Ga naar inhoud


Dr.Tic E2


flugel

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: hemertje
De huidige PLi images zitten op versie 2.3.6, DrTic is gebaseerd op 2.0, DrTic zal dus de versie moeten ophogen in zijn ontwikkelomgeving...

OK bedankt, dan zal ik dat even terugkoppelen aan de maker. wink

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Apple740
Gelijk zeggen dat hij volgende keer minder rum in zijn cola'tjes
moet doen :D (gezien zijn naam Dokter Tic is hij daar een liefhebber van smile )

Haha, dat zal ik maar niet doen, moet hem nog even te vriend houden.
Volgens de website is Drtic een afkorting in het Tsjechisch van:
DReambox TItulkovaC (= Dreambox subtitler).
Verder betekent drtic in het Tsjechisch: a crusher, a hammer mill, a pulping machine, a garbage disposal unit.
Dat laatste zal wel bedoeld zijn, om hem in te deponeren als het weer eens niet wil werken wink

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al met al wel jammer dat ie in PLI (nog) niet werkt... frown.

Maar hou ons op de hoogte met nieuws van je tsjechische vriend smile.

 

B17

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De huidige PLi images zitten op versie 2.3.6, DrTic is gebaseerd op 2.0, DrTic zal dus de versie moeten ophogen in zijn ontwikkelomgeving...


De opendreambox.org distributie gebruikt ook versie 2.0, dus da's dan geen gekke keus voor de maker.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterg
Origineel bericht van: MiLo
Citaat:
De huidige PLi images zitten op versie 2.3.6, DrTic is gebaseerd op 2.0, DrTic zal dus de versie moeten ophogen in zijn ontwikkelomgeving...


De opendreambox.org distributie gebruikt ook versie 2.0, dus da's dan geen gekke keus voor de maker.


nee, alleen de (verouderde) dreambox branch.
org.openembedded.dev zit al weer bijna een jaar op 2.3.6 inmiddels.

En er is inmiddels een nieuwe dreambox branch, die wel redelijk up-to-date gehouden wordt met .dev.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft even geduurd maar onze Tsjechische vriend van drtic heeft mij nu een aangepaste versie gestuurd, en hoera, deze werkt wel onder PLi Jade2 (2009-05-04) ! laugh

 

Voor de goede orde:

Ik heb de installatie van de website gevolgd, daarna de drtic file overschreven in de /etc/tuxbox/Drtic directory, en het bestand moet uitvoerbaar zijn (bestandsrechten: 755).

drtic.zip

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een aanvullende tip. Ik vond het standaard ingestelde font niet zo mooi. Je kunt de file Drtic.ttf welke nu een symlink is naar md_khmurabi_10.ttf vervangen door een andere symlink naar een ander font of zelf een font uploaden en hernoemen naar Drtic.ttf.

Bijvoorbeeld de standaard aanwezige andale.ttf zag er al beter uit, maar ik heb er een Helvetica condensed font ingezet (HelveticaLTStd-Cond.otf), en nu komt het dicht in de buurt van het standaard gebruikte lettertype op de Nederlandse TV.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank67
Nog een aanvullende tip. Ik vond het standaard ingestelde font niet zo mooi. Je kunt de file Drtic.ttf welke nu een symlink is naar md_khmurabi_10.ttf vervangen door een andere symlink naar een ander font of zelf een font uploaden en hernoemen naar Drtic.ttf.
Bijvoorbeeld de standaard aanwezige andale.ttf zag er al beter uit, maar ik heb er een Helvetica condensed font ingezet (HelveticaLTStd-Cond.otf), en nu komt het dicht in de buurt van het standaard gebruikte lettertype op de Nederlandse TV.


kun je daar eender welk lettertype uit windows inplaatsen ??
kun je eventueel dat lettertype hier ook even plaatsen ??

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bambike
kun je daar eender welk lettertype uit windows inplaatsen ??
kun je eventueel dat lettertype hier ook even plaatsen ??

Ik denk het wel, gewoon een willekeurig True Type Font, of een Open Type Font.
Hierbij het font dat ik nu erin heb (even uitpakken uit de zip file).
Het gemakkelijkste is het om dit te hernoemen naar Drtic.ttf en daarmee de andere aanwezige file te vervangen.

HelveticaLTStd-Cond.zip

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...