Ga naar inhoud


[2E Astra 1C] Inclined] HOL-271 Newslive


Mrbeam

Aanbevolen berichten

  • 3 maanden later...

Kan iemand van de deskundige mannen hier eventjes zeggen hoeveel graden deze inclined satelliet hangt t.o.v. bijvoorbeeld de Sirius 4 (4,8 E) .Dus hoeveel graden ongeveer moet ik zoeken hoger of lager dan de Sirius 4 ?

Heb hier de frequenties van de VRT maar weet niet hoe ik mijn schotelinstellingen dien te doen op mijn Maxdigtal ( of Clarke-Tech ) en dit bij de lnb instellingen. Alvast hierbij een screenshot om jullie wat te helpen.

post-23046-1318260403,7847_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Astra 1c is volgens lyngsat 2,8graden inclined. Mijn waarneming is dat deze sat rond de middag (tussen 11:00 en 12:00) altijd praktisch op de clark belt te vinden is. Vanaf de middag moet je telkens een stukje verder naar boven bijsturen.

 

Er is een (data) transponder welke bijna altijd actief is op deze sat: 11287V 8999. Deze kun je als baken gebruiken om de sat te vinden. Je moet overigens niet de positie van Sirius pakken maar die van de EutelsatW2M.

 

Succes

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Jack,

 

Met mijn testinstallatie , zie :

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/galleries/1716995

 

Even gezocht met de Eutelsat W2M als referentie .

De datatransponder hebt ik gevonden op de astra 1c met een max.signaal van 65% op de MaxDigitaal.

Heb bij de testinstallatie de positie van de motek MP-880 op positie 70 moeten zetten ( normaal is positie 50 de positie voor de sirius 4 ) m.a.w. ben ik 20 pulsen naar omhoog moeten gaan. Kan echter naar hartelust aanpassen in elevatie, geen probleem.

Normaal heb ik nu de astra 1c te pakken. Heb zojuist even een blindscan gedaan , maar geen actieve zenders gevonden voor het ogenblik. Probeer het straks nog eens.

Moest je een actieve feed weten laat het me gerust weten , of stuur een PM dan bezorg ik even mijn coördinaten.

 

Bedankt voor de hulp. smile

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

persoonlijk heb liefst deze :

 

http://www.n2yo.com/?s=22653

 

kun je aanpassen aan iedere satelliet. wink

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

azbox , duidelijk geen kaas gegeten van een exel bestand.

In enkele muisklikken is deze lijst update te brengen. wink

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grazy Sat

 

Ben blij dat u er wel verstand van hebt, kunnen we voortaan bij u voor de exCel vragen komen. whistle

 

Maar wat bedoel u nu precies???? met enkele muisklikken

De maximale inclinatie zal u zelf eens in de drie maanden bij MOETEN stellen.

Kijk maar even bij Berekenen blad bij Max Inclinatie.

EN kijk dan eens naar de inclinatie bij de gegevens.

Zie foto. smile

 

De rest gaat vanzelf.

post-47604-1318260403,9635_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...