Ga naar inhoud


CD en AstonCrypt 1.04 - klopt het dat sommige kanalen niet werken?


sattekop

Aanbevolen berichten

Heeft de AstonCrypt 1.04 beperkingen voor kanalen van CD die ontvangen kunnen worden?

 

Ik heb het basis pakket en heb zojuist de Seca3 kaart in gebruik genomen.

Op de oude kaart kreeg ik het niet voor elkaar om beeld te krijgen op bv. VH1, VH1 classic, NGC.

 

Nu op de nieuwe kaart zouden alle kanalen vrijgeschakeld moeten zijn. Dit klopt bij mij bv. voor Sport 1, 1.2 en eredivisie.

Echter niet voor film 1.1, 1.2, 1.3 en ook nog steeds niet voor VH1, NGC. Ook dacht ik dat misschien sommige HD kanalen zouden werken, maar dat is niet het geval.

 

Mijn vermoeden is dat de beperking aan de AstonCrypt 1.04 CAM ligt en niet aan mijn kathrein ufs-910 (HD ontvanger).

Ook het deleten en weer opnieuw inscannen van kanalen heeft geen verbetering gebracht.

Benieuwd of iemand een eenduidig antwoord heeft of tips wat te doen. (als ik het geld voor 1.07 Aston kan besparen dan zou ik blij zijn.)

Thanks!

Kathi 910

Multytenne (19.2, 23.5, 28.2, 13 E)

Philips 9000 series (37pfl9632d_10) met ambilight (37 inch): full HD

WD TV Live (vervangt Philips SL300 (stream van PC to TV)

Humax 5400 (buiten gebruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt Columbo.

 

Heb je een lijstje van andere CAMs die werken (en kunnen deze misschien nog meer, zijn beter, of goedkoper)

 

Is er misschien iemand die toch de ervaring met 1.04 vs 1.07 heeft en kan bevestigen dat dit mijn probleem is, voordat ik investeer in een nieuwe CAM.

Thanks!

Kathi 910

Multytenne (19.2, 23.5, 28.2, 13 E)

Philips 9000 series (37pfl9632d_10) met ambilight (37 inch): full HD

WD TV Live (vervangt Philips SL300 (stream van PC to TV)

Humax 5400 (buiten gebruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattekop
Bedankt Columbo.

Heb je een lijstje van andere CAMs die werken (en kunnen deze misschien nog meer, zijn beter, of goedkoper)

Is er misschien iemand die toch de ervaring met 1.04 vs 1.07 heeft en kan bevestigen dat dit mijn probleem is, voordat ik investeer in een nieuwe CAM.
Thanks!

Ik kan bevestigen dat dat inderdaad het geval was met Mezzo. Mezzo wordt uitgezonden in verschillende coderingen tegelijk en daar kon de oude CAM kennelijk niet mee uit de voeten. Vermoed ik.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De aston 1.04 heeft maar een beperkt geheugen, hier zijn toendertijd de gegevens ingeporgrammeerd die omdat moment gelden.

Nu is sinds de mediaguard2 alweer een hele boel gewijzigd en sinds mediaguard3 nog meer, deze cams worden ook niet meer ondersteund.

Officieel had Aston de licentie voor cams te maken voor het engelse digitenne systeem.

Deze is al inmiddels al paar jaar geleden ter zielen gegaan en opgevolgd door de free-Tv aanbod van Bbc enz.

Deze zenden ongecodeerd uit in de ether en ook op de sat.

Aston heeft toen de modules ook aan europa aangeboden, Mediagaurd was toendertijd zeer kwaad op aston en wilde rechtzaken starten.

Helaas was mediaguard vergeten om in de licentie aan te geven dat het om alleen U.K. ging en deze hadden een gemodificeerd mediaguard systeem, beetj het zelfde als Orbit pakket op de sat

Link naar reactie
Delen op andere sites

net een goede tweede hands Aston 1.07 2.18 kunnen vinden die naar ik hoop spoedig arriveert.

Ik laat dan wel weten of dit het verschil was of niet.

 

Kathi 910

Multytenne (19.2, 23.5, 28.2, 13 E)

Philips 9000 series (37pfl9632d_10) met ambilight (37 inch): full HD

WD TV Live (vervangt Philips SL300 (stream van PC to TV)

Humax 5400 (buiten gebruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aston 1.07 v2.18 nu operationeel.

 

Bijna alle CD kanalen werken om mijn nieuwe seca3 kaart in deze eerste periode met basis pakket.

Enig idee waarom de film 1.1, 1.2 en 1.3 kanalen NIET werken? (opgelost, antwoord 9 in de Q&A op de CD website)

 

 

Kathi 910

Multytenne (19.2, 23.5, 28.2, 13 E)

Philips 9000 series (37pfl9632d_10) met ambilight (37 inch): full HD

WD TV Live (vervangt Philips SL300 (stream van PC to TV)

Humax 5400 (buiten gebruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...