Ga naar inhoud


[DM800HD] Moet ik mijn box terugsturen i.v.m diseqc problemen


ilya

Aanbevolen berichten

Ik heb bij mijn box een nieuwe tuner (van dream opgestuurd gekregen) ingezet en de problemen zijn weg. Bij het doorlezen van dit topic ben ik er nu dus ook achter gekomen dat ik een tuner had van HIG003 Rev:J. Deze schijnt bekend te staan om het probleem. Voor mij is het probleem opgelost. De nieuwe tuner is een HIG003 Rev:K

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: robbedoeske
Heb de box ook even opengeschroefd,en ik zie op het moederbordje staan "800 rev J" Is dit nu dus ook een verouderde box? Heb de tuner er zelf niet uitgehaald om te kijken wat daarop staat,weet niet echt hoe dat moet.


Kon het bericht niet meer bewerken dus dan maar ff zo,heb er een alps dvb-s tuner inzitten,klopt dat?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: robbedoeske
Origineel bericht van: robbedoeske
Heb de box ook even opengeschroefd,en ik zie op het moederbordje staan "800 rev J" Is dit nu dus ook een verouderde box? Heb de tuner er zelf niet uitgehaald om te kijken wat daarop staat,weet niet echt hoe dat moet.


Kon het bericht niet meer bewerken dus dan maar ff zo,heb er een alps dvb-s tuner inzitten,klopt dat?


Het gaat om de tuner dus niet om het MB. Bij mij was het probleem dat de box niet goed schakelde met een uncommitted en daarachter 2 committed schakelaars. Door de tuner te vervangen door een met Rev: K is het probleem weg.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijne afgelopen maandag binnen gekomen. even opgengeschroevd. maar het is een revisie K. tuner. Als ik switch naar andere satelliet Tune Failed (na een nachtje standby) Astra 1 (port1) werkt gewoon goed. Alles op port 2,3,4 Tune failed. Heb trouwens een standaard switch (geen spaun) werkt probleemloos op de dm7000.

 

 

Receivers: DM800 (OpenPLi) - DM500 clone (tuner overleden) - Philips DSR 7121 HD, Sunray SR4 Trial tuner (800SE clone met OpenATV 5), Xtrend ET9200 silver benelux  (Openpli), AzBox Elite cable/sat (OpenATV 6)

Visiosat 13E,19.2E,23.5E,28.5E

Abbo: Canal digitaal Basis + HD, Caiway

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mk2K
mijne afgelopen maandag binnen gekomen. even opgengeschroevd. maar het is een revisie K. tuner. Als ik switch naar andere satelliet Tune Failed (na een nachtje standby) Astra 1 (port1) werkt gewoon goed. Alles op port 2,3,4 Tune failed. Heb trouwens een standaard switch (geen spaun) werkt probleemloos op de dm7000.



het was mijn eigen fout. box zapt weer goed tussen sats. had hem door gelust naar mijn pc sat kaart. En als de PC aan staat dan werkt het switchen niet wat mij eigenlijk al bekend was.

Receivers: DM800 (OpenPLi) - DM500 clone (tuner overleden) - Philips DSR 7121 HD, Sunray SR4 Trial tuner (800SE clone met OpenATV 5), Xtrend ET9200 silver benelux  (Openpli), AzBox Elite cable/sat (OpenATV 6)

Visiosat 13E,19.2E,23.5E,28.5E

Abbo: Canal digitaal Basis + HD, Caiway

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast DreamSat06

:D

 

Allemaal bedankt voor de info.

Dit was de oplossing voor mijn probleem !

 

Ik heb de (nieuwe) DM800 tuner “Revisie K” ontvangen, ingebouwd en getest.

 

Nu werkt alles prima. Zelfs de 10/1 diseqc switch kan UnCommitted aangestuurd worden. Getest en werkend :-)

Dus kan je zo tot 40 LNB’s aansturen.

 

 

De instellingen voor een 10/1 Diseqc schakelaar in de Uncommitted mode (mode 5) met op elke van de 10 uitgangen kan je een normale 4/1 (Comitted) diseqc schakelaar aansluiten.

Op elke van de 4 uitgangen van die normale 4/1 (Comitted) diseqc schakelaar, kan je een LNB aansluiten.

Zie schema :

Sorry ik de link niet werkend. Dom maar het is niet anders :-((

 

Maar indien naast de vaste lnb"s ook nog een draaibare Diseqc schotel aan wil sluiten, dan hoef je alleen een vaste LNB te vervangen door de Draaibare schotel (dus de Diseqc motor en zijn LNB). Ook dit heb ik werkend :-)

 

Instellingen DM800, waarbij de DM800 wel voorzien moet zijn van een Tuner versie K !!!

• Prioriteit: Auto

• LOF: Universele LNB

• Spanningsmodus: Polarisatie

• Verhoogde spanning: Nee

• Tone Modus: Band

• Committed modus: 1.1 voor de vaste LNB's , maar indien je ook een Draaibare-schotel gebruikt (LNB) moet je bij deze 1.2 invullen

• Committed Diseqc commando:

voor de eerste LNB: AA

voor de tweede LNB: AB

voor de derde LNB: BA

voor de vierde LNB: BB

dan bij de volgende vier LBB's opnieuw: AA.AB,BA en BB

enz., enz.

• Commando volgorde: UCT (Uncommitted, Comitted, Tonebrust).

*) Opm.: Maar ook CUT (Committed, Uncomitted, Tonebrust) blijkt te werken.

• Uncomitted Diseqc commmando:

voor de eerste 4 LNB's: Input 1

voor de tweede 4 LNB's: Input 2

voor de derde 4 LNB's: Input 3

enz., enz.

• Diseqc herhaling: Een

*) Opm.: maar ook Geen, 2 en 3 maal blijken te werken.

Indien je bij "Committed Diseqc commando" : 1,2 hebt ingevuld (draaibare Diseqc schotel) dan komen er meer invulvelden te voorschijn en we":

• Lengte graad: 005,4xx

OOst

• Breedte graad: 051,4xx

noord

• Usal aanschakelen: Ja.

Wil je de betreffende positie iets verfijnd afstellen en dan moet je hier "NEE" invullen en dan komt er nog een regel bij en wel:

• Opgeslagen positie: 0xx

 

groet

Gerard

 

 

 

Nog een Tip:

 

soms wil het wel gebeuren dat je bij het overschakelen van de ene satelliet naar de andere de melding "Afstemming mislukt". Tijdens het aftellen kreeg ik na enkele seconden toch beeld.

Dit is me de laatste jaren diverse malen overkomen.

Indien dit voorkwam dan bleek uiteindelijk steeds dat dit wordt veroorzaakt door een F-connector dit blijkbaar fractioneel verlies geeft. Bij de AZBox-Premium is/was dit geen probleem. Blijkbaar is de DM800 (ook met de tuner versie K ) daar erg gevoelig voor.

Je bent gewaarschuwd.

 

groet

Gerard.

 

Ps: Wie heeft er ervaring met F-connectoren en met knelkoppeling (dmv van krimptang vast te zetten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je de DM800 nieuwe of 2e hands gekocht. Ik had namelijk ook gelezen dat vanaf half 2008 er in ieder geval een Revisie K in zou zitten. Hij kan natuurlijk ook in de winkel op de plank hebben gelegen maar met een DM 800 lijkt me bijna een jaar erg lang.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DreamSat06

Hallo Daveys

 

Mijn DM800 is nieuw gekocht en nu 1 jaar oud (eind Juni 2008)met een Tuner met revisie J.

Ik weet niet vanaf wanneer de tuner rev K uitgeleverd wordt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit stelt mij een beetje gerust. Ik heb 'm afgelopen weekend gekocht en net opengeschroefd. Alleen staat de revisie aan de onderkant van de tuner en die kan je er niet zo uittrekken. Volgens mij moet je alles loshalen om 'm eruit te kunnen krijgen.

 

Helemaal goed dat je zo netjes geholpen bent door DM. De service is dus goed te noemen en da's ook altijd wel fijn om te weten.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...