Ga naar inhoud


[AV] VHS uit Scandinavie afspelen


demesmaeker

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

Dit onderwerp past misschien niet zo goed meer op een modern forum zoals sat4all, maar ik denk dat ik onder "de rokende soldeerbout" de grootste kans heb om een oplossing voor mijn rare probleem te vinden.

 

Ik heb een videoband gekregen (homevideo) uit Zweden, dat ik graag wil omzetten naar een DVD/avi.

Ik kreeg deze videoband op VHS en op VHS C (kleine versie van VHS).

 

Mijn videorecorder is schoon (redelijk nieuw model, 6 koppen) en ik heb de koppen nog eens extra gereinigd met een speciale videoband, maar wat ik ook doe, ik krijg geen beeld. Wel geluid! Helder geluid zelfs.

Ik heb uiteraard tracking geprobeerd, en autotracking, maar wat ik ook doe...Geen beeld! ALleen maar sneeuw.

 

Op internet flink gezocht, maar alles wijst er op dat we hetzelfde systeem hebben gehad als in Scandinavie (namelijk VHS, PAL). Daarnaast kan mijn videorecorder ook SECAM afspelen (frans systeem geloof ik).

 

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Volgens de eigenaar van de tape heeft ze hetzelfde probleem gehad toen ze in polen een videoband probeerde af te spelen (maar dan zou het alsnog aan haar videorecorder kunnen liggen natuurlijk)

 

Voor zover de eigenaar weet speelt de band in Zweden prima af, maar ja, daar heb ik weinig aan smile

 

Mocht iemand dit herkennen of een idee hebben, please tell me!

 

Groeten,

Demesmaeker

 

Dreambox 7000 , T90, diseqc 8x1, 80Gb/5.400 Maxtor 4R080J0 HDD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


kan nog met long play opgenomen zijn

 

probeer het eens bij iemand met een andere video

die moeten er toch nog zijn

of in een winkel even vragen

of bij de videotheek

 

Ruisen...is toch meestal video-kop vervuiling

 

Snurker

 

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt. Je had gelijk. Ik heb de koppen bijna 10 keer achter elkaar schoongemaakt. En ineens beeld! Kennelijk waren ze erg vies. Ik heb de VHS recorder al jaren niet gebruikt....

Kennelijk heeft het audiospoor daar minder last van...

 

Gr,

Demesmaeker

Dreambox 7000 , T90, diseqc 8x1, 80Gb/5.400 Maxtor 4R080J0 HDD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha die Peter R. de Vries ... wink

 

Ja Matchless, je hebt helemaal gelijk

Bij longplay zou er óf niets óf Madurodamstemmtjes te horen zijn geweest.

 

maar het euvel blijkt gelukkig opgelost

wel altijd even laten drogen, anders krijg je alsnog bandensalade.

 

groeten van Snurker

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het afspelen had ik na enkele minuten weer slecht beeld. En wat bleek? De videoband was de oorzaak. Eerst dacht ik aan stof, aangezien na het schoonmaken ik wel beeld had, maar achteraf blijkt het te liggen aan het magnetische laagje van de band. Deze geeft voor het oog onzichtbare deeltjes af. Dit is het enige wat ik er van kan maken, want een andere band (met een opname van matlock) blijft prima afspelen, ook na een half uurtje... Na het schoonmaken heb ik direkt weer beeld, zonder opnieuw te tracken.

 

Nou, weer wat geleerd. De band is een el cheapo van een dikke 25 jaar oud. Geen hoge kwaliteit, geen merk.

 

Bedankt voor het meedenken en lezen allemaal.

Dreambox 7000 , T90, diseqc 8x1, 80Gb/5.400 Maxtor 4R080J0 HDD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...