Ga naar inhoud


Hulp gevraagd voor het installeren van mijn sat schotel de T90


highlander53

Aanbevolen berichten

Het probleem is dat ik mijn schotel merk T90 niet goed kan afstellen, wie weet waar ik hierover informatie kan vinden op het net,ben net verhuisd van Noord-Noorwegen naar de town Tubbercurry Co,sligo in Ierland.

De schotel staat op zuiden gericht met 4 lnb.s voor de hotbird 13 oost en de astra 1,2 en 3

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites


als je even naar de link gaat dan vind je een prachtige spreadsheet, de zogenaamde Holle Sheet.

Daar kun je alles invoeren wat je wilt en zou het allemaal goed moeten komen.

 

succes ermee!

Dreambox DM8000 rev 1.2 OpenPli 4.1
Visiosat Big Bisat, 7 x twin lnb Alps 28E-23E-19E-13E-7E-1W-5W
2 x EMP-Centauri P.168-W V2
Satlook NIT Color

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je moeite hebt met het instellen van de T90 zou ik hem maar wegdoen.

 

Voor jou 4 satposities neem je een Triax 88 met multirail, 4 lnbs erop en klaar is kees. De T90 is echt voor gevorderden, je moet goed stoeien ermee.

 

Net als redfox aangeeft, de Holle Sheet geeft aan wat je moet doen. Als je specifieke vragen hebt moet je even schreeuwen. Meestal zijn er mensen op het forum die je graag helpen (zo begon ik ook) maar omdat je in Ierland zit gaat dat moeilijk...

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vikinger

 

Schotel in elkaar schroeven en zorgen dat je paaltje van 60 mm diameter netjes waterpas staat aan alle kanten.

 

Holles sheet downloaden en je gegvens er op invullen.

Aangeven dat je de astra 1 als middelste lnb wilt.

 

sheet rekent netjes uit hoe de lnb's op de rail moeten, deze plaatsen maar niet te vast zetten, na afstelling overigens ook niet (er hoeft geen olifant aan te hangen). Astra 1 opzoeken door de schotel te draaien en te kantelen. Heb je daar eenmaal beeld dan is de rest vrij simpel erbij te zetten.

 

Vergeet niet de diseq instellingen op de volgorde te zetten zoals je de lnb's geplaats hebt

 

Suc6

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga morgen op mijn gemak alles installeren met de buurman ,het is slotte mijn hobby,ik hou jullie op de hoogte met het installeren van T90 schotel en verder bedankt voor alle tips, in Noord-Noorwegen had ik ten slotte ook plezier met mijn T90 gehad.

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De T90 is echt voor gevorderden, je moet goed stoeien ermee.

 

Ben ik niet met je eens. Een draaibare opstelling is bijvoorbeeld veel moeilijker dan een T90 en eist veel meer precisie. Eerst de middelste lnb monteren en uitrichten dan de meest linkse en de meest rechtse lnb monteren en opnieuw uitrichten. De rest van de lnb's plak je er zo tussenin en zijn meteen goed uitgericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga ik vandaag weer verder met het uitrichten van mijn T90,ik heb alleen astra 1 ontvangst, maar de rest nog niet,gisteren heb ik ook geprobeerd de hotbird te krijgen maar tot opheden nog geen signaal! ,de astra 1 zit op mijn rails aan de rechterkant vanaf de voorzijde van de T90, moet deze niet links zijn !de nul punt op mijn rails van mijn T90 is in het midden gericht op het zuiden ,dus als ik de T90 naar het oosten draai gaat de astra 1 meer naar het oosten op mijn rails toch! of moet de T90 meer naar het westen uitgericht worden.!

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je achter de hoofdschotel staat, met je gezicht naar de schotel, dan kijk je naar het zuiden. Het oosten ligt dan links van je.

LNBs die naar het oosten kijken zitten RECHTS op de rail. des te verder naar het oosten, des te meer rechts op de rail.

 

vGnp

 

 

2chx85s.jpg

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

het signaal van Astra 1,2,3, en de Hotbird heb ik nu ,ik zal de komende dagen tussen en Iers biertje,de LNB,s goed gaan afstellen.

 

PS:Ik woon dus in het Noord westen van Ierland omgeving Sligo in het dorp Tubbercurry

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...