Ga naar inhoud


ipbox9000 multiboot via webif


CB1

Aanbevolen berichten

Ik heb de nlb8873 op mijn ipbox staan.

Via de webif probeer ik een multiboot te crieeren en daar enigma2 op te zetten.

Ik heb een usb via de webif linux geformateerd en gemount.

Dit ging allemaal ok.

Nu kopieer ik de img naar de usb0 dir en via de webif extract.

Nu komt er dit in beeld,

 

Image is not made for this box.

 

 

Your box is a Abcom9000/CubeRevo.

 

Please download a correct image for usb multiboot.

 

Ik heb ook al een andere nlb of sifteam geprobeert maar dezelfde txt verschijnt.

Dit zijn allemaal echte ipbox9000 img.

Wie heeft er raad.

 

Gr Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ipv je image naar USB te kopieren moet je even je image file naar /media kopieren. Daarna de multiboot optie opnieuw uitvoeren. Werkte bij mij in ieder geval wel (maar met NLB9207 op USB kreeg ik een constant een panic, dus dat schoot uiteindelijk ook niet op frown ). Ik heb nu NLB9207 nu maar gewoon geflashed. Dat loopt tot nu toe wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal dat eens proberen.

 

Even nog een vraagje tussendoor,

Ik heb timeshift uitstaan maar als ik gewoon handmatig opname indruk dan stop hij gewoon na 2 uur.

Is dit normaal?

ik wil dat hij gewoon doorloopt.

 

ik ga eerst eens proberen een multiboot te maken.

Heb dit op een ipbox nog nooit gedaan.

Ik weet meer van de dreambox.

heb deze heel lang gehad maar ben nu over naar de ipbox9000 gegaan ivm prijsverschil t.o.v. dm8000.

In het begin veel beginners probleempjes gehad maar nu loopt het aardig stabiel zodat ik verder kan nu.

 

Gr Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: CB1

Ik heb timeshift uitstaan maar als ik gewoon handmatig opname indruk dan stop hij gewoon na 2 uur.
Is dit normaal?
ik wil dat hij gewoon doorloopt.


Ja dat is normaal. Als je em wilt aanpassen, even op de blauwe knop drukken en de eindtijd naar voor jou acceptabele waarde zetten.

groet,

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CB1
Ik zal dat eens proberen.

Even nog een vraagje tussendoor,
Ik heb timeshift uitstaan maar als ik gewoon handmatig opname indruk dan stop hij gewoon na 2 uur.
Is dit normaal?
ik wil dat hij gewoon doorloopt.

ik ga eerst eens proberen een multiboot te maken.
Heb dit op een ipbox nog nooit gedaan.
Ik weet meer van de dreambox.
heb deze heel lang gehad maar ben nu over naar de ipbox9000 gegaan ivm prijsverschil t.o.v. dm8000.
In het begin veel beginners probleempjes gehad maar nu loopt het aardig stabiel zodat ik verder kan nu.

Gr Cb1

Ik heb mijn ipbox gekocht als opvolger van een Topfield 5510 PVR. Een Topfield HD receiver was voor mij geen serieus alternatief: slechte software ondersteuning, geen direct decoderen van opnames, geen plugin ondersteuning etc. Ik heb de ipbox nu 2 weken en ben al erg tevreden. Na wat uitzoekwerk en experimenteren ben ik aardig op weg. Hij draait nu al erg stabiel met NLB9207 na wat kleine aanpassingen (o.a. replace.list en mg_cfg in /var/keys aangepast). Het feit dat 'tie op Linux draait vind ik geweldig, maakt het enorm flexibel. Dreambox 8000 vond ik ook te duur.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ wiz

Ah dank je.

Weer wat simpels bij geleerd.

Komt dat ik meer met dreamboxen gedaan heb al die jaren.

Moet weer helemaal onderaan beginnen.

Ben al lang blij dat hij nu stabiel loopt.

Nu neemt hij bijna altijd wel op maar zo af en toe hikt het beeld en slaat hij een paar seconden over.

De 9207 loopt nu trouwens ook goed stabiel hier dus ben nu over op de nieuwe versie.

 

Als je de var op stick verplaatst krijg je dan het zelfde als met de dreambox dat je dan ineens een stuk meer ruimte hebt voor allerlei neven speeltjes op de box?

 

En kan de enigma2 wel via de nlb multiboot op de stick?

 

@ joe bar

 

Ik heb deze box nu enkele weken en het begint er nu op te lijken.

Had in het begin veel problemen met een onstabiele box en ook het feit dat ik intern op 2 verschillende servers inlog.

Ik heb een sat en een kabeltuner in de box.

De sat logt op een CCcam server in en de kabel op een newcs server.

Gelukkig loopt de nieuwe seca3 kaart goed hier.

Alleen was het tot voor kort dat in de incubuscamd deze 2 servers niet met elkaar stabiel wou lopen.

Cccam alleen was stabiel en newcs alleen ook.

Alleen samen was een nachtmerrie.

Gelukkig is dit nu opgelost en werken alle 2 goed stabiel naast elkaar.

 

 

Gr Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of /var verplaatsen naar een stick veel oplevert. Ik heb geen ervaring met een Dreambox, maar heb maar eens even een df -h gedaan op de root van de ipbox. Levert het volgende op:

Code:
[NLB cuberevo /]$ df -hFilesystem                Size      Used Available Use% Mounted on/dev/mtdblock3           19.1M     19.1M         0 100% /none                     27.6M         0     27.6M   0% /dev/dev/mtdblock4           10.0M      3.9M      6.1M  39% /varnone                     27.6M         0     27.6M   0% /mntnone                     27.6M     80.0k     27.5M   0% /tmptmpfs                    27.6M         0     27.6M   0% /dev/shm/dev/sda2               930.5G      2.9G    881.1G   0% /media
Zoals je ziet is /var maar 10.0MB. Ik zou dan eerder een extra partitie maken op de harddisk en die mounten als /var. Ik heb niet geprobeerd dit in /etc/fstab aan te passen. Een mount overzicht levert ook op dat /var een eigen fs gebruikt en rw is:

Code:
[NLB cuberevo etc]$ mount | grep /var/dev/mtdblock4 on /var type jffs2 (rw)
Dat fs zegt mij op dit moment niet zo veel. Wel de moeite om hier mee verder te experimenteren. Enigma2 op een USB stick zou ik gewoon proberen. Mijn experiment met NLB9207 op een stick heb ik gewoon geprobeerd, liep niet lekker (panic), maar na verwijderen van de stick boot de ipbox gewoon weer via de flash image.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CB1
Ik had 8873 van nlb er op.
De multiboot naar 9207 ging wel goed en werkte ook (alleen ging zappen langzamer in de multiboot)
Enigma2 krijg ik er op deze manier niet op.
Moet nog even kijken hoe dit moet.


Gr Cb1
Voor dat langzame zappen heb ik een reply op een andere posting geplaatst (in het geval je een Seca3 CD smartcard gebruikt icm mgcamd/newcs).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...