Ga naar inhoud


Sinds nieuwe update - elke 10 minuten een storing in het beeld


ranico

Aanbevolen berichten

ben het helemaal met bliksem eens!! ik heb ook genoex boxen hier gehad die na het flashen met een nul modem kabel weer werkten als een trein en geen problemen meer hebben

VU+Duo2 (2xs2+2xDVBC) (OpenPLI) + Vu+ Solo SE v2 (Dual C) (OpenPLI) + DM800HD se (OpenPLI 4.0) + DM One UHD Combo

Triax 80CM Multifeed  (13-19-23-28)  Ziggo (Full Package)  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Oplossing voor dit probleem =

Flashen met een nul modem kabel en Dreamup iso via netwerk.

 

Deze methode laat geen vuiligheid achter.

 

Dit werkte bij De_Muts blijkbaat.

Als bij dIMITRY deze methode ook successvol zijn, dan ga ik deze methode alvast proberen. Maar dit zal na mijn verlof zijn.

 

Momenteel gebruik ik nog steeds de PLI versie van 30 maart (zonder de SW update aan te klikken)

 

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hemertje,

 

Heb jij een suggestie in welke richting ik het wel moet zoeken? Valt er nog iets aan CCcam te configureren dat dit kan oplossen of moet ik het in een heel andere richting zoeken? Kunnen settings hier bijvoorbeeld invloed op hebben?

 

dMITRY

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

storingen in beeld wijzen op te lange ecm tijden die je als antwoord van je kaart krijgt.

 

zit de kaart in de kaartlezer van je 8000 of komt het via een share binnen?

 

wat krijg je als antwoord binnen CCcam op je entitlements?

 

Code:
SECA card xx.xxx.xxx.xxx entitlements:0000 MANAGMENT        : 2009-08-15006a CANALDIGITAAL    : 2009-08-16

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
bliksem en de_muts:

wat een onzin wordt er hier door jullie weer als waarheid de wereld ingeslingerd



wat klets je nu ik heb hier al diverse boxsen gehad die niet lekker loppen en via lan shit bleef, via nul modem kabel weer perfect doen.

waar dat aan licht heeft nog niemand mij kunnen vertellen en somigen zo als JIJ zien het als onzin maar de beziters van die dreamboxsen zijn blij dat ze weer normaal tv kunnen kijken dus jij kan het onzin vinden maar zelf bij dream geven ze deze optie als mensen problemen hebben met hun box.

Dreambox DM8000HD

 

AZBOX Premium +

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe CanalDigitaal kaart zit in de onderste kaartlezer. De entitlements zijn als volgt:

CCcam Smartcard information

Welcome to the CCcam information client.

card reader /dev/sci0

handled 7(7) ecms and 0(0) emms

SECA card 00.571.***.*** entitlements

0000 MANAGEMENT : 2009-08-22

0000 CANALDIGITAAL : 2009-08-04

 

Card reader /dev/sci1

no or unknown card inserted

 

Kaartnummer is met sterretjes overschreven omdat ik niet kan overzien of er risico's aan kleven om het nummer hier te vermelden.

 

Ik heb inmiddels ook getest met mgcamd 1.30d maar die geeft na enkele seconden een freeze en vervolgens geen beeld meer.

 

Welke andere softcam (die via PLI te downloaden is) zou goed met de CD-kaart moeten werken?

 

dMITRY

 

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bliksem
Origineel bericht van: hemertje
bliksem en de_muts:

wat een onzin wordt er hier door jullie weer als waarheid de wereld ingeslingerd



wat klets je nu ik heb hier al diverse boxsen gehad die niet lekker loppen en via lan shit bleef, via nul modem kabel weer perfect doen.

waar dat aan licht heeft nog niemand mij kunnen vertellen en somigen zo als JIJ zien het als onzin maar de beziters van die dreamboxsen zijn blij dat ze weer normaal tv kunnen kijken dus jij kan het onzin vinden maar zelf bij dream geven ze deze optie als mensen problemen hebben met hun box.


we hebben het hier in dit draadje wel over de 8000 box met de reeds eerder aangegeven NAND technologie waarbij de gehele flash effectief overschrijven wordt waarbij er dus geen ' rest' overblijft na het flashen. de topicstarter heeft het dus niet over o.a. de verouderde 7000's en andere CDK boxen die dit probleem inderdaad wel hadden!

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels de settings van Henksat geïnstalleerd. Het probleem is niet opgelost helaas.

 

Ik heb nog geen andere softcam gevonden die als alternatief kan dienen voor CCcam. evocamd geeft helemaal geen beeld en mgcamd loopt na een paar seconden vast.

 

Iemand suggesties vooir een softcam die ik zou kunnen proberen (één die via PLI wordt aangeboden)?

 

dMITRY

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dIMITRY

 

Je kan ook proberen deze PLI image te downloaden:

pli-enigma2-jade2-dm8000-20090330-6311.nfi

 

Wanneer je CCcam installeert is het wel versie 2.1.1, en heb je geen freezes meer. Maar vergeet niet dat je de SW update vanuit de DB niet mag uitvoeren, of de freezes komen terug.

 

ps. Momenteel slaag ik er iet in om een bestand op te laden. Blijft hangen bij <Voeg bestand toe>. Geprobeerd met 2 webbrowser internet expl. en google chrome.

 

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Ranico's tip geprobeerd en net een minuut of 20 naar Veronica zitten kijken. Ik heb geen onderbrekingen of andere ongewenste verschijnselen meer gezien. M.a.w het probleem is opgelost.

 

Er is dus een verschil tussen de PLI's van 30 maart en die van 4 mei die dit verschijnsel veroorzaakt. Ik hoop dat de makers van PLI kunnen uitvogelen wat dat verschil is.

 

Iedereen bedankt voor het meedenken!

 

dMITRY

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan ik het nog moeilijker maken. Ik gebruik de PLI image van 4 mei en CCcam 2.1.1 en heb helemaal geen problemen. Gisteren als test de laatste image van Milo geladen en regelmatig stond het beeld stil. PLI weer teruggezet en alles weer goed.

 

VU+ Solo4k S2/S2/C/C, ET10000 S2/S2/S2, ET8000 C/C/C+ , VU+ Ultimo S2/S2/, Moteck disecq rotor, 90 cm Funke schotel. 60 cm Triax schotel vast op Astra 19,2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: S_Hopper
Misschien kan ik het nog moeilijker maken. Ik gebruik de PLI image van 4 mei en CCcam 2.1.1 en heb helemaal geen problemen. Gisteren als test de laatste image van Milo geladen en regelmatig stond het beeld stil. PLI weer teruggezet en alles weer goed.


Ook bizar.

Als er blijkbaar niets in de flash blijft hangen, zou het misschien kunnen dat er iets op de interne HDD wordt gezet waardoor bij een update of switch naar een ander FW, er problemen mee heeft.

Ik veronderstel dat iedereen wel een interne HDD heeft bij dit vervelend probleem.

Zelf heb ik geen zin om de HDD op te kuisen en te formateren om dit als een (domme) test eens te proberen.

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dMITRY
Ik heb Ranico's tip geprobeerd en net een minuut of 20 naar Veronica zitten kijken. Ik heb geen onderbrekingen of andere ongewenste verschijnselen meer gezien. M.a.w het probleem is opgelost.

Er is dus een verschil tussen de PLI's van 30 maart en die van 4 mei die dit verschijnsel veroorzaakt. Ik hoop dat de makers van PLI kunnen uitvogelen wat dat verschil is.
dMITRY


Voor mij is dit momenteel een workaround. Maar uiteindelijk zou ik graag dit probleem opgelost willen zien, want op een bepaalde dag moeten we wel eens upgraden omdat we anders geen beeld zouden hebben.
Zolang dat dit probleem niet voorkomt bij 1 van de PLI members, kunnen we wel fluiten naar een oplossing. Want hoe zouden ze dit kunnen zoeken/debuggen.
Hopelijk kunnen ze wel wat tips geven.

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...