chablis Geplaatst: 12 april 2009 Geplaatst: 12 april 2009 IK heb een HDD in mijn doos gebouwd, maar kan hem in het systeemmenu niet vinden. In het info-menu zie ik hem wel staan. Hij draait op Gemini, ik vermoed 4.10, maar weet het niet zeker. Wat doe ik verkeerd? DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.
chablis Geplaatst: 12 april 2009 Auteur Geplaatst: 12 april 2009 Ik ben er intussen achter dat hij in het Blue panel zit, maar als ik wil formatteren krijg ik de melding dat dat geen goed idee is omdat hij busy is??? Schiet mij maar lek. DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.
gulio Geplaatst: 12 april 2009 Geplaatst: 12 april 2009 Heb een soort gelijke ervaring met het inbouwen van een WD500GB Het installeren en initialiseren ging niet zoals het staat omschreven in de handleiding. Maar alles werkt wel, films opnemen en afspelen, foto bestanden vanaf de pc doorsturen naar de HD van de dreambox en vervolgens een diavoorstelling op de TV. Waarschijnlijk komt dit omdat de originele software is vervangen door alternatieve software. groet gulio Humax HDCI-2000 met Dragoncam 4.1 Dreambox DM800HD, Visiosat A1,A2,A3&HB
mobieltje Geplaatst: 12 april 2009 Geplaatst: 12 april 2009 De originale image van dream er op zetten ( klik hier ) Dan de HD formateren en daarna een image naar keuze. Grts.
Tonskidutch Geplaatst: 13 april 2009 Geplaatst: 13 april 2009 veel mensen hebben geen geduld als die busy is moet je gewoon effe wachten twee zaken zouden fout kunnen zijn: de disk is verkeerd gedip-switched enigma2 kan het device niet initieren en/of hangt in een loop eigenlijk moet dat plug and play kunnen werken, maar der zijn toch nog wel wat afhankelijkheden (die eventueel niet voldaan kunnen worden in specifieke images) en daar door bugjes te vinden in bepaalde images als je een harddisk inbouwde is een factory reset aan te raden en als je dan bedenkt dat je toch alles overnieuw moet instellen kun je ook een image er nieuw opzetten of dat nu een Pli, Milo, Gemini, OoZoon is lijkt me minder belangrijk. belangrijk is wel dat gezien de afhankelijkheden van patches en updates je een recent image neemt, waar al vele van die problemen eveneens issues met drivers, opgelost zijn. dan kan ik enkel de Milo en OoZoon aanraden... gezien hun courante status. chiao Du hast Rammstein
chablis Geplaatst: 13 april 2009 Auteur Geplaatst: 13 april 2009 Ik heb uiteindelijk wat meer geduld getoond en de box gereset, opnieuw geformatteerd. De voortgang was niet erg duidelijk, maar toen ik na 15 min nog steeds de HDD hoorde draaien, heb ik hem zijn gang laten gaan. Toen ik een uurtje later keek, bleek er een werkende partitie te zijn :0) DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen