Ga naar inhoud


DreamUp maakt geen verbinding


hermanh

Aanbevolen berichten

Ik heb een ontzettende dreambox newbie vraag.

Vandaag probeerde ik op mijn recent aangeschafte DM600 een ander image te zetten (pli) Echter strandt ik al op het maken van de eerste verbinding.

Vooralsnog heb ik de handleiding van DM gevolgt:

1) dreambox helemaal uit (inclusief power)

2) dreamup (1.3.4) opstarten, instellen op het juiste IP en klikken op verbinding maken.

3) stroom weer op de DM.

 

nu zou DreamUp verbinding moeten maken en de flashloader klaarzetten. Echter de Dreambox start normaal op en DreamUp blijft in spanning wachten.

 

Let wel ik probeer dit te doen via een lan verbinding, heb geen nulmodem kabel. kortom heb ik iets verkeerds gedaan of moet de eerste flash altijd via en nulmodem gebeuren??

 

Alvast bedankt, herman

 

 

 

 

 

 

 

 

vu+ zero, Oscam, Wavefrontier T55, (23,19,13)

Alles in een van Tweak, 1gbs internet, VoIP via siemens N300A, 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Boink crazy

Inmiddels uitgevonden dat dreamup inderdaad een nulmodem kabel verplicht stelt.

 

Zijn er nog andere methoden tot flashen die geen nulmodem kabel nodig hebben?

 

thanks.

vu+ zero, Oscam, Wavefrontier T55, (23,19,13)

Alles in een van Tweak, 1gbs internet, VoIP via siemens N300A, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nogmaals boink. crazy

 

Met dank aan google uiteindelijk gevonden.

Ik kon het hier niet zo snel vinden, dus hierbij voor de archieven. smile

 

1: Remove the power supply lead from the back of the DB, hold in the power/standby button, plug in the power supply again (While keeping the button pressed). Give it about 15 secs and flash should be erased.

 

It only actually takes about 10 secs, You will notice that the flashing pattern on the LEDs will have changed.

 

2: Open up your favorite web browser and type in the IP address you noted earlier. You will see a green page load. Click the link labeled 'upgrade firmware' (or similar) on the bottom left of the page. Browse to and select your the NFI image file on your PC. Click the button to proceed.

 

3: Once the flash progress meter has reached 100%, turn the DB off then on again.

vu+ zero, Oscam, Wavefrontier T55, (23,19,13)

Alles in een van Tweak, 1gbs internet, VoIP via siemens N300A, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook anders. (zonder nulmodem kabel)

 

Gebruik het programma DCC v.93 en zoek het IPadres van je dreambox dat is b.v. 192.168.0.103.

Open je Telnet client en maak verbinding met je DreamBox. Standaard is ook hier... Login: root en Pass: DreamBox

 

Type de volgende commando's (let op de spaties)(na iedere regel ENTER)

 

mount /boot -o remount,rw

rm /boot/*

reboot

 

De DreamBox staat nu in de wachtstand.

 

Open je internetbrowser (bv. Internet Explorer) en type in de adressenbalk het IP van je DreamBox.(voorbeeld 192.168.0.103)

 

Nu opent er een pagina getiteld: This is the DM600 bootloader Web Interface met daaronder een afbeelding van de processor en wat tekst.

 

Klik rechtsonder op de oranje link firmware upgrade

Op de volgende pagina op Blader en selecteer de te flashen image. (LET OP! Alleen images geschikt voor de 600 en eindigend op .nfi)

Daarna klik je op Flash!

 

Het image wordt geladen en vervolgens geflashed. Geduld, dit duurt even. Wanneer het blauwe balkje naar de 100% gegaan

is en er staat finished kun je de box uitzetten (m.b.v. stekker) en vervolgens weer aan.

 

Hij start nu op met de nieuwe image!

 

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: martin52
Je kunt je ip adres in het LCD schermpje zien


Een 600PVR heeft geen lcd wink

Wat wel kan lukken is voedingsstekker eruit, en dan aan/uit knop ingedrukt houden en dan de stekker er weer in.
Start dan op in flashstand, het ip-adres moet je zelf achterhalen bv in dhcp leases van je router of door even te pingen of gokken met je pc naar opvolgende nummers in de range.

daarna:

http://192.168.1.XX/

en nieuwe image kun je erin flashen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hoeba
De 600 heeft geen ip adres meer na bovenstaande, hoe krijg ik dat terug, zonder seriele kabel?


Na het flashen krijgt de dreambox automatisch een IP adres omdat DHCP (standaard) aanstaat in de image.

Dat kan je opzoeken met het programma DCC v2.93

Je dreambox is aangesloten op je netwerk en je hebt dus geen nulmodem kabel nodig.
Flashen doe je dus ook via je netwerk.

Grts
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mobieltje
Origineel bericht van: Hoeba
De 600 heeft geen ip adres meer na bovenstaande, hoe krijg ik dat terug, zonder seriele kabel?


Na het flashen krijgt de dreambox automatisch een IP adres omdat DHCP (standaard) aanstaat in de image.

Dat kan je opzoeken met het programma DCC v2.93

Je dreambox is aangesloten op je netwerk en je hebt dus geen nulmodem kabel nodig.
Flashen doe je dus ook via je netwerk.

Grts

Niet na het flashen, maar na je telnet sessie was de box niet meer benaderbaar en onvindbaar zelfs met DCC v 2.95.

Alleen met dreamup en een seriele kabel is het me gelukt de dreambox op het netwerk in Http mode te krijgen.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb simpelweg een IP adres reservering gemaakt in mijn router. dus krijgt mijn DM altijd hetzelfde IP.

Wel zo handig. wink

 

Overigens is het in het algemeen zo dat een DHCP lease voor 1 dag geldt, dus als je je DM eerder aan hebt gehad, kun je het IP gewoon in het menu uitlezen. Als je later je box in flash mode zet heb je 100% kans dat het IP nog steeds hetzelfde is.

vu+ zero, Oscam, Wavefrontier T55, (23,19,13)

Alles in een van Tweak, 1gbs internet, VoIP via siemens N300A, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hoeba
Niet na het flashen, maar na je telnet sessie was de box niet meer benaderbaar en onvindbaar zelfs met DCC v 2.95.
Alleen met dreamup en een seriele kabel is het me gelukt de dreambox op het netwerk in Http mode te krijgen.


Blijf jij dan lekker vasthouden aan je seriele kabel en dreamup!!!!
sleep
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is juist de kunst om te onderzoeken waarom dat je box niet gevonden kan worden in je netwerk na het flashen.

De oorzaak is waarschijnlijk dat in je modem de DHCP optie uitstaat, zo geeft hij geen IPadres aan je dreambox.

Ieder probleem heeft een oplossing, maar je moet er wel iets aan doen.

 

Dwing daarom andere niet om vast te houden aan de seriele kabel (nulmodem kabel) en dreamup optie!!!!

Een Dreambox600 (zonder display) is heel eenvoudig te flashen via het netwerk!!

 

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mobieltje
Het is juist de kunst om te onderzoeken waarom dat je box niet gevonden kan worden in je netwerk na het flashen.
De oorzaak is waarschijnlijk dat in je modem de DHCP optie uitstaat, zo geeft hij geen IPadres aan je dreambox.
Ieder probleem heeft een oplossing, maar je moet er wel iets aan doen.

Dwing daarom andere niet om vast te houden aan de seriele kabel (nulmodem kabel) en dreamup optie!!!!
Een Dreambox600 (zonder display) is heel eenvoudig te flashen via het netwerk!!

Grts.


Dat onderzoek ben ik nu juist mee bezig .......
Ik stel alleen vast dat het niet altijd werkt zoals je zegt.
Ik geef alleen een oplossing, nadat ik dacht met een dood vogeltje te zitten.

Mijn drijfveer is namelijk dat ik het uitprobeer om het toe te kunnen gaan passen bij een probleem.
Kennissen van mij in Portugal met ook een 600 hebben een Dell pc zonder seriele poort. Ze zijn tot nu toe aangewezen op de welwillende medewerking van een medewerker van een pc winkeltje om hun 600 opnieuw leven in te blazen als er na een stroomstoring geen zinnig woord meer uit hun 600 te halen is. Er is tot nu toe Hellenite opgezet en dat wil ik met deze methode wel eens met een ander image laten proberen. Mogelijk dat daar minder problemen mee zullen zijn.
Moet het natuurlijk wel altijd werken, voordat ik het ze voorstel.

Nu is het dus eerst de vraag hoe het komt dat het hier niet werkt!?
In mijn Fritzbox 7170 hebben mijn pc's en dboxen, naast de 600, een vast adres. De 600, naast een pc, heeft ook enkele portforwarding settings.
Na je telnet verhaal leek het net of de 600 niet meer in het netwerk aanwezig was, hoe zou dat kunnen?

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...