Ga naar inhoud


[2E Astra 1C] Inclined] HOL-271 Newslive


Mrbeam

Aanbevolen berichten


Mr beam is dat 2 oost en waarmee ontving je deze feed?

I work with: Technomate TM 5402 HD M3 CI super+, or Dr HD F 15,  or Clark Tech HD 4100 plus, or VU+ Duo or DVB/Dream DVB met TBS 5980 USB DVB S2 TV Q Box CI and a 110 c.m. Triax dish with quad 0.3 Invacom LNB and a DiseqC 1.2 Motorized H-H Moteck Motor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, deze satelliet hangt op 2E. Je hebt wel een grotere schotel met tracking nodig. Probeer anders eens 11313, welke een stuke sterker is. Daar zit een voetbal wedstrijd voor de VRT op.

 

Bennieuwd wat Ad met z'n schotel op z'n SNG nog voor een marge heeft. Hij staat in Luik bij een voetbal kampioensfeest.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee mannen,

 

Leuk dat jullie me gevonden hebben...

Ik zou eerst op de W3 (7 oost) zitten, maar die kon ik niet zien in de straat waar we stonden.

 

De live-jes die we deden waren ook wel leuk.

Ik heb ze ook even opgenomen:

http://www.adtesters.nl/FRAMES/filmpjes/2009/luik.wmv

(Ik heb alleen het beeld gebruikt wat in de uitzending zat)

 

Ik heb zelf een 1.6 meter schotel, maar ik denk dat ik met een 0.25 meter schotel ook de verbinding had kunnen maken.

Ik had maar 3 Watt nodig om te zenden en had nog 3dB over.

 

Het is een Astra satelliet, dus ik neem aan dat je die makkelijk kunt vangen?

Nu is het natuurlijk wel zo dat ze bij de VRT een flinke schotel hebben staan. (Ga ik vanuit, er staan er daar genoeg)

Als ze mij ontvangen, en nog en marge over hebben, waarom zouden ze dan het vermogen nog verhogen?

 

Ze hebben 36 Mhz op deze sat en die kunnen ze naar eigen inzicht invullen.

2 x 18 Mhz (voor HD in DVB-S2 + 8PSK, vanaf najaar 2009)

4 x 9 Mhz (DVB-S, voor SNG's die nog geen DVB-S2 hebben)

6 x 6 Mhz (DVB-S2 + 8PSK, dit heeft nu de voorkeur)

 

Voor de mensen die de juiste gegevens willen hebben, moeten mij maar een pm sturen met hun e-mail adres.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Newslive
Ik had maar 3 Watt nodig om te zenden en had nog 3dB over.


Newslive, misschien een rare vraag maar stel dat een andere SNG dezelfde uplinkfrequentie gebruikt en er laat zeggen 50W RF inpompt (ik weet niet hoe hoog jullie kunnen gaan), kan die dan jouw feed 'overrulen'?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het antwoord hierop is kort JA.

De deur in de sat gaat open door het signaal als er nu en sterker signaal komt overheerst dat tenzij die 50 W. b.v in een schotel van 25 cm gestopt wordt, het gaat dus om de sterkte van het signaal dat bij de sat. aankomt.

Alleen heeft die andere operator geen toestemming om op die freq te komen de tijd dat er door Newslive geboekt is.

 

50 Watt is nog niet zoveel de meeste hebben toch al snel 400 Watt HF standaard

 

Ron

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bedoel je dan 400 Watt erp?

Of is dit de HF uitput van de zender?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad 2x 400 Watt aan boord.

Ik heb het wel eens gehad dat er iemand over me heen ging.

 

Dat was heel raar. Je gaat ineens op zwart in de uitzending en je kan er niks aan doen. Je mag niet zomaar meer vermogen gaan geven om hem dan maar weer weg te duwen.

 

Als de andere SNG dezelfde symbolrate en FEC gebruikt zou je hem kunnen gaan zien.

 

Maar als hij met 50 Watt op Astra gaat zenden dan drukt ie wel iets meer weg dan alleen mij.

De naastliggende kanalen zullen dan ook weggeduwd worden.

 

Ad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paulbel
12.613 H sr 4846 IGP Test - lite TV



IGP, dat snap ik.
Als ik een zender had zou ik ook voor de inclined sat gaan.
Zo'n regionale omroep met een eigen wagen bijvoorbeeld, die kunnen zo veel goedkoper werken.
Voor 25.000 euro per jaar heb je daar een 9 Mhz kanaal op.
Op een normale sat betaal je 2 ton.

Ook een landelijke omroep heeft hier wat aan.
Het enige probleem is dat je je content niet kan versprijden via zo'n kanaal, omdat de meeste MCR-en niet werken op inclined sat's.


Ad
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...