Ga naar inhoud


[CD CAM] CanalDigitaal CAm tegelijk kijken en opnemen?


Aanbevolen berichten

Ik heb gehoord dat cams zoals AstonCAM mogelijkheid hebben om 2 kanalen tegelijk te decoderen.

 

Hoeveel kanalen kan CanalDigitaal CAM tegelijk aan (zelfde transponder)?

 

Zijn er CAM's waarbij je bijvoorbeeld 6 of meer kanalen (zelfde transponder) tegelijk kan opnemen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


In principe kan geen enkele cam dit, de uitzondering is de ontvanger, daar zit in 99% van de gevallen maar 1 decoder in die het video signaal verwerkt. Het opnemen verloopt dan altijd rechtstreeks naar de harddisk en men decodeert pas als je afspeelt. Een dreambox kan dit dan weer wel maar dat verloopt op een andere manier dan wat een cam doet.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees toch op internet dat AstonCAM wel 2 zenders tegelijk kan encoderen

 

Voorbeeld:

"De Aston CAM kan normaal gezien bijv. VT4 en 2Be tegelijk decoderen, maar de software (DVBViewer) ondersteunt dit niet."

 

Bijvoorbeeld MediaPortal software zou ook meerdere zenders tegelijke tijd kunnen opnemen.

 

Ik vraag me dan alleen af of een CAM dan niet de bottleneck is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle 2 zijn bottlenecks, het probleem zit 'm in het ontbreken van de noodzakelijke hardware om 2 of meer data streams via de cam te laten lopen, die is er vaak niet. Uitzonderingen daargelaten waar dit wel aanwezig is.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met bv. die hier zo verguisde reelbox in combinatie met een aston 1.07 gaat dat alles prima......ook met slechts 1 tuner meerdere opnames op tuurlijk 1 transponder, maar ook meerder met de tweede tuner en met een tweede cam kun je tellen wat je mogelijkheden zijn... en dat alles gelijk gedecodeerd dus later kijken zonder kaart......toch wel een lekker ding die reelbox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...