Dreambox.

 

bedankt voor de snelle reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je wel een map movie op je harde schijf staan?

 

zo niet even met een ftp programma of dcc, te downloaden op bernyr.de een map aanmaken, in het verleden maakte gemini in meerdere images geen movie map aan.

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer

 

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Laverda
in het verleden maakte gemini in meerdere images geen movie map aan.

dat hoefde ook niet meer daar je in enigma2 bookmarks kon zetten naar een rw mount

je kunt het echter inderdaad toch maar beter wel doen, als je meerdere dreamboxen met ook enigma1 ertussen hebt staan.

de gemini images hebben sowieso een vette bug aangaande de nfs servers / clients cifs en automount... in menig hoedanigheid op de verschillende type dreamboxen
portmap
NFS deamon
auto.master

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier ook net een nieuwe 7025+ met gemini erop en hetzelfde probleem opnames leeg en de reboot was de oplossing.

Op m'n DM800, laatst een nieuw image in gezet van Gemini en die had dit ook, ook een reboot en de opnames werden weer afgespeeld.

 

groeten

nvl

DM7000 Pli Jade2, DM7025 Openpli, DM7025+ Openpli 25-5, DM800 Gemini 5, Vu+ Duo Openpli.

Visiosat G4: 13, 19.2, 23.5, 28.2 - 3 Twin en 1 Quad lnb.

Selfsat + Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...