Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Hoeba
Dat onderzoek ben ik nu juist mee bezig .......
Ik stel alleen vast dat het niet altijd werkt zoals je zegt.
Ik geef alleen een oplossing, nadat ik dacht met een dood vogeltje te zitten.

Mijn drijfveer is namelijk dat ik het uitprobeer om het toe te kunnen gaan passen bij een probleem.
Kennissen van mij in Portugal met ook een 600 hebben een Dell pc zonder seriele poort. Ze zijn tot nu toe aangewezen op de welwillende medewerking van een medewerker van een pc winkeltje om hun 600 opnieuw leven in te blazen als er na een stroomstoring geen zinnig woord meer uit hun 600 te halen is. Er is tot nu toe Hellenite opgezet en dat wil ik met deze methode wel eens met een ander image laten proberen. Mogelijk dat daar minder problemen mee zullen zijn.
Moet het natuurlijk wel altijd werken, voordat ik het ze voorstel.

Nu is het dus eerst de vraag hoe het komt dat het hier niet werkt!?
In mijn Fritzbox 7170 hebben mijn pc's en dboxen, naast de 600, een vast adres. De 600, naast een pc, heeft ook enkele portforwarding settings.
Na je telnet verhaal leek het net of de 600 niet meer in het netwerk aanwezig was, hoe zou dat kunnen?

er zijn in de handel toch genoeg usb/seriele converters beschikbaar zodat je hiermee alsnog serieel kunt flashen!

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:
Nu is het dus eerst de vraag hoe het komt dat het hier niet werkt!?
In mijn Fritzbox 7170 hebben mijn pc's en dboxen, naast de 600, een vast adres. De 600, naast een pc, heeft ook enkele portforwarding settings.
Na je telnet verhaal leek het net of de 600 niet meer in het netwerk aanwezig was, hoe zou dat kunnen?

Volgens mij is je configuratie vragen om problemen, je werkt met vaste IP adressen en dan nog eens een poortforwarding?

Het werkt volgens mij alleen maar zo en is een stuk eenvoudiger:
Zet het modem op DHCP aan, dan geeft je modem automatisch een IPadres aan de dreambox.
Als je een dreambox voorziet van een nieuwe image staat standaard DHCP aan (in de image op aan)
Je dreambox krijgt dus altijd een IPadres van je modem.
Scan met DCC (versie niet belangrijk) naar het IPadres van je dreambox, klaar.
Plaats en enter dat IPadres in je WindowsExplorer en flash je nieuwe image.

Opmerking: natuurlijk kan je later altijd nog je Dreambox een vast IPadres geven in de image netwerkinstellingen,
dit om te voorkomen dat je dreambox een ander ipadres wordt toegewezen en je niet meer direct kan inloggen met DCC.

Grts.
Geplaatst:
Origineel bericht van: mobieltje

Volgens mij is je configuratie vragen om problemen, je werkt met vaste IP adressen en dan nog eens een poortforwarding?

Het werkt volgens mij alleen maar zo en is een stuk eenvoudiger:
Zet het modem op DHCP aan, dan geeft je modem automatisch een IPadres aan de dreambox.
Als je een dreambox voorziet van een nieuwe image staat standaard DHCP aan (in de image op aan)
Je dreambox krijgt dus altijd een IPadres van je modem.
Scan met DCC (versie niet belangrijk) naar het IPadres van je dreambox, klaar.
Plaats en enter dat IPadres in je WindowsExplorer en flash je nieuwe image.

DHCP staat aan en het modem geeft een optie om het via dhcp uitgegeven ip adres altijd aan dit netwerk device te koppelen. Dat staat bij mij dus aangevinkt.

Opmerking: natuurlijk kan je later altijd nog je Dreambox een vast IPadres geven in de image netwerkinstellingen,
dit om te voorkomen dat je dreambox een ander ipadres wordt toegewezen en je niet meer direct kan inloggen met DCC.

Grts.

Dit laatste werkt dus niet bij mij, na de telnet opdracht is mijn dreambox inderdaad onzichtbaar op het netwerk en kun je niks met wat dan ook, behalve dreamup en een seriele kabel dan.
Wel is er in het modem een optie, die ik niet goed begrijp, Wake on Lan. Had ik daar eerst op moeten klikken?

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Geplaatst:
Origineel bericht van: hemertje

er zijn in de handel toch genoeg usb/seriele converters beschikbaar zodat je hiermee alsnog serieel kunt flashen!

Hebben ze geprobeerd, maar werkte niet. Kon op afstand ook niet zien waar het fout ging met dreamup.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Geplaatst:

DHCP staat aan en het modem geeft een optie om het via dhcp uitgegeven ip adres altijd aan dit netwerk device te koppelen. Dat staat bij mij dus aangevinkt.

Klopt die optie heb ik ook maar dat heeft geen invloed op het niet kunnen vinden van het IPadres.

Dit laatste werkt dus niet bij mij, na de telnet opdracht is mijn dreambox inderdaad onzichtbaar op het netwerk en kun je niks met wat dan ook, behalve dreamup en een seriele kabel dan.

Ik weet niet wat je telnet opdracht is, maar ik laat DCC zoeken naar het IPadres (klik op "zoeken" onder dreambox)

Ik ken de Fritzbox 7170 niet, ik werk met een KPN-box (Thomson Speedtouch 780i)

Tot slot: een usb/seriele converters werkt prima hoor, ik heb er ook 1 en serieel flashen werkt prima.

Grts.
Geplaatst:

Klopt die optie heb ik ook maar dat heeft geen invloed op het niet kunnen vinden van het IPadres.

Ik weet niet wat je telnet opdracht is, maar ik laat DCC zoeken naar het IPadres (klik op "zoeken" onder dreambox)

Wat je hier in het draadje hebt beschreven, volg ik precies zo op. DCC vind natuurlijk het IP adres, maar na het telnetten is de 600 foetsie op het netwerk.

Ik ken de Fritzbox 7170 niet, ik werk met een KPN-box (Thomson Speedtouch 780i)

Die Thomson had ik tot de snelheidsverhoging van het netwerk ook, maar dan van xs4all en dan het 780 WL model.
De isntellingen werken inderdaad bijna hetzelfde, is alleen wat overzichtelijker en makkelijker te vinden in de Thomson, vind ik.

Tot slot: een usb/seriele converters werkt prima hoor, ik heb er ook 1 en serieel flashen werkt prima.

Grts.

Lijkt me ook, maar ja.

Groetjes,
Hoeba

Geplaatst:

Ik werk met mijn 600pvr altijd met dreamup en een nulmodemkabel, nooit geen problemen gehad, duurt alleen iets langer, vind het persoonlijk iets veiliger dan via het netwerk.

Zo doet iedereen het op zijn eigen manier.

Altobelli

Geplaatst:
Wat je hier in het draadje hebt beschreven, volg ik precies zo op. DCC vind natuurlijk het IP adres, maar na het telnetten is de 600 foetsie op het netwerk.

Wat bedoel je nu met deze regel "na het telnetten is de 600 foetsie"?

@Altobelli

Overigens is een dreambox flashen via het netwerkt net zo veilig als bij alle andere boxen, het enige verschil is dat de 500 en de 600 geen display heeft waar je het IPadres kan aflezen en zoeken is geen enkel probleem!!!
Het enige wat je doet is verbinding maken met je box en de image verzenden via het netwerkt, de rest (installeren enz.) gebeurt geheel automatisch in de box.

Grts.
Geplaatst:

Via het netwerk lijkt mij inderdaad ook net zo veilig. Daarnaast vind moeders de vrouw het ook wel aardig als ik niet elke keer de media kast overhoop haal om de DM te flashen. :D

vu+ zero, Oscam, Wavefrontier T55, (23,19,13)

Alles in een van Tweak, 1gbs internet, VoIP via siemens N300A, 

Geplaatst:

Ik bedoel met telnetten wat jij hebt geschreven over telnetten.

Type de volgende commando's (let op de spaties)(na iedere regel ENTER)

mount /boot -o remount,rw

rm /boot/*

reboot

De DreamBox staat nu in de wachtstand.

Tot nu toe lijkt het goed te gaan wat je schrijft

Open je internetbrowser (bv. Internet Explorer) en type in de adressenbalk het IP van je DreamBox.(voorbeeld 192.168.0.103)

Nu opent er een pagina getiteld:

Dit gaat dus niet, sterker nog ook het modem geeft aan dat er geen 600 meer op het netwerk aanwezig is.

Alleen een progamma als dreamup ziet de 600, zolang ik maar een seriele kabel eerst aan heb gesloten.

Wat ook anders is bij mij;

Open je Telnet client en maak verbinding met je DreamBox. Standaard is ook hier... Login: root en Pass: DreamBox

Is bij mij niet nodig, komt gelijk in de root met DCC.

Groetjes,
Hoeba

Geplaatst:

Type de volgende commando's (let op de spaties)(na iedere regel ENTER)

mount /boot -o remount,rw
rm /boot/*
reboot

De DreamBox staat nu in de wachtstand.

Tot nu toe lijkt het goed te gaan wat je schrijft

Open je internetbrowser (bv. Internet Explorer) en type in de adressenbalk het IP van je DreamBox.(voorbeeld 192.168.0.103)

Nu opent er een pagina getiteld:

Dit gaat dus niet, sterker nog ook het modem geeft aan dat er geen 600 meer op het netwerk aanwezig is.
Alleen een progamma als dreamup ziet de 600, zolang ik maar een seriele kabel eerst aan heb gesloten.

Vergeet nu eens je modem, kabel en dreamup en zoek na deze bovenstaande gegevens met DCC naar je ipadres van je box.
Dat moet hij vinden, dan: Open je internetbrowser (bv. Internet Explorer) en type dat gevonden IPadres in de adressenbalk.
Klaar.

Grts.
Geplaatst:

Vergeet nu eens je modem, kabel en dreamup en zoek na deze bovenstaande gegevens met DCC naar je ipadres van je box.
Dat moet hij vinden, dan: Open je internetbrowser (bv. Internet Explorer) en type dat gevonden IPadres in de adressenbalk.
Klaar.

Grts.

Helaas gaat dat niet want DCC ziet geen box, ip of wat dan ook in het netwerk, behalve alle andere aangesloten apparaten is er voor DCC, Firefox en Explorer geen dreambox meer op het netwerk aanwezig na je telnet opdracht.

Groetjes,
Hoeba

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen