Ga naar inhoud


Varkensgriep uitgebroken.


kees hekstra

Aanbevolen berichten

Gast Drs. IJzerbout

Het mooiste vind ik die monddoekjes..die helpen geen ene donder tegen dat virus...maar de firma´s die die onzinnige dingen op de markt brengen verdienen zich weer dom en duizelig..

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 217
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Sjaak
(Dokter( wink ) Satvet, allemaal bangmakerij, zoals ik al eerder schreef komt het vaak en het meest voor in landen die het met de hygiëne niet zo nauw nemen smirk


Eh Doct-o-r hé wink

Maar zoals al eerder gezegd, het heeft heel weinig tot niets met hygiëne te maken. Bron is vrijwel altijd een vogelvirus dat via varkens overstapt naar mensen. Het onderlinge contact tussen deze 3 is de belangrijkste factor (en inderdaad in de landen die jij omschrijft zijn die frequenter).
Pas als het virus bij mensen is beland, gaat de hygiëne een rol van betekenis spelen.
Overigens, de VS is wel verdacht vaak de bron de laatste eeuw. De Spaanse griep is hier ook via US militairen terecht gekomen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Is dit soort medische zaken soms jouw professie confused


Inderdaad eenzelfde bul als één van genoemde heren, echter mijn laatste actieve bemoeienis met influenza was bij de laatste uitbraak van vogelpest.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Het mooiste vind ik die monddoekjes..die helpen geen ene donder tegen dat virus...maar de firma´s die die onzinnige dingen op de markt brengen verdienen zich weer dom en duizelig..


Het mooie is dat China personen met een mexicaans paspoort op voorhand in quarantaine zet en dus van die mondkapjes naar Mexico stuurt.
Gezien de reputatie van China zal het me niks verbazen als er iets mis is met die dingen. Loodhoudend ofzo, of er zit asbest in...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mondkapjes uit China zullen wel bescherming geven tegen het besmetten van anderen.

 

sars_bescherming.jpg

 

Het beste kunnen de Chinese mondkapjes gebruikt worden voor :

 

 

mondkapje1.jpg

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Zien we jou dan op de tv bij de volgende pandemie naast Ab en Roel? whistle


Nee dank je laugh
Hooguit in zo'n wit pak met -jawel- mondkapje- voor en bril op. crazy
Maar eerlijk gezegd hoop ik die tijd achter me te hebben.

Wel heb ik toegang tot veel van dezelfde informatiebronnen als beide heren.

Wel grappig is wat ik tegen kwam in het sitrap (=situatie rapport van de overheid (nationaal crisiscentrum)) van afgelopen zondag

Mediabeeld 12.00 uur (zondag)
Mediabeeld: veelal rustige, feitelijke berichtgeving.
Internetfora: beperkt aantal reacties


Het overzicht van besmettingen was weer even wat minder grappig. frown
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Ja als de nood hoog is dan kunnen ze het wel die mannen, nu nog een vaccin tegen kanker wink
Maar ja een vaccin tegen griep is vast lukratiever cry


Door die lukratieviteit lopen we wellicht ook risico dat bedrijven een virus gaan maken en verspreiden
Link naar reactie
Delen op andere sites

[quote=Sjaak(k)Ja als de nood hoog is dan kunnen ze het wel die mannen, nu nog een vaccin tegen kanker wink

Maar ja een vaccin tegen griep is vast lukratiever cry

 

Nou, dit is appels met peren vergelijken. wink

Voor afweer tegen griep heeft het lichaam al een truukje, enige wat een vaccin toevoegt is een veilige manier om dat systeem te activeren.

 

Bij kanker is het lichaam zelf in de fout gegaan door falend afweersysteem, en da's veel lastiger.

Uitzonderingen zijn kankers veroorzaakt door virussen zoals bijv. baarmoederhalskanker, maar ook dat is er inmiddels, dus nog even geduld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: borsjea

Door die lukratieviteit lopen we wellicht ook risico dat bedrijven een virus gaan maken en verspreiden


Geen zorgen, een dergelijk virus is altijd traceerbaar naar de bron.
Denk bijv. aan de laatste MKZ uitbraak in Engeland waarbij het lab als vrij snel gevonden was waaruit het ontsnapt was.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, maar voor influenza geldt dat het met methodes werkt die zeer breed toepasbaar zijn, eigenlijk vrij standaard zijn voor alle vaccins. Ook is het zo dat het weinig "nieuw" onderzoek is. Eigelijk meer standaard recepten loslaten.

Kankeronderzoek is enorm veel breder en vereist veel fundamenteel onderzoek. En ja, dat moet betaald worden.

Dat wil overigens niet zeggen dat er voor vaccins en griep geen fundamenteel onderzoek gebeurd. Ab Osterhaus en zijn team zoeken een vaccin dat werkt voor alle griepvarianten bijvoorbeeld, en da's toch behoorlijk fundamenteel onderzoek. Vandaar ook dat het aan een Universiteit gebeurd en niet in de industrie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een aanvulling op de verhalen in de NL pers over de eerste Amerikaanse dode tgv de Mexicaanse griep (die niet in Mexico is geweest zoals die peuter).

Het betreft iemand uit de grensstreek met Mexico en is een patient met een chronische ziekte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk al 8 jaar bij een bedrijf dat al zijn werknemers jaarlijks een griepprik aanbiedt.

Ik ben daar niet op tegen, maar ik heb er (nog) nooit gebruik van gemaakt. Het lichaam moet zelf zijn best maar doen. Tot op heden heb ik in die 8 jaar geen noemenswaardige griep gehad, dat ik er voor thuis moest blijven.

Anders wordt het voor heel jonge kinderen, suikerpatienten en bejaarden, waar ik niet tot behoor.

Inenten tegen (de milde vorm) van meningitis, was wel een optie voor onze kinderen, vonden wij destijds.

Vooral toen een buurmeisje hieraan overleden was.

Het hangt dus een beetje af hoever je bed ervandaan staat.

Of ik volgende keer de griepprik neem, hangt dus ook af van de ontwikkelingen in de komende maanden.

De farmaceutische industrie is uiteraard door geld gedreven, maar welke industrie is dat niet?

Het wordt anders als op grote schaal artsen gepusht worden om aan kinderen Ritalin voor te schrijven, als ze een beetje actief zijn.

Kritisch blijven dus.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Het is toch 7-7-2009 vandaag wink


Volgens mij gooi jij nu data's in Europees en Amerikaans formaat doorelkaar. laugh

Maar je dubbeling is je niet kwalijk te nemen hoor. Die wetenschappers sluiten zich dagenlang op in hun lab's en als ze dan naar buiten komen met de oplossing hebben ze geen tijd om even de laatste informatie te lezen, want stel je toch eens voor dat een ander het nieuws als eerste brengt. sick

En de pers, ach ja, die rent er gewoon achteraan.

(De clou is dat die 4 virussen die de "ouders" vormen van het nieuwe virus ook al precies bekent zijn, dus als je weet welke stukjes van wie komen, weet je ook hoe het nieuwe virus in elkaar zit). whistle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...