Ga naar inhoud


[TF7710PVR] HD Zenders springen spontaan op Tuner 1


Digital TV=Great

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn TF als volgt ingesteld:

 

LNB instellingen

Satellite Name : Astra

Tuner Select : Tuner 1

LNB Frequency : 97500/10600

LNB Power : On

DiSeqC 1.1 : Disable

DiSeqC 1.0 : 1 of 4

 

Satellite Name : Astra 1E 23.5

Tuner Select : Tuner 2

COnnection Type : Separated

LNB Frequency : 97500/10600

LNB Power : On

DiSeqC 1.1 : Disable

DiSeqC 1.0 : 2 of 4

 

Nu doet zich het volgende probleem voor. Heel vaak tijdens een recording springen de HD-zenders over op Tuner 1, en blijven daar dan op staan nadat de recording is afgelopen. Op dat moment kan ik de HD-zenders niet ontvangen. Ik moet dan via het menu (Menu, Installatie, Zenders zoeken, Selecteer tuner) weer Tuner 2 kiezen voor de Astra 1E 23.5. Terwijl de recording nog loopt, kan ik dit niet veranderen omdat ik dan het Installatie-menu niet kan openen. Tijdens de recording kan ik dan dus niet naar HD-zenders kijken. Heeft iemand enig idee wat ik fout heb gedaan en hoe ik dit kan verhelpen?

Topfield-7710 HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat is het doel ervan om het zo in te stellen? Waarom houd je tuner 1 en 2 qua inhoud niet gelijk?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik jouw verhaal goed lees maak ik eruit op dat je de zenders van Astra(1) op Tuner 1 en de zenders van Astra3 (23,5) op Tuner 2 hebt opgeslagen, is dit correct?

Als dit inderdaad het geval is dan moet de zenders op Tuner 1 en Tuner 2 eerst gelijktrekken.

M.a.w., zowel in Tuner 1 als Tuner 2 staan dezelfde kanalen, te controleren via de OK toets en de rode toets.

Dit kan via het menu, optie 'Kanalen kopiëren - Alles kopiëren.

Hierna moet gewoon alles normaal functioneren, mits je bij LNB instellingen het Verbindingstype op 'Gescheiden' staat.

Misschien ben ik nog iets vergeten maar dat wordt dan nog wel door iemand anders aangevuld.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu zorgt dat beide tuners dezelfde zenders bevatten zul je denk ik van je probleem af zijn. Wel 1 mits... je moet via een diseqcswitch gaan werken en/of lnb's met twee uitgangen hebben. Of je werkt draaibaar... maar dat kan ik niet uit je verhaal opmaken.

 

Als je nu met tuner 1 opneemt kun je alleen nog maar kijken naar zenders op dezelfde transponder als waar tuner 1 opneemt, of naar de andere satelliet via tuner 2.

 

Maak je beide zenderlijsten gelijk heb je dit probleem niet.

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kopiëren van alle kanalen had ik al gedaan. En als ik op OK druk, en vervolgens op het rode knopje, dan zie ik bij "TV zenders(Tuner1)" de zenders met de vermelding "T1", bij "TV zenders(Tuner2)" en bij "TV zenders(All Tuner")) zie ik dezelfde zenders (ook Discovery HD) met de vermelding "T2". Ik heb geen gemotoriseerde schotel, en ik heb de duo LNB van CD. Ik heb geen loop-through, en het verbindingstype is "Gescheiden". LNB 1 IN en LNB 2 IN zijn rechtstreeks verbonden met de LNB 1 respectievelijk LNB 2. Ik maak géén gebruik van DiSEcQ, dus zou je zeggen dat ik overal DiSEcQ "Uit" zou kunnen zetten. Maar onder LNB instellingen krijg ik alleen signaal op de Astra 1E 23.5 als ik DiSEqC op "2 van 4" heb staan. Ik ben ervan overtuigd dat ik iets verkeerd geconfigureerd heb (ik ben namelijk een absolute leek op satelliet-gebied) maar de vraag is natuurlijk wat?

Topfield-7710 HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

DiSEqC 1.0 moet bij jouw geschetste configuratie altijd op 2 van 4 staan want anders kun je niet tussen de 2 satellieten schakelen.

Dus de in jouw openingsbericht beschreven instellingen zijn correct.

 

Stel dat je naar een of andere zender kijkt (b.v. RTL4) op Tuner 1 en de opname (b.v. SBS6) start ook op Tuner 1.

Het gevolg hiervan is dat de zender switcht van RTL4 naar (SBS6), de zender die je hebt programmeert om op te nemen.

Eerstens kun je dit voorkomen door altijd op te laten nemen op b.v. Tuner 2 (in te stellen via het menu) en je kijkt altijd naar Tuner 1 (in te stellen via de OK en rode knop).

Mocht de switcht onbedoeld en onverwacht toch weer gebeuren dan moet via de OK en de rode knop de Tuner omzetten naar Tuner 1 want immers wordt zoals ingesteld opgenomen op Tuner 2.

Ik hoop dat je het een beetje kunt volgen.

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de meest recente firmware op je toestel? Bij de oudere firmware kwam het voor dat je Topfield overschakelde naar het kanaal dat je wilde opnemen.

 

Heb je al eens geprobeerd om als je de "OK/List" knop indrukt dat je dan beide tuners actief maakt met de rode toets?

If you don't know where you are going, you'll probably end up somewhere else...

Dreambox 600 PVR, Topfield TF7710 HD PVR, Visiosat bisat met 13.0;19.2;23.5;28.2 en Visiosat 120 cm + VBOX + H2H Jaeger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de versie-informatie:

Systeem ID 23231

Loader versie L1.02

Device versie v2.0.14

Firmwareversie 7.00.34

Laatste update Apr 7 2009

 

Als geen opname actief is:

Als ik op op "OK" druk, zie ik "TV zenders (All Tuner)", achter elke zender staat "T2". Kies ik met het rode knopje een andere tuner ingang, dan zie ik bij zowel T1 als T2 dezelfde zenders. Als ik een HD-zender kies zie ik in de info-balk "Tuner 2" en heb beeld. Als ik een publieke omroep kies, zie ik ook "Tuner 2" en heb ook beeld. Als ik via "Andere tuner ingang" Tuner1 kies, en dan een HD zender kies, heb ik géén beeld. En dit is volgens mij de oorzaak van het probleem.

 

Als opname actief is: (maakt niet uit welke zender wordt opgenomen): Als ik op "OK" druk, zie ik "TV zenders (All Tuner)", maar nu staat achter elke zender "T1".

Kies ik een zender van Astra 1E 23.5, dan zie ik in de info-balk "Tuner 1", maar heb geen signaal. Als de opgenomen zender een HD-zender is kan ik deze niet zien. Kies ik een publieke omroep (van Astra), dan zie ik "Tuner 1" in de info-balk maar heb ik wél beeld.

 

Nadat opname gestopt is:

Als ik een HD-zender kies, zie ik in de info-balk "Tuner 1" en heb weer geen beeld. Pas als ik in Menu, Installatie, Zenders zoeken, Satellietnaam "Astra 1E 23.5", Selecteer tuner, "Tuner 2" heb geselecteerd kan ik de HD-zenders weer ontvangen. Ik kan het probleem ook verhelpen door op "OK" te drukken (er staat dan "TV zenders(All Tuner", maar nu staat "T1" achter alle zenders) en dan via "Andere tuner ingang" Tuner2 te kiezen.

 

Samenvatting:

Volgens mij wordt het probleem veroorzaakt doordat ik geen HD zenders op Tuner1 kan weergeven, en dat terwijl ik alle zenders heb gekopieerd. De vraag is nu hoe ik dit kan verhelpen?

 

 

 

Topfield-7710 HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Digital TV=Great

Als geen opname actief is:
Als ik op op "OK" druk, zie ik "TV zenders (All Tuner)", achter elke zender staat "T2". Kies ik met het rode knopje een andere tuner ingang, dan zie ik bij zowel T1 als T2 dezelfde zenders. Als ik een HD-zender kies zie ik in de info-balk "Tuner 2" en heb beeld. Als ik een publieke omroep kies, zie ik ook "Tuner 2" en heb ook beeld. Als ik via "Andere tuner ingang" Tuner1 kies, en dan een HD zender kies, heb ik géén beeld. En dit is volgens mij de oorzaak van het probleem.

Met andere woorden:
Je kunt de publieke omroepen, meestal Astra 1 (19,2) zowel op T1 als op T2 ontvangen.
Je kunt de HD-kanalen, meestal Astra 3 (23,5) wel op T2 ontvangen maar niet op T1.

Omdat je zowel Astra 19,2 en Astra 23,5 kunt ontvangen schijnt de DiSeqC 1.0 goed ingesteld te zijn.

Volgens mij is er toch iets met het copieeren mis gegaan.
Als je nu op Tuner 1 een HD zender kiest op Astra 23,5, wat staat er dan in de bovenste 2 informatiebalken bij LNB Instellingen - Satellietinstellingen?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet er wel voor zorgen dat je beide tuners op dezelfde manier configureert nl:

DISEQC 1.0 op 1 voor 19,2°E (Astra1) en

DISEQC 1.0 op 2 voor 23,5°E (Astra3)

 

Dit op beide tuners.

 

Dit kan verklaren waarom je enkel HD zenders ontvangt op Tuner 2 en niet op Tuner 1

 

(Voor DISEQC 1.0 op 1 hoef je in feite niets te doen. De DISEQC switch neemt dit aan als default waarde)

 

Succes !

If you don't know where you are going, you'll probably end up somewhere else...

Dreambox 600 PVR, Topfield TF7710 HD PVR, Visiosat bisat met 13.0;19.2;23.5;28.2 en Visiosat 120 cm + VBOX + H2H Jaeger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een HD-zender op Tuner 1 kies, dan Installatie, LNB Instellingen kies, zie ik bovenin staan:

98% Niveau

00% Kwaliteit

Satellietnaam Astra 1E 23.5

Selecteer tuner Tuner 1

 

Verander ik Tuner 1 in Tuner 2, dan wordt de kwaliteit 97%.

 

Is dit een antwoord op je vraag?

Topfield-7710 HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...