Ga naar inhoud


teletekst van de tv gebruiken bij dreambox hoe??


Kareltjevdh

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: Erik Slagter
Dit geldt voor alle dreamboxen. Ze doen geen "teletext insertion".


met uitzondering van de 7025 dan.
Maar het is vrij nutteloos, als je zapt heeft de tv het niet door, dus je hebt op een gegeven moment een mix van teletekst paginas van verschillende zenders.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
Origineel bericht van: Erik Slagter
Dit geldt voor alle dreamboxen. Ze doen geen "teletext insertion".


met uitzondering van de 7025 dan.
Maar het is vrij nutteloos, als je zapt heeft de tv het niet door, dus je hebt op een gegeven moment een mix van teletekst paginas van verschillende zenders.


Weet U misschien of de 600 hier ook als uitzondering onder valt, dit omdat deze ontvangers volgens mij dezelfde tuners hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter
Je zou overigens imho ook nog zoiets met wat extra ic-spul buiten de chipset om kunnen maken, maar inderdaad, dat wil je helemaal niet.


Hallo Erik Slagter

Hebt U misschien een schema hiervan, en wat hiervoor nodig is.
Heb hier wel interesse in.

Gr,
FMKD
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik verschil wat dit punt betreft van mening met Erik.

Om de txt stream te pakken te krijgen moet er in de ts decoder hardware ingegrepen worden.

De data uit het txt pid pesfilter moet gecaptured worden, en dan geconverteerd en geinjecteerd.

Denk dat je dat niet met wat externe hardware voor elkaar kunt krijgen. (tenzij je softwarematig de txt pid data aan die externe hardware gaat voeren, maar dat wordt allemaal best complex)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
ik verschil wat dit punt betreft van mening met Erik.
Om de txt stream te pakken te krijgen moet er in de ts decoder hardware ingegrepen worden.
De data uit het txt pid pesfilter moet gecaptured worden, en dan geconverteerd en geinjecteerd.
Denk dat je dat niet met wat externe hardware voor elkaar kunt krijgen. (tenzij je softwarematig de txt pid data aan die externe hardware gaat voeren, maar dat wordt allemaal best complex)


pieterg hartelijk dank voor uw antwoord

Gr,
FMKD
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
nee, de 7025 is de enige uitzondering.
Dit is de enige dreambox met een ati chipset. (het is niet de tuner die deze feature verzorgt)


Ik heb vroegah een 500s gehad. Toen kon ik wel, ware het wat gebrekkig, de teletekst van m'n Philips tv gebruiken.

VU+ Solo2. Tuner 1: Astra 23.5 Tuner 2: Astra 19.2+23,5+28,2+Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me wat ongelukkig uitgedrukt. Ik bedoel: het kan in principe. Maar voor de meesten van ons (inclusief mijzelf) is dit veel te hoog gegrepen.

 

De vraag is of je het zowiezo wilt (nogmaals). De functionaliteit van tuxtxt is toch groter.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...