Ga naar inhoud


TV Vlaanderen met schotel 60 of 80 cm


Hobbit

Aanbevolen berichten

Standaard spreekt men bij TVV van een 60 cm met een duo lnb

maar is men er beter aan om een 80 cm schotel te kopen in verband met slechte weersomstandigheden

Als men kijkt naar de vele webwinkels is het soms moeilijk om uit te vinden welke duo lnb nu voor 80 cm is

Ik twijfel dus nog tussen een Triax TDS 64cm of 78 cm

tia

Link naar reactie
Delen op andere sites


even voor de vorm, de duoblock is wellicht een astra 19,2<>23,5 Oost monoblock, toch?

 

die liggen zo kort naast elkaar en hebben voor TVV voldoende signaal dat zelfs een 60 cm zou kunnen.

 

enkel is het kosten:baten verhaal altijd iets genuanceerder

en is een iets grotere wok voor regenreserve wel prettig

 

maar desalniettemin, de t55 van wavefrontier of (namaak wavefield t55) is kleiner en kan toch heel aardig meedingen met een grote antenne

 

als je nu echt heel goede ontvangstwaarden wilt, dan is een ander merk dan Triax met 60 cm beter

bijvoorbeeld

de Kathrein antenne Cas60 heel goed

de Fuba antenne 60 cm heel goed

 

enkel kosten die echt een tikkie meer.

 

chiao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan gewoon een Canal Digitaal duo lnb nemen als je een 78cm schotel gebruikt, heb ik zelf ook een tijdlang gebruikt.

Als je groter dan 80cm gaat moet je een ander type gebruiken omdat dan de onderlinge afstand niet meer klopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
even voor de vorm, de duoblock is wellicht een astra 19,2<>23,5 Oost monoblock, toch?


Neen Ton.
De benaming "MONOBLOC" werd indertijds in het leven geroepen als zijnde één behuizing met 2 lnb's voor de ontvangst van Astra 19,2° en Hotbird 13°. De "MONOBLOC" is en blijft dat "ding" voor de ontvangst van Astra/Hotbird.

Het is met het verhuizen van de nederlandse regionale zenders naar 23,5° en de bijkomende pakketten van TV VLAANDEREN op 23,5° dat zij (de CanalDigitaal/TV VLAANDEREN groep) de "DUOBLOC" op de markt gebracht hebben.

MONOBLOC = Astra1/Hotbird
DUOBLOC = Astra1/Astra3

Net zoals soms de benamingen QUAD en QUATRO lnb's door elkaar gehaald worden,
net zoals er een BISAT en een BIG BISAT bestaat maar geen BIGSAT...

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gerdi,

qua benaming heb je helemaal gelijk,

ofschoon het apparaat volledig identiek werkt aan twee samengeklonterde lnb's met geintegreerde switch = een behuizing met twee toeters

 

vandaar dat ik misschien te stellig het ook maar even een monobloc noem

echter met twee andere richtingen

19,2 <> 23,5 (hoekverschil 4,3) duobloc

tov

13 <> 19,2 (hoekverschil 6,2) monobloc

 

en gezien de hoekverschillen is het duidelijk

dat je met een monobloc (officiele benaming) inderdaad geen 19,2 en 23,5 kunt vangen

en dat je met een duobloc (officiele benaming) inderdaad geen 13 en 19,2 kunt ontvangen

 

de LNB Monobloc 6 Degrees (Astra - Hotbird / Sirius -Thor)

geeft al aan dat het overigens niet enkel voor astra hotbird is, maar dat je met een monoblock twee satelliet posities kunt pakken>>> indien ze om en nabij die 6 graden hoekverschil liggen

(van de begin stappen in satelliettv en mijn scandinavische Force Dmaster 1122 was zo'n monoblock als ontvangsteenheid op de schotel dus voor mij niet gedefinieerd als astra <> hotbird )

 

chiao

 

uh, toegevoegd maar ik zal de naamgeving respecteren indien dat wenselijker is...

hoop dat andere dan ook niet meer over astra 1 astra2 en astra3 als een positie praten.

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...