Ga naar inhoud


[DSR7121 en DSR8121] Software update


Poetsdoekje

Aanbevolen berichten

Misschien trap ik een open deur in, maar er is een update:

 

"Update Philips DSR7121 en DSR8121

 

Alle gebruikers van een Philips DSR7121 of DSR8121 opgelet: er is nieuwe software beschikbaar voor uw satellietontvanger. De ontvangers herkennen de nieuwe software automatisch en het updaten neemt slechts enkele minuten in beslag. Na het inladen van de nieuwe software, zijn de volgende verbeteringen beschikbaar:

 

Bron: Klikkerdeklik CanalDigitaal

 

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is hier en daar wel vermeld dat er afgelopen maandag 27 april een update was voor de DSR 8121.

Toch is de firmware update belangrijk genoeg om een eigen topic te hebben gezien de bugs in de firmware.

 

Wat is nieuw in de firmware update van 27 april 2009 ...

 

Citaat:
Alle gebruikers van een Philips DSR7121 of DSR8121 opgelet: er is nieuwe software beschikbaar voor uw satellietontvanger. De ontvangers herkennen de nieuwe software automatisch en het updaten neemt slechts enkele minuten in beslag. Na het inladen van de nieuwe software, zijn de volgende verbeteringen beschikbaar:

• Ontvangst Hotbird

 

Met de nieuwe software is het mogelijk om naast de ASTRA-satellieten (ASTRA 19,2, ASTRA 23,5, ASTRA 28,5) ook de Hotbird-satelliet te ontvangen op 13,0. Voorwaarde is natuurlijk wel dat ook uw schotelset geschikt is voor ontvangst van deze satellietpositie(s).

• Flex DiseqC

 

In het DiseqC-menu is het nu mogelijk om ASTRA 19,2, ASTRA 23,5, ASTRA 28,2 en Hotbird 13,0 flexibel in te stellen op verschillende DiseqC-posities. Zo kunnen de ontvangers naast de Triple Sat ook perfect worden gebruikt in combinatie met andere, vaak meer complexe schotelinstallaties.

• Vrij te ontvangen zenders inladen

 

Naast het inladen van de CanalDigitaal zenderlijst, kan nu ook handmatig naar vrij te ontvangen zenders op de beschikbare satellieten worden gezocht. Let op: het handmatig inladen van zenders duurt langer dan het snel zenders inladen van de CanalDigitaal zenderlijst.

 

Een exacte beschrijving van het handmatig inladen van zenders maken wij binnenkort online beschikbaar. Houd onze website in de gaten!

• Nieuwe zenderlimiet

 

Met de mogelijkheid om meer satellietposities en vrij te ontvangen zenders te ontvangen, is ook de zenderlimiet verhoogd van 2000 naar 4000 zenders.

• Sneller

 

Opstarten en het navigeren tussen de menu’s is nu merkbaar sneller.

• Afstandsbediening

 

De knop ‘Recordings’ leidt nu direct naar de map ‘Mijn Opnamen’. In deze map staat de meest recente opname nu bovenaan de lijst. Daarnaast kan deze lijst ook worden gesorteerd op naam. De knop ‘Guide’ leidt nu direct naar het EPG-overzicht.

 

CanalDigitaal werkt voortdurend aan het verder verbeteren van de Philips DSR7121 en DSR8121. Wij verwachten dan ook binnen enkele weken nog meer goed nieuws te kunnen brengen voor bezitters van deze twee satellietontvangers.

 

30 april 2009

bron CanalDigitaal

 

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ernst64
Is het iemand al gelukt om zenders van Hotbird toe te voegen?
Bij mij zoekt en vindt hij meer dan 1000 zenders maar daarna verdwijnen ze in een groot zwart gat.


Heb dit ook geprobeerd en hij vind zo samen (radio + tv) iets meer dan 1000 kanalen. Daarna vraagt hij om op het pijltje naar rechts te drukken om de zenders op te slaan. Dan is de ontvanger enkelen seconden bezig met opslaan en dan springt hij terug naar het scherm waar je het overzicht hebt van de zenders. Helaas is het aantal dat hij toont slechts 300. Dus hier ook het probleem dat hij de zenders niet opslaat.
Even TVV contacteren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Johan684

Het opslaan van de HotBird zenders werkt bij mij normaal. De ontvanger heeft ze weggeschreven vanaf locatie 1500>.

 

Gr. Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn demo ontvange slaat hij ze ook niet op!

Ik ben nu nogmaals aan het proberen de nieuwe soft in te laden, mogelijk was er daarvoor iets verkeerd?

Ik heb wel een herinstelling van de diseqc gedaan en HB op 4 gezet, en dan kanalen zoeken en IK gedrukt (= bevestiging?)

Desondanks was ARY ik geloof op 927 het hoogste kanaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Johan684

De volgende procedure heb ik gevolgd:

 

- Mijn Diseqc instelling voor de HotBird is ook 4. Dit heb ik gewijzigd bij de Diseqc parameters.

- Vervolgens heb ik de signaalparameters voor de HotBird als volgt gewijzigd:

Frequentie: 10719

Polarisatie: Vertikaal

Bitstream 27500

Error correctie: 3/4

Zoeken: langzaam

- Hierna heb ik de wijzigingen bevestigd.

- De kanalen heb ik nu opnieuw ingelezen. De ontvanger gaf HotBird als gekozen satelliet aan.

- Het inlezen duurde ongeveer 10 minuten.

- Na het zoeken heb ik de lijst direkt opgeslagen met de rechter navigatietoets. Elke andere optie wist bij mij de lijst.

 

Gr. Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zojuist eens de box zonder spanning gezet...

De DSR8121 verloor de instelling Diseqc D op Hotbird... dus geen zenders meer op HB!

Daarna een herinstelling gedaan, en gelukkig dat die doos nog een fabrieksinstelling bezit, nu terug als voor de update!

Alweer een ervaring rijker! sickmad

 

. "" Let's make things BETTER !!! sickcrysmirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dit nog eens geprobeerd maar dit lukt nog altijd niet om die zenders op te slaan. Hij vindt ze wel maar hij wil ze aan geen kanten opslaan. Als ik dan bv 1500 indruk blijft hij gewoon staan en doet niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bij mij is het nu wel gelukt, gewoon als hij de zenders gezocht heeft DIRECT op het peiltje naar rechts duwen en dan slaat hij ze op bij mij, ook wanneer ik de stroom afleg blijven ze nu bewaard.

Heb een DSR7121.

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...