Ga naar inhoud


[AV] zoek schema van Pioneer DVR-440H-K


banpino

Aanbevolen berichten

Hallo,ik ben op zoek achter het schema van een DVD Recorder die ik onlangs heb gekregen van een gebuur en die ik ga trachten te herstellen ik heb al geprobeerd om op de site van steve te gaan om daar te zoeken maar het lukt me niet om een verbinding tot stand te brengen,..het toestel doet niks meer ,geen display ,en voor ik begin te zoeken wil ik eerst een schema,anders is het zoeken naar een naald in de bekende hooiberg,

mvg. Banpino

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je zou de voeding en zekeringen kunnen meten. Dat lijkt me de eerste mogelijke fout. Als de voeding goed is zou er minimaal 1 ledje/lampje moeten branden.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@matchless,..toestel doet niks ,geen enkele led oid. zekering is wel goed,primair

wordt aangestuurd,secundair nog niet gemeten,zal dit weekend verder zien,.nog bedankt,

mvg. Banpino

@steve,..alvast bedankt,maar ik geraak op dit moment weer niet op de server,heb dit probleem vroeger nog voorgehad,ik weet niet hoe het komt,..

mvg.banpino

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,. ben dit weekend aan de slag gegaan met de herstelling van dit toestel,ik denk dat ic101 voor de aansturing van de gate en de vergelijking van de signalen(stroom en/of spanning sense)defekt is,het probleem is nu dat ik nergens iets terugvindt van gegevens over dit ic, het betreft 1H05N08 een smd 8pin's dil behuizing,wie kan en wil me hier iets meer over vertellen,eventueel een vervanger..?in de sevice manual(bedankt steve,verbinding met de server is dan toch gelukt) wordt er geen vermelding gemaakt van service parts voor de power supply..indien het een"custum made IC " zou zijn ,dan moet ik hier afhaken,....

mvg. Banpino

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Hallo, voor diegene die ook een defekt toestel zouden hebben en waarvan de fout zit in de supply bevindt,hier een tip:het door mij gezochte ic,heb ik vervangen na veel opzoekwerk en vergelijk van schema her en der,door het ic NCP1203,en het toestel werkt terug, 1 enkel nadeel de kern van de trafo fluit een toontje zoals een hoogspanningstrafo uit een tv-toestel soms,ik heb een tweetal ic's geprobeerd,met inwendig verschillende oscillatoren nl. op 60mhz en 100mc diegene met voor mij het minst storend fluitje heb ik erop gezet,dat was die van 60mc,het toestel speelt in de tv kast,dus heb er weinig last van,al bij al was het een ervaring van enkele euro's ipv.een nieuwe supply a rato 100 euro,en het voornaamste ,ik heb het kunnen herstellen,zij het met een toontje, hi....later probeer ik misschien nog wel een ander ic met ander osccilator frequentie,...

het toestel speelt ondertussen nu zoal een 8 tal maanden

grt. banpino

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ matchless, dit is wel het minste dat ik kan doen nadat ik hier op het forum,van steve de service manual mocht downloaden,

anders had ik het nooit kunnen waarmaken denk ik,...

 

@ jaak(k) je hebt volkomen gelijk vwb. die freq. het is natuurlijk in kc's,maar goed dat er nog wakkere radioamateurs zijn die het direkt in't snuitje hebben dat er iets niet klopt,...hi, nogmaals bedankt voor de rechtzetting,ik zal zeker verstrooid gezeten hebben ,en het is natuurlijk ook al tijdje geleden dat ik met dat toestel konstant bezig was,en dan ligt alles niet zo vers meer in het geheugen,..vandaar..

grt Banpino

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...