Ga naar inhoud


[DM7000] CF kaart werkt niet samen met de hardeschijf.


Loui (K)

Aanbevolen berichten


Dit probleem heb ik ook gehad. Het was het een of het ander bij mij. Dus heb de hoop maar opgegeven en gewoon een HDD en een USB stick gebruikt.

Ik had zelfs de pech dat na het er in steken van de CF, de HDD leeg was...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mits je een CF van het juiste type hebt, een lijstje vindt je op IHAD, werkt een CF en een HD prima samen. Lexar's duurdere foto types werken bijv. prima.

Wel moet je eerst je HD formatteren, vervolgens als slave instellen (de CF is ALTIJD master) en vervolgens je CF formatteren met bijv. DCC en NIET via de box, die doet het met de big file optie en dan pas er maar 1,5 image op 1 Gb.

Ik heb indertijd Satvet's recept gevolgd, vraag hem eens om de tekst (misschien iets voor een how-to).

(= volgens mij een paar dagen vrij, en dus niet even niet on-line).

 

Ben je avontuurlijk, er is ook een methode om elke CF te laten werken met HD, maar dan moet je een pennetje doorknippen.

 

 

't was even zoeken, maar hier de howto

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De combi HD/CF/USB/Mount is overigens prima mogelijk hoor, hoef je de USB niet voor te verwijderen.

Zo heb ik diverse images op CF die gemeenschappelijk een stuk geheugen delen op de USB en dezelfde EPG data delen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt blijkbaar aan de CFkaart maar de hardeschijf blijft onvindbaar ook al is het als slave ingesteld.haal ik de CFkaart eruit dan is de hardeschijf weer aanwezig.wel leeg maar dat is even niet zo erg.Merk van de CFkaart is 1Gb van Bosch gekocht voor 4euro op de jutberg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad de CF, probeer maar eens een Lexar, met name de snelle types voor de betere camera's.

Die HD als master is gewoon weer aanwezig met inhoud hoor (tenzij je die nieuw geformatteerd hebt).

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: boaz
Inderdaad de CF, probeer maar eens een Lexar, met name de snelle types voor de betere camera's.
Die HD als master is gewoon weer aanwezig met inhoud hoor (tenzij je die nieuw geformatteerd hebt).


Ik heb de hdd gelijk maar opnieuw geformateerd,en heb voorlopig alles maar weer in de oude stijl terug gezet.dus var gewoon op de usbstick.werkt ook goed.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met deze CF's werkt het:

 

CF-Card 128MB Traxdata 52x

CF-Card 256MB Traxdata 52x

CF-Card 512MB Traxdata 52x

CF-Card 1.00GB Traxdata 52x

CF-Card 2.00GB Traxdata 52x

CF-Card 4.00GB Traxdata 52x

 

LEXAR 256MB 40X WA High Speed Compact Flash Card

LEXAR 512MB 40X WA High Speed Compact Flash Card

LEXAR 1.00GB 40X WA High Speed Compact Flash Card

 

LEXAR 512MB 40X WA Professional Compact Flash Card

LEXAR 1.00GB 40X WA Professional Compact Flash Card

LEXAR 2.00GB 40X WA Professional Compact Flash Card

LEXAR 4.00GB 40X WA Professional Compact Flash Card

LEXAR 8.00GB 40X WA Professional Compact Flash Card

 

LEXAR 512MB 80X WA Professional Compact Flash Card

LEXAR 1.00GB 80X WA Professional Compact Flash Card

LEXAR 2.00GB 80X WA Professional Compact Flash Card

LEXAR 4.00GB 80X WA Professional Compact Flash Card

LEXAR 8.00GB 80X WA Professional Compact Flash Card .

 

Dit is echter al een oude lijst, waar het om gaat is dat ze TrueIDE ondersteunen. ALhoewel Sandisk dit zegt te doen, deze werken echter niet.

 

Overigens, elke CF is in een 7000 te gebruiken indien er geen HD is.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn 7020 .. draait op een 1GB PEAK CF kaart en een 40GB ide disk smile

 

disk als slave en hopps! gaan met die banaan :9

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben het dan ook over een 7000 en die heeft problemen met een combinatie CF/HD in veel gevallen. crazy

 

Benzine in mijn tank en gaan met die banaan. whistle

 

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...