Ga naar inhoud


[DM7025+] Openen movie folder (op NAS) duurt heel lang


the_knarf

Aanbevolen berichten

Sinds een paar dagen gebruik ik mijn nas als opslag voor de opnamen, dit werkt prima, kan 6 zenders tegelijk opnemen, zonder problemen, dus de snelheid is oke.

Het probleem is het openen van de movie folder als de nas slaapt.

Als ik mijn opnamen open duurt dit ruim 2 minuten.

Als ik bijvoorbeeld de slapende NAS benader via de share met telnet dan duurt dit 5 seconden.

5 seconden is ook de "normale" tijd om de schijven in mijn nas wakker te maken.

 

GigaBlue QUAD plus 4XS2

Link naar reactie
Delen op andere sites


the_knarf,

 

er is een principieel verschil in de enigma2 tov de enigma1

EPG data wordt volledig in het geheugen geplaatst en enkel een klein deel wordt in een cash bestand opgeslagen

 

de film opnames, hebben overigens ook EPG data die in enigma1 als ****.eit wordt weggeschreven en in enigma2 als ****.meta wordt weggeschreven

 

nu blijkt in enigma2 dat het inlezen van die gegevens dus telkens opnieuw gebeurt als je de mediaplayer - bestandsbeheer gebruikt

dus dat is al vervelend

en het duurt erg lang, zoniet veel te lang, wat nog veel vervelender is.

(de spinner = draaiende wieltjes staat minuten iets te doen)

 

ik heb al eens proberen achterhalen wat dan het onderhuidse proces is tijdens dat inlezen, maar dat is me niet gelukt... dus geen duidelijkheid

 

maar in andere fora en ook hier op sat4all (als meest voor de hand liggende probleem) wordt gesproken van het mount mechanisme als belangrijke boosdoener in combinatie ! met dat enigma2 gedrag telkens weer inlezen van de gegevens.

 

ik ben sowieso fan van de fstab methode om een NAS te mounten, terwijl hele volkstammen via de auto.hotplug of mountmanager mounten

ik heb dus na veelvuldig testen gemerkt met enigma2 is dat traag inlezen VEEL minder traag als de mount in fstab staat.

 

chiao

 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...