Ga naar inhoud


Kinder spaarrekening gebruiken?


Tisnix

Aanbevolen berichten

Ik heb bij één bank spaarrekeningen voor onszelf en voor de kinderen. De rente is weer lager gezet, van 3,5 naar 3%.

De kinderspaarrekeningen zijn de laatste 2 verlagingen niet meegegaan en staat nog op 4%.

Kan ik zonder problemen mijn spaargeld op de kinderrekening zetten, zodat ik toch dat procentje meer pak? De kinderrekening is vrij beschikbaar en kan gewoon weer vanaf opgenomen worden.

Geeft het problemen met de belasting?

 

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Edwinmtb

Misschien is het makkelijker om bij dezelfde of een andere bank een spaarrekening te openen die meer rente geeft. 4% is in ieder geval haalbaar. Scheelt je een hoop gedoe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zitten er geen beperkingen op een kinderrekening?

 

Voor de belasting maakt het volgens mij niet uit. Daar moet je toch al de tegoeden van minderjarige kinderen opgeven.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het zo'n beetje het beleid van alle banken om op nieuwe rekeningen een hoge rente te geven die ze vervolgens stapsgewijs twee keer per jaar met een half procent verlagen.

 

Vervolgens komen ze weer vrolijk met nieuwe produkten met een hogere rente.

Alle grote banken zitten met kinderspaarrekeningen tussen de twee en drie procent alleen buitenlandse banken met Nederlandse vestigingen zitten vaak iets hoger zie hier.

Misschien heeft je bank ook inmiddels wel een nieuwe rekening die iets meer rente geeft dan zet je het daarop, om het op een kinderspaarrekening te zetten lijkt me nu ook niet ideaal. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Edwinmtb
Misschien is het makkelijker om bij dezelfde of een andere bank een spaarrekening te openen die meer rente geeft. 4% is in ieder geval haalbaar. Scheelt je een hoop gedoe.


Ik ben het telkens overstappen naar een andere bank voor een procentje zat en juist dat vind ik een hoop gedoe.
Het overboeken naar bestaande kinderrekening is een druk op de knop!

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Volgens mij is het zo'n beetje het beleid van alle banken om op nieuwe rekeningen een hoge rente te geven die ze vervolgens stapsgewijs twee keer per jaar met een half procent verlagen.


Precies! De laatste jaren diverse keren overgestapt naar de hoogste aanbieder (Icesave heb ik eventjes gemist sleep) en na een jaar zitten ze in de middenmoot met hun rente.

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Zitten er geen beperkingen op een kinderrekening?


Nee, ik kan gewoon al mijn rekeningen betalen met het geld van mijn kinderen! cool

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tisnix
Nee, ik kan gewoon al mijn rekeningen betalen met het geld van mijn kinderen! cool


Haha dat zou ik ook wel willen.

Er zijn nog steeds internet spaarrekeningen zonder verplichtingen waarbij je 4,5% rente krijgt.
En switchen van rekening is maar een paar muisklikjes weg...
Kijk maar eens bij vanspaarbankveranderen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand my tippen waar je die (hoge) 4-4.5% rentes krijg, bij de regulieren banken is dat 2-3% als ik op hun sites kijk......

 

Ok, ik heb op die link van spaarrente.nl gekeken....vrij opneembaar is er inderdaad weinig keus

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Haha dat zou ik ook wel willen.

Precies Johan, ik zou het zelfs geweldig vinden als ik wat kon sparen.
Meestal is er aan het eind van het geld nog een paar dagen over.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek eens via google op spaarrente. Je vindt dan b.v. www.spaarrente.nl. Daar staan de spaarrentes van diverse aanbieders. Let er wel op dat de aanbieder de bankgarantie van de Nederlandse bank biedt! Dat kun je checken op de website www.dnb.nl.

Voor de belasting maakt het niet uit op wiens naam je je geld zet. zolang je niet boven de ongeveer 40000 euro (voor jou en je vrouw) komt, hoef je geen vermogensbelasting te betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Crest
zolang je niet boven de ongeveer 40000 euro (voor jou en je vrouw) komt, hoef je geen vermogensbelasting te betalen.

OK, dan kan ik nog ff doorsparen smirk
Heb toch weer een andere rekening geopend, 4,5%...wordt slapend rijk zo...

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...