Ga naar inhoud


De Amerikanen verspillen en wij maar zuinig zijn...


Gast Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Gast Drs. IJzerbout

Ik was paar dagen geleden op een beurs in Las Vegas..

Moest ik een -extra- "Energy Surcharge" van $ 3,81 per nacht betalen op de hotel rekening.

Verder stond er op de deur een text met de mededeling: "Conserve Energy, Turn Off The Light".

Ik heb hier even met gefronste wenkbrouwen naar staan kijken totdat ik me realiseerde dat ik in Las Vegas was...en dan vragen ze mij om energy te sparen en dit ongevraagd te bestraffen met een "Energy Surcharge".

De Airconditiong draaide ongevraagd, ik kon hem niet eens uit doen. Om de kamer op een andere manier te luchten ging niet, de ramen konden niet los.

Dit terwijl in ieder modern hotel in Europa de stroom op de kamer pas ingeschakeld wordt als je de hotelsleutel in een soort gleuf schuift. Pas daarna kun je de airconditioning inschakelen. Dus bij het verlaten van je kamer gaat alles uit, behalve de koelkast.

Een uiterst simpele oplossing maar de Amerikanen zijn hier domweg te stom voor.

Ik hoop echt dat Chrysler, GM en consorten volkomen naar de kloten gaan, want anders zullen ze het nooit leren.

 

Een ander voorbeeld. Als ik in Montréal ben gaan we vaak eten of ontbijten in mijn stamkroeg: "Teddy".

Erg gezellig daar maar wat me iedere keer weer opvalt is dat er in het hele etablishement wel 10 van die Plasma´s of LCD´s hangen met allerlei onzinnige kanalen erop. Geen geluid want er draait gewoon muziek uit één of andere MP3 player via de spijkers. Ik heb er eens op gelet, maar er is echt geen ene hond die er naar kijkt. Dit is pure energie verspilling..niet alleen dat, maar de warmte van die krengen moet ook weg, en dus maar draaien met die airconditioning.

 

Ben ik nou de enigste die zich aan dit soort praktijken ergert..?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik denk er hetzelfde over!

 

Maar ook hier in Nederland kan nog genoeg gespaard worden.

Basisscholen waar ik voor het werk meestal vertoef hebben in de regel ook geen goed afgestelde verwarming. Spul staat regelmatig volop aan en de juffen zetten de ramen los om het niet te warm te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan er een liedje over mee zingen

Bijna alle overheids/semi overheids gebouwen doen niets

aan energie/kosten besparing (gemeentehuizen zorginstellingen

ziekenhuizen enz enz).

En ze zijn ook niet van plan iets te doen ,dan moet hun

technische dienst iets meer doen en dat willen ze niet.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amerikanen stom.... vergeet het maar.

Je ziet over het hoofd dat ze die airco expres laten draaien (en liefst serieus koud) en dat de ramen ook bewust niet open kunnen. Het is nou net de bedoeling (in Vegas tenminste) dat de kamers vooral NIET uitnodigen om er gezellig de tijd door te brengen, dan verdienen die mannen niets. Jij moet niet op je kamer liggen zolang je nog geld hebt dat je in die automaten kunt verliezen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Dat is niet alleen in de USA ook in het Midden Oosten kunnen ze er wat van.

Airco bij een pinautomaat buiten aan de muur.

En volgens mij las ik een tijdje terug dat ze ergens bij een hotel het strand willen gaan koelen...

Ja, je leest het goed. Een koelsysteem in het zand zodat je er als de zon op volle toeren draait toch het strand op kunt zonder te verkoolde voeten te krijgen.

 

En wij inderdaad maar besparen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Nou het begin is er Fiat neemt Crysler(en Opel) over, ik zie die patserige yanken al in een Fiat 500 tje zitten naar de Mc drive :D


Dan moeten die vetkleppen hun auto aantrekken in plaats van er instappen... :D


Btw... heb ff een linkje gezocht over die gekoelde stranden...
Hier klikken
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Nou het begin is er Fiat neemt Chrysler(en Opel) over, ik zie die patserige yanken al in een Fiat 500 tje zitten naar de Mc drive :D


Ja en het gaat heel erg veel lijken zoals op de overname door Fortis (deze Fortis bestaat inmiddels niet meer) van ABN Amro.
Gaat het kleine FIAT (dat bijna failliet was/is) Opel Duitsland, Chrysler, Saab en Vauxhall overnemen?
Over Opel Belgie en Opel Tsjechie wordt niet meer gesproken.

Zal Wouter Bos dan straks ook eigenaar worden van een autofabriek als het misgaat? Of Angela Merkel?

Sorry als dit te politiek was, maar moest even kwijt. Ik heb bij de overname een naar gevoel bij.
Het past in de topic omdat de Amerikanen de veroorzakers zijn/waren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de VS en de VAE is natuurlijk het klimaat wel even anders dan in Nederland; langere periode echt warm. Dat ze overal airco hebben is wel begrijpelijk.

 

Waar ik me niet zo zeer aan irriteerde, maar wel over verbaasde:

 

In New York een keer in de winter meegemaakt, dat het op de kamers stervens warm was, geen temperatuursregeling te vinden. Kreeg ik -na bij de receptie te hebben uitgehuild- te horen dat de temperatuur geregeld werd met de twee aanwezige airco units! Raam open was geen optie: te koud.

 

In Dubai een keer gegeten in de buitenlucht, terwijl je gekoeld werd met een airco. Valt natuurlijk in het niet bij het feit dat je er kunt skieen in de sneeuw terwijl het buiten 40 graden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland kunnen we er anders ook wat van hoor. Afgelopen winter nog wilde ze de deuren dicht doen in de Amsterdamse winkels zodat de kachel niet zo hoog hoefde. Alle winkeliers protesteerde.

 

En kijk 's avonds maar eens hoe veel licht er brand in de etalages van winkels, of in de showrooms van auto dealers.

 

Bij hoeveel bedrijven blijven 's avonds en in het weekend alle computers aan staan?

 

De energie die gebruikt wordt door particulieren is een fractie van het totaalverbruik. Laten ze eerst eens beginnen bij de bedrijven en dan mij dwingen om spaarlampen te gaan verbruiken ipv gloeilampen door deze vanaf 2000zoveel te verbieden.

 

Pat

Inventors are crazy until they invent something.

Then they are geniuses.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ik hoop echt dat Chrysler, GM en consorten volkomen naar de kloten gaan, want anders zullen ze het nooit leren.


Leuk voor al die duizenden werknemers die wel de lichten uitzetten omdat ze elk dubbeltje hard nodig hebben in deze voor vele barre tijden...

De mens doet er pas iets aan wanneer het moet.

Er is maar 1 manier om het te veranderen en dat is wanneer de overheid dit oplegt. En zolang zij afhankelijk verkiezen te blijven van de energiemaatschappijen zal er nooit wat veranderen want gemak dient de mens.

Kun je:
a. er iets aan proberen te doen
b. het negeren
c. je blijven ergeren totdat je een ons weegt

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Nou het begin is er Fiat neemt Chrysler(en waarschijnlijk ook GM Opel duitsland) over, ik zie die patserige yanken al in een Fiat 500 tje zitten naar de Mc drive :D
Dat is pas afzien voor die vervuilende en verspillers en credietcrisis veroozakende Amerikanen. mad


zullen wel niet de fiat 500 nemen,te zuinig.
Maar hun Ferrari.(behoort ook tot fiat)

on-topic

bewerkt om niet teveel mensen het hoofd te stoten

- Deelnemers dienen erop toe te zien dat de berichten die zij plaatsen, niet beledigend of aanstootgevend zijn.



nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gemiddelde Amerikaan kijkt niet over de grens en door CNN krijgt hij amper nieuws over hoe het in de rest van de wereld toegaat. Er wordt alleen maar nationaal nieuws gepresenteert en misschien 2 minuten op een uur internationaal.

 

Zij weten dus amper wat er om hunheen gebeurt en wat andere landen er aan doen.

Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Amerikanen zijn ook helemaal over de zeik als de zeer lage benzineprijs met een paar dollarcent wordt verhoogd! Hele land in rep en roer.

 

Die lage prijzen zijn geen stimulans alternatieve technieken of zuinige auto te gaan toepassen.

 

Ver Dubai zullen we maar niet hebben, zolang daar in de bloedhitte skihallen en ijsbanen worden gebouwd!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rocketscientist
Een gemiddelde Amerikaan kijkt niet over de grens en door CNN krijgt hij amper nieuws over hoe het in de rest van de wereld toegaat. Er wordt alleen maar nationaal nieuws gepresenteert en misschien 2 minuten op een uur internationaal.

Zij weten dus amper wat er om hunheen gebeurt en wat andere landen er aan doen.


Volgens mij kijkt juist CNN nog het meest verst over de grenzen heen van de USA. In ieder geval verder dan de echte landelijk zenders en netwerken zoals NBC, ABC, CBS en FOX. Die hebben alleen hun blik in eigen land.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...