Ga naar inhoud


9400 Hdmi nieuwe smartcard werkt niet


Driewerf

Aanbevolen berichten

Sinds gisteren in bezit gekomen van twee nieuwe smartcards van CD.

Een met combipakket en een met familiepakket tegen gereduceerd tarief.

Ik heb drie ontvangers. Topfield 5510 werkt prima met nieuwe card evenals de Reel Avantgarde.

Het probleem zit bij de Arion 9400Hdmi. Deze werkt niet samen met de card.

De CI's Aston 2.18 en Powercam 2.04 werken dus wel goed met de card in Reel en Topfield.

Zijn er meer mensen die problemen hebben met de nieuwe card in hun Arion 9400 Hdmi met nieuwste firmware?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik draai met de laatste software (niet CD) van Arionboard. Het gekke is dat wanneer ik de card eerst in de Reel heb gedaan hij in de Arion voor enkele minuten wel werkt.

 

Die laatste software heeft wel nogal wat bugs. het lijkt eerder een beta dan een reguliere update.

 

Het is te hopen dat ze bij Arion nog eens hun best gaan doen om een verbeterde versie te produceren.

 

Wat CD betreft vind ik het ongehoord dat een eenzijdige, doorgedrukte verandering voor zoveel problemen kan zorgen en mensen op kosten jaagt en/of stress teweeg brengt.

 

Indien ik nog meer problemen ga ondervinden zal ik eens omzien naar alternatieven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast scientist

Sorry hoor, maar er moet toch echt iets anders mis zijn.

 

Ik heb zelf een 9400hdmi/pvr met versie 209C, met oude kaart en PowercamPro 2.0.4 en heb nul problemen met deze software 209C die is gewoon goed.

Verder heeft mij moeder ook een 9400hdmi/pvr, ook met versie 209C, ook met een PowercamPro 2.0.4, maar met een nieuwe CD kaart. En die heeft ook nooit problemen.

 

Mogelijk is de software update naar versie 209C niet goed gegaan. Probeer die nog een keer. En gebruik alleen de PowercamPro - vroeger had ik ook een Aston cam en die gaf alleen maar ellende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: raantje
Ik heb de combinatie af9400 hdmi met aston dual-cam 2.18. Nu nog met oude kaart. Ik hoop werkelijk dat hij het blijft doen. Laat het hier wel weten als ik de nieuwe kaart heb. Ik blijf duimen.


Ik heb de nieuwe kaart ontvangen en heb geen problemen. Mijn aston cam is overigens een 2.19 en hardwareversie 1.01 Het af en toe happeren van zenderwisselingen heeft hij nog steeds maar voor mijn gevoel minder vaak. Nu maar hopen dat de update's ook binnen gaan komen.

Groeten,

Raantje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast scientist

Ook ik heb deze week de nieuwe oranje CD kaart ontvangen.

 

Hij werkt zoals verwacht gewoon goed in de Arion 9400pvr-hdmi.

Zowel met de PowercamPro (2.0.4) als met de Aston Dualcam (2.18) (hoewel de Aston hangt nog steeds af en toe blijft hangen, maar dat deed hij vroeger met de oude cd kaart ook altijd - met de powercam geen problemen)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Update 9400 HDMI met nieuw smartcard.

 

Wanneer in met de astoncam 2.19 een opname aan het maken ben en ik switch naar een andere kanaal dan kreeg ik de mededeling "service niet beschikbaar". Het automatisch decoderen verliep ook niet goed. Van een kopie opname bleef het dollar teken aanwezig. Dus de volgende avond weer een kopie van een kopie opname. Dit bleef zich maar herhalen.

 

Ik heb zitten experimenteren met de instelling en wat bleek,

als ik van de aston cam de 'regeling van Maturity (huidig=3)'instel dan zijn de problemen opgelost.

 

Ik heb echter geen idee wat Maturity betekend.

 

Ik vraag me af of ik met de powercam beter uit ben. Het schijnt dat deze niet de update's aan de kaart doorgeeft. Wie weet dit?

 

Groet,

 

Raantje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde probleem maar wel jouw instelling overgenomen.

 

Mijn vrouw zal een en ander uitproberen, wordt vervolgd.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...