Ga naar inhoud


Sinds nieuwe update - elke 10 minuten een storing in het beeld


ranico

Aanbevolen berichten

naar mijn idee ligt het probleem bij CCcam

 

wanneer je naar de entitlements kijkt zie je dat de kaart regelmatig gereset wordt in de interne kaartlezer van de box, de ecm's en emm's nummer worden namelijk regelmatig teruggezet naar 0 terwijl deze gewoon hoort op te tellen!

 

bij externe laartlezers heb ik dit probleem nog niet gezien

 

ook lijkt het goed te gaan wanneer je geen config gebruikt, zodra ik er een config in plak gaat het fout.

 

verder kan ik het niet verklaren...

 

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik vermoed dat het de drivers zijn.

Vooral omdat de ene versie bij persoon A goed werkt, en bij B juist niet, en de andere versie net andersom.

 

Zelfde versie CCcam, dus daar ligt het ook niet aan.

Tussen die verschillende versies zijn er wel andere drivers in de image gekomen, dat zou er mee te maken kunnen hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de hele berichtgeving wordt door anderen iets suggestief aan de lezer te kennen gegeven maar ranico,

jij geeft geen enkele info over je kaart en abo

dat kan (ondanks de overige verklaringen) wel belangrijk zijn

 

heb je een

heb je twee

heb je verschillende caid's

etc

 

chiao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
in de hele berichtgeving wordt door anderen iets suggestief aan de lezer te kennen gegeven maar ranico,
jij geeft geen enkele info over je kaart en abo
dat kan (ondanks de overige verklaringen) wel belangrijk zijn
chiao


2 smart kaarten:
TVV seca3 (basis + pluspakket)
CDS seca2 (setup pakket, alleen de nederlandse commercielen + NED1-2-3)
Alleen maar CCcam geinstalleerd.

Mijn tweede die vermeld staat in mijn handtekening DB 7020 wordt momenteel niet gebruikt.

Bedankt voor de hulp, indien meer info vereist, zal ik het met plezier vermelden.

Voor wat staat caid's ?

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

omdat ik het zelf heb ondergaan, betreffende twee kaarten

met meerdere CAID's is dat wellicht een informatie die cruciaal is voor het oplossen van je storing

 

de CAID's zijn, de crypties die in het signaal verstopt zijn om op deze of gene kaart te kunnen worden geopend

 

kijk maar bij kingofsat.net en je ziet dat sbs6 meerdere coderingen kent

coderen en cryptie is een vaak oneigenlijk misbruikte term

het is feitelijk een "crypt" die je kaart met on board firmware "de-crypt" opdat je receiver access dus beeld krijgt

 

probeer eens voor een uurtje enkel een kaart

dan zie je waarom ik met evenwel filters werk in de cccam.cfg of de kaarten over twee dreamboxies verdeel.

 

chiao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

 

Bedankt voor de uitleg en tip.

 

Ik had al eens geprobeerd om alleen te werken met TVV kaart (een goede maand terug), maar had al opgegeven nadat de eerste freeze al optrad.

Maar ik had dus langer moeten wachten.

 

In de week is het prime time, en durf ik nu niet meteen deze tip uit proberen. Hopelijk lukt het me nog in het weekend, want na het weekend heb ik verlof (en gaat de db7020 mee, en hier geen problemen mee, met dezelfde PLI en CCcam)

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij hoef je niet echt veel dingen te proberen, het probleem is duidelijk, en bij meerdere mensen aanwezig: de seca3 kaart reset regelmatig in de interne kaartlezers van de 8000.

Wellicht omdat hij iets meer stroom trekt dan een ouwe seca2, of omdat de kaartlezer klok niet schoon genoeg is, of wat voor andere reden ook.

Volgens mij is het enige wat hierop van invloed kan zijn in een image, de gebruikte drivers.

De laatste tijd zijn er bijna wekelijks nieuwe drivers voor de 8000 beschikbaar gekomen, dus kan je misschien verschillend gedrag verwachten/verklaren van versie tot versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dit probleem ook al voordat de hard disk werd geleverd dus die speelt geen rol denk ik.

 

Wat ik wel heel vreemd vind is dat er andere 8000 gebruikers zijn die met dezelfde image (PLI van 4 mei) en CCcam2.1.1 geen problemen hebben. Misschien zijn er minieme hardwareverschillen tussen de geleverde 8000's die een rol kunnen spelen.

 

Ik beschouw het downgraden van PLI ook als een lapmiddel want soms bestaat gewoon de noodzaak om naar de laatste versie te gaan.

 

Zodra er weer een nieuwe PLI is ga ik die weer proberen.

 

dMITRY

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dMITRY
Ik had dit probleem ook al voordat de hard disk werd geleverd dus die speelt geen rol denk ik.


nee, dat lijkt mij ook zeker niet.
Er komt binnenkort een jade3, met nieuwe driver. Ben benieuwd hoe je ervaring daar mee is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

zoek niet verder het zit werkelijk in de ccam de laatste versie

gebruik je een ci module aston heb je geen storingen meer.

dit moet toch op te lossen zijn of niet?

is er wat mis in de config. van ccam ?

of ben ik verkeerd aan het denken

weet iemand hoe dit op te lossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dit al geprobeerd in CCcam config:

 

SMARTCARD CLOCK FREQUENCY: /dev/sci0 8000000

SMARTCARD CLOCK FREQUENCY: /dev/sci1 8000000

 

Hierdoor ging bij mij de snelheid waarmee de kaart gelezen werd omhoog van ca. 0,375 naar 0,265.

 

 

VU+ Solo4k S2/S2/C/C, ET10000 S2/S2/S2, ET8000 C/C/C+ , VU+ Ultimo S2/S2/, Moteck disecq rotor, 90 cm Funke schotel. 60 cm Triax schotel vast op Astra 19,2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gisteren newnigma erop gezet, standaard met cccam 2.1.1 zelfde problemen met om de zoveel minuten storingen in beeld, op deze image kun je wel heel makellijk van emu-cam wisselen dus vandaag de hele dag op ccam 2.0.11 gedraaid en geen storingen.

probleem lijkt opgelost.

zijn er nog nadelen aan verbonden met het gebruiken van deze versie van cccam in plaats van de allerlaatste?

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...