Ga naar inhoud


Varkensgriep uitgebroken.


kees hekstra

Aanbevolen berichten

Het begint link te worden:

 

In Egypte zijn mogelijk drie personen besmet met zowel hoogpathogene vogelpest H5N1 als met het Mexicaanse griepvirus H1N1.

 

De man was afkomstig uit Saudi Arabië. Het gaat om reizigers uit Saudi - Arabië en Italië. De drie mannen zijn onafhankelijk van elkaar positief getest op beide virussen. De patiënten liggen in quarantaine in ziekenhuizen, meldt directeur-generaal Mohammend Rifai van volksgezondheid in Egypte. Vermoedelijk zijn de personen in Egypte besmet geraakt met H5N1 en hebben ze daarvoor een milde vorm van Mexicaanse griep gehad.

 

Het risico van twee griepvirussen binnen één persoon is dat de virussen muteren doordat ze genetisch materiaal uitwisselen. Op deze manier kan een gevaarlijker virus ontstaan dan de bestaande virussen.

 

Bron: Agrarisch Dagblad auteur: Mariska Vermaas

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 217
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Tja nu Egypte weer, zei ik het een poosje terug al niet, allemaal "vieze" landen zonder enige fatsoenlijke vorm van hygiene mad
Van het drinken van water krijg je daar al de "ziekte van Farao"


Sjaak dat wij nu in een land wonen wat rijk genoeg is om de hygiëne op peil te houden. Wat jij vieze landen noemt dat beslaat denk ik dan al snel zo een 80 % van de gehele wereld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben in december en januari bij een familie in Douar Sidi Boumoussa geweest in Marokko en wat hygiëne betreft was daar niks mis mee. Daar konden een hoop Nederlanders nog wat van leren.

Ook het kraanwater daar heb ik zonder problemen kunnen drinken.

De wc werd een paar keer per dag schoon gemaakt.

Dus allemaal vieze landen is niet waar.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: leo1949
Ik ben in december en januari bij een familie in Douar Sidi Boumoussa geweest in Marokko en wat hygiëne betreft was daar niks mis mee. Daar konden een hoop Nederlanders nog wat van leren.
Ook het kraanwater daar heb ik zonder problemen kunnen drinken.
De wc werd een paar keer per dag schoon gemaakt.
Dus allemaal vieze landen is niet waar.


Leo dat ben ik met je eens en ik kan uit ervaring spreken betreffende Marokko. Mijn opmerking moet je daarom ook met een kilo zout nemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch geloof ik niet dat binnen nu en een half jaar meer dan 25% van de Nederlanders deze griep heeft of heeft gehad.

 

Het doet mij een beetje denken aan de weersvoorspelling waarbij men steevast een kans op onweer meld terwijl dat in 99% niet uitkomt.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...